Hammaslanka-ennen vai jälkeen harjauksen?
Kommentit (14)
Miksi ennen pesua tehty on hyödytön?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:44"]Miksi ennen pesua tehty on hyödytön?
[/quote]
Koska ne plakit ja ruokajämät ei minusta kunnolla puhdistu silloin. Henkilökohtainen mielipiteeni.
Mä lankaan harjauksen jälkeen, sit vielä suuvedellä purskuttelu.
Ennen, jotta väleistä irronnut mähmä pestään sitten pois. Hammashoitolan ohje tämä.
Mulle suuhygienisti sanoi, että lankauksen ajankohta on sivuseikka eli kunhan langattaa/käyttää hammasväliharjoja kerran päivässä. Tämä siis kahden eri hlääkäriaseman shygen ohje.
Hammasharja työntää lian takaisin ikenien väliin.
Itse sain suuhygienistilta ohjeen, että lankaa käytetään ennen harjausta.
Miten te saatte vietyä langan ihan takahampaisiin asti? Minulla jää kaksi viimisintä hammasväliä lankaamatta.
Kuule, ap, voit ihan itse päättää, et tarvitse kenenkään lupaa kumminpäin.
Mä harjaan ensin hampaita vähän, en huuhtele suuta, sit lankaan, purskuttelen, ja jatkan harjaamisen loppuun. Sitten käyn vielä hammasväliharjalla suun läpi ja purskutan vedellä. Lopuksi fluoripurskuttelu, niin jopa on suu puhtaan tuntuinen!
Laita harjalla ensin hammastahna joka puolelle, sellainen yksi nopea veto. Sitten lankaus. Lopuksi harjaus.
Hammaslankaus pitää siis tehdä tahnan kanssa, että on tehokkain.
Pikapesu harjalla, huuhtelu, hammasvälit läpi muovisella tikulla, varsinainen pesu, huuhtelu ja fluoripurskuttelu.
Jälkeen. Sitten vielä pikapesu. Itse teen noin, koska tuntuu, että ennen pesua tehty lankaus on aika hyödytön.