Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapeat 11 334 uutta tartuntaa

Vierailija
31.12.2021 |

Eilinen luku selitettiin joululla, onkohan tämä syy vasta tulossa oleva uusi vuosi?

Kommentit (385)

Vierailija
301/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lockdown tulee, väistämättä... :(

Vierailija
302/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tänään positiivisen kotitestin. Yskää, vähän lämpöä ja päätä särkee. 1/2 vuotta kakkosrokotteesta ja 4.1 olis ollut kolmas. Nyt ei sitten mennä kolmanteen, vaan ollaan kotona avovaimon kanssa. Astmalääkitys tuplattu lääkärin ohjeiden mukaan ja virallinen testi 3.1.  Eniten harmittaa, että yritin aikaistaa kolmatta rokotusta jo kolme vko sitten. Ei onnistu helsingissä, ei vain ole aikoja. Hyvä HUS!! M48

Mutta kun se rokote ei edelleenkään estä sinua saamasta tartuntaa.

No estää ja vieläpä hyvin.

Hyvin estää. Meillä minä ainut rokotettu, sairastuin. Mies ja lapset rokottamattomia ja ei tauti tarttunu vaikka reilu viikko kyhjötettiin kotona keskenään.

Ai sinä olet nyt merkki rokotteen suojasta? Rokote suojaa 40-90% tartunnalta variantista riippuen. Suojateho laskee 3-6kk aikana.

Kyllä, minä olen merkki rokotteen suojasta minulle itselleni ja perheelleni.

Sinulle tämänkin pieni asia, mutta mikä sinä olet vähättelemään minun kokemustani? Koetko olevasi joku ylituomari joka voi sanoa miltä kenestäkin tuntuu?

Olen saanut 2. rokotetta, 2. piikin lokakuussa. Ei auttanut, vaikka olen liikuntaa harrastava, normaalipainoinen perusterve 36-vuotias nainen.

Alapeukkuja vaan kehiin, oottakaa omaa vuoroanne ja sanokaa sitte miltä tuntuu kun joku arvostelee sun kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imekää jo tukevan ruskehtavaa. Ei enää -22 tätä schaibaa.

Vierailija
304/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju paljastaa sen, että Suomessa on näemmä vaan ihan v i t u n tyhmiä ihmisiä.. koko ajan ihme selityksiä, miksi he eivät ota rokotetta .. jatkuuko tää paskarumba oikeesti vuosia sen takia, että urpot eivät ota rokotetta, ja joka ikinen talvi meillä on rajoitukset...

Vierailija
305/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koko perhe sai Omicronin mikä on todella mieto tauti. Kaikki lapset ovat oireettomia ja aikuisilla lähinnä nenä vuotaa. Paria aikuista yskittää ja heillä on pientä kuumetta. Kaksi riskiryhmäläistä (isovanhempaa) ovat myös saaneet omicronin ja heidän oireensa ovat myös erittäin miedot. Omicron tosin leviää räjähdysmäisesti ja sairastunut tartuttaa jo ennen oireita.

Tämänkö takia otettiin miljardeja velkaa, peloitellaan ihmisiä, pidetään maskeja, massatestataan ja rajoitetaan firmoja?! Ei hyvää päivää.

Kiva juttu teille. Meillä myös saatiin omikron koko perhe ja ollaan nyt jo yli viikko kärvistelty kuumeessa. On myös yskää, pahoinvointia, oksentelua, ripulia, haju- ja makuaisti lähestulkoon kadonnut. Sen lisäksi oli muutaman päivän niin kova päänsärky, etten ole ikinä sellaista kokenut - ja itselle on sekä migreeni että jännityspäänsäryt tuttua huttua. Niillä aikuisilla, joilla on tuore rokotesuoja, oireet ovat olleet vähäisempiä. Kaikkein vähäisin tauti 3 rokotetta saaneella, lapset myös päässeet helpommalla mutta on tämä ärhäkän flunssan kaltainen heilläkin. Itse olisin saanut kolmosrokotteen ensi viikolla, mutta tauti ehti ensin ja sen kyllä huomaa että rokotesuoja on ehtinyt heikentyä. Yli viikon kestänyt yli 38 asteen kuume ei nimittäin ole lievää tautia nähnytkään. Siitä huolimatta minulla on aivokapasiteettia ymmärtää, että joillekin tämä tauti voi olla lievä, kun taas toisille kuolemanvakava. Tämähän ei ole mikään uutinen koronan suhteen, joten luulisi että se olisi jo ymmärretty. Meidän perheen kokemus ei ole yleistettävissä, että tällainen tauti tämä nyt on kaikilla, eikä ole teidänkään! Sitä EI voi tietää etukäteen, millainen koronanakki napsahtaa. Siksi kannattaa ottaa rokotteet, luulen että sairaalaan olisin itse päätynyt jos olisin rokottamaton. Ja olen vielä alle nelikymppinen.

Teillä saattaa olla kuitenkin se delta eikä omicron joka todellakin tulee pääosin lievänä.

Tauti tuli Helsingistä ja oli sekvensoitu omicroniksi.. Omicronin "lievyys" on sitä että se vaikuttaa vievän vähemmän ihmisiä sairaalahoitoon. Oikeasti lievän ja sitten taas sairaalaan johtavan tautimuodon välillä on todella paljon vakavuusasteita, joten ei kannata tuudittautua siihen että omicron on aina pikkunuhaa.

Vierailija
306/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tänään positiivisen kotitestin. Yskää, vähän lämpöä ja päätä särkee. 1/2 vuotta kakkosrokotteesta ja 4.1 olis ollut kolmas. Nyt ei sitten mennä kolmanteen, vaan ollaan kotona avovaimon kanssa. Astmalääkitys tuplattu lääkärin ohjeiden mukaan ja virallinen testi 3.1.  Eniten harmittaa, että yritin aikaistaa kolmatta rokotusta jo kolme vko sitten. Ei onnistu helsingissä, ei vain ole aikoja. Hyvä HUS!! M48

Mutta kun se rokote ei edelleenkään estä sinua saamasta tartuntaa.

No estää ja vieläpä hyvin.

Hyvin estää. Meillä minä ainut rokotettu, sairastuin. Mies ja lapset rokottamattomia ja ei tauti tarttunu vaikka reilu viikko kyhjötettiin kotona keskenään.

Ai sinä olet nyt merkki rokotteen suojasta? Rokote suojaa 40-90% tartunnalta variantista riippuen. Suojateho laskee 3-6kk aikana.

Kyllä, minä olen merkki rokotteen suojasta minulle itselleni ja perheelleni.

Sinulle tämänkin pieni asia, mutta mikä sinä olet vähättelemään minun kokemustani? Koetko olevasi joku ylituomari joka voi sanoa miltä kenestäkin tuntuu?

Olen saanut 2. rokotetta, 2. piikin lokakuussa. Ei auttanut, vaikka olen liikuntaa harrastava, normