Töiden jälkeen niin väsynyt, etten jaksa tehdä mitään
Lauantai meni taas maatessa ja tänään on pakko siivota, pyykätä ja tehdä ruokaa, koska töiden jälkeen en jaksa tehdä mitään. Ei oo mitään järkeä.
Kommentit (22)
Juotko kahvia? Kahvi häiritsee raudan imeytymistä mikä johtaa kierteenä väsymykseen.
Anna puolisosi hoitaa välillä kotityöt. Jos ei hoida niin ota salarakas.
Oletko vielä selvittänyt mikä sairaus/puutos/oireyhtymä/elämäntapa tuon sinulla aiheuttaa?
Sitä se on duunarin elämä. Pelkkää työtä ja koomaamista.
Sitä se on kun lihavuus aiheuttaa vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Aloita mindfullness. Elämä ei oikeasti ole tuollaista, se vaan tuntuu siltä kun ajattelet vain velvollisuuksia, etkä näe niitä pieniä ilon hetkiä ja kauneutta ympärilläsi. Joo, kuulostaa huuhaalta, mutta pystyt itse vaikuttamaan paljon siihen, miten suhtaudut omaan elämääsi! Ja mieti asioita, joita haluat lisää ja mistä voisit luopua. Miten arki järejstetään niin, ettei se kuormita liikaa. Itse aloin tehdä kauppakassitilauksia, säästän itseäni kauppareissuilta, joita inhoan! Tällaisia pikkujuttuja kun keksit ja muutat tapoja, elämä kummasti helpottuu.
Työ on se mikä uuvuttaa, ei kauppareissu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vielä selvittänyt mikä sairaus/puutos/oireyhtymä/elämäntapa tuon sinulla aiheuttaa?
En tiiä mut voisin mennä lääkärille tutkimuksiin.
Kesälomalla olin energinen, mutta töiden alkamisen jälkeen taas ihan kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Juotko kahvia? Kahvi häiritsee raudan imeytymistä mikä johtaa kierteenä väsymykseen.
Juon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun lihavuus aiheuttaa vaivoja.
Ihan tiedoksesi, oon normaalipainoinen.
Töissä huonokuntoisimmat juurikin valittaa että ne ei jaksa tehdä töiden jälkeen mitään mutta juoksua ja kaiken maailman trihiatlonia harrastavat ei koskaan, heillä riittää energiaa.
Vaihdevuodet tai esivaihdevuodet? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Anemia? Näitä voi hoitaa.
Minäkin olin puolikuollut. Verikokeissa paljastui, että ferritiini oli 18. Ei ihme, että olin voimaton.
Käy lääkärissä. Ja gynellä, jos olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varhaiskasvattaja?
Minä olen, mutta en ole ap. Olen aivan järkyttävän uupunut, alkanut kausi on ennennäkemättömän kuormittava. Lapsiryhmä on todella haastava ja vaatii paljon.
Pitäisi lähteä työterveyteen mutta ei jaksa
Sitä se vanhuus teettää. Sama vika, ei auta valittaa kun sentäs on töitä tarjolla. Useampi makaa laakereilla ja valittaa ettei sopivaa työtä löydy. Täytyy asennoitua niin että työ on antoisaa ja siitä voi nauttia. Itsensä patistaminen tietää heikosti organisoitua ja johdettua rehkimistä mikä tarkoittaa myös huonoa ryhmädynamiikkaa ja tehtävien delegointia. Työskentelytavoissa tulee olla ennenkaikkea systemaattinen, tehokas ja orjentoitua niin että työ ja vapaa-aika pysyy erillään ja palautumiselle suunnattu aika ei kärsi.
Mene salille. Itse olen ihan naatti töiden jälkeen, mutta salin jälkeen tuntuu kuin olisi uusi aamu. Tunti liikuntaa tuo kaksi tuntia energiaa päivään.
Jos alkaa urheilla (ellei nauti siitä aidosti) tulee toinen ongelma: liikunta vie aikaa eikä ehdi tehdä työpäivän jälkeen niitä juttuja joita aidosti haluaisi...
Jos vaatii itseltään enemmän, kannattaa ymmärtää muidenkin antavan itsestään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Aloita rautalisä :)
Älä aloita. Rautaa ei saa ottaa, ellei ole käynyt verikokeissa ja siellä todettu tarve. Liika rauta rikkoo sisäelimet.
Aloita mindfullness. Elämä ei oikeasti ole tuollaista, se vaan tuntuu siltä kun ajattelet vain velvollisuuksia, etkä näe niitä pieniä ilon hetkiä ja kauneutta ympärilläsi. Joo, kuulostaa huuhaalta, mutta pystyt itse vaikuttamaan paljon siihen, miten suhtaudut omaan elämääsi! Ja mieti asioita, joita haluat lisää ja mistä voisit luopua. Miten arki järejstetään niin, ettei se kuormita liikaa. Itse aloin tehdä kauppakassitilauksia, säästän itseäni kauppareissuilta, joita inhoan! Tällaisia pikkujuttuja kun keksit ja muutat tapoja, elämä kummasti helpottuu.