Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä suhteesta nopeasti uuteen suhteeseen?

Vierailija
31.12.2021 |

Haluaisin tietää onnistuvatko nämä suhteet oikeasti. Nyt esim. eräs entinen taitoluistelija on muuttanut asumaan yhteen uuden rakkaan kanssa. Erosi edellisestä suhteesta vasta kesällä.

Olen itsekin sinkkuuntunut vajaa vuosi sitten. Kun rupesin deittailemaan viime keväänä, olin monelle ehdoton nounou juuri sen takia, koska olin eronnut juuri. Ja mikä on se sopiva aika, milloin toipuu entisestä suhteesta? Jos itse jättää entisen puolison, niin silloin voi ruveta deittailemaan heti? Jos tulee jätetyksi, niin silloin tarvitsee itselleen aikaa enemmän? Tällaista pohdin näin uuden vuoden kynnyksellä...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän, ettei erohakemusta välttämättä tehdä kovin pian eropäätöksen jälkeen?

Vierailija
2/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu. Jättäjä on voinut prosessoida eron jo ennen puolisolle kertomista, jolloin uuteen suhteeseen on valmis vaikka heti. Jos taas suhteen päättyminen tulee yllätyksenä, mennee siinä vähintään muutama kuukausi, ennen kuin kannattaa uusia alkaa ajatella. Riippuu myös ihmisestä ja hänen tunteenkäsittelytaidoistaan - tai niiden puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä monta kuukautta tulisi odottaa kuin oli vuosia suhteessa.

Vierailija
4/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs julkkis kertoi juuri lehdessä, että erosi puolisostaan vuonna 2018 ja on vasta nyt valmis deittailemaan uusia miehiä. Mielestäni tämä on jo tosi pitkä aika.

Vierailija
5/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaikesta. Lapsetkin on yksi iso tekijä.

Vierailija
6/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä jätti mut yllättäin vaikka oltiin oltu kihloissa pari vuotta ja avioliitostakin oli jo sovittu. En jäänyt suremaan, seuraavalla viikolla uusi kumppani astui kuvioihin ja nyt ollaan oltu aviossa kohta 10 vuotta. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
7/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä monta kuukautta tulisi odottaa kuin oli vuosia suhteessa.

Ja mistähän tämä aivopieru on tempaistu :D:D

Vierailija
8/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella oma tapa, toisille sopii heti, toisille pitkä aika.

Vierailija
9/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin suoraan toiseen 20 vuoden suhteesta. Tausta se, että exän kanssa ei ollut mitään avioelämää. Ei edes nukuttu yhdessä pariin vuoteen eikä puhuttu tai riidelty tai muutakaan. Ero oli selvä täysin ja tunteet kuolleet. Lasten takia mentiin eteen päin ja oikeastaan molemmat eli omaa elämää. Joku tottumiskysymys ja kun riitoja ei ollut, että olisi pitänyt aiemmin lähteä. Sitten iski rakkaus toiseen.

Nyt rakkaan kanssa jo viisi vuotta. On todellinen rakkaus.

Vierailija
10/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu. Jättäjä on voinut prosessoida eron jo ennen puolisolle kertomista, jolloin uuteen suhteeseen on valmis vaikka heti. Jos taas suhteen päättyminen tulee yllätyksenä, mennee siinä vähintään muutama kuukausi, ennen kuin kannattaa uusia alkaa ajatella. Riippuu myös ihmisestä ja hänen tunteenkäsittelytaidoistaan - tai niiden puutteesta.

Jep. Minunkin eksäni löysi uuden naisen jo keväällä (kertoi joulukussa 2020 haluavansa erota), itse aloin deittailla vasta tänä syksynä, tai ihan syystalvella vasta.

Vierailija
11/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nettideiteistä etsinyt uutta puolisoa, mutta olen muutamat pakit saanut sillä verukkeella, että olen juuri eronnut. Taitaapi olla vain tekosyy. Joo ja en ole puhunut eksästä treffeillä vain kun sen kaks minuuttia maks. :)

Vierailija
12/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta seuraavasta väkisinkin tulee laastarisuhde.

Vierailija
13/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on käsitellyt eronsa jo ennen varsinaista eroa, joten voivat vakavastikkin deittailla nopeasti. Mutta en ymmärrä niitä, joiden pitää samantien muuttaa uuden heilan luokse asumaan. Siinä täytyy olla jo vakava läheisriippuvuus ja tarve elää toisen kautta.

Vierailija
14/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pohti eroa vuoden ennen kuin muutti pois exänsä luota teininsä kanssa, lapsi ei siis ollut yhteinen. Pitkä parisuhde kuitenkin takana, melkein 12 vuotta. Me tavattiin miehen kanssa kun erilleen muutosta kaksi kuukautta ja avioero siis vasta vireillä. Viikko ensitapaamisesta alkoi seurustelu, 9kk päästä yhteenmuutto, seuraavana vuonna kihloihin, parin vuoden päästä ensitapaamisesta naimisiin ja siitä vuoden päästä yhteinen lapsi. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, yhteinen talo yms.

Ei kaikki pian eron jälkeen alkaneet suhteet ole laastarisuhteita.

Vierailija
15/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi niin että oli jo kauemmin kytenyt paha olo exään, kunnes repäisin itseni irti, eli eron hetkellä mulle oli valtava henkinen helpotus erota. Seuraava suhde tuli kuvioihin nopeasti, mutta ei tarkoituksella ja suunnitellusti, siis sattumalta. Oon tuon seuraavan kanssa ollut jo vuositolkulla yhdessä ja ollaan naimisissa.

Vierailija
16/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nettideiteistä etsinyt uutta puolisoa, mutta olen muutamat pakit saanut sillä verukkeella, että olen juuri eronnut. Taitaapi olla vain tekosyy. Joo ja en ole puhunut eksästä treffeillä vain kun sen kaks minuuttia maks. :)

Ihan oikeasti puhut treffeillä exästä. Ei ole tosi. Existä voi mainita, kun suhde kehittynyt.

Vierailija
17/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Aina pitää kuitenkin käsitellä edellisen suhteen asiat ja ymmärtää omat virheensä ettei toista niitä seuraavassa suhteessa. Jos meille tulisi ero niin en usko, että olisin valmis uuteen suhteeseen pitkään aikaan. Mutta ei sitä tiedä jos juuri sopiva ihminen sattuisikin kohdalle, että mitä sitten tapahtuisi. Kukin tekee niin kuin itselleen oikein.

Vierailija
18/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä jätti mut yllättäin vaikka oltiin oltu kihloissa pari vuotta ja avioliitostakin oli jo sovittu. En jäänyt suremaan, seuraavalla viikolla uusi kumppani astui kuvioihin ja nyt ollaan oltu aviossa kohta 10 vuotta. Kaikkeen tottuu.

Minkä takia ollut menossa edes naimisiin tuollaisen ihmisen kanssa, ketä et jäänyt suremaan?

Hyvä vaan, että elämä meni uusiksi, tuohan olisi ollut koko järkiliitto tai ahdistava parisuhde.

Vierailija
19/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti puhut treffeillä exästä. Ei ole tosi. Existä voi mainita, kun suhde kehittynyt.

No en virallisesti puhu eksästä. Jotenkin aihe voi sivuta häntä, kun  kuitenkin yli kymmenen vuotta hänen kanssaan asuttiin. Ja lapsia on. Pakkohan niistä on jotain mainita. 

Vierailija
20/27 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli juuri eronnut edellisestä suhteestaan, kun aloimme lähentyä.

Ystäväni varoittelivat laastarisuhteen mahdollisuudesta, mutta itseäni ei mietityttänyt yhtään. Uskon siihen, että tilaisuuteen pitää tarttua, kun se kohdalle tulee. Jos olisin sanonut miehelle, että katsotaan sitten puolen vuoden päästä, kun sulla on juuri ollut tuo erokin tuossa, niin ei meille olisi suhdetta tullut sitten ollenkaan. Sama juttu, jos mies olisi päättänyt, ettei halua heti uutta suhdetta. Suhteen alussa ei voi olla vaikeasti tavoitettava tai tilaisuus menee nopeasti ohi.

Suhteen alku on aina epävarmaa aikaa, jolloin toinen voi vain nopeasti jättää ja lähteä. En usko, että juuri päättynyt suhde tätä epävarmuutta lisää sen enempää. Asennoiduin vain niin, että jos mies lähtee, niin sitten niin käy, enkä minä sille mitään voi. Hyvin onneksi kävi. :) Nyt ollaan naimisissa ja onnellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme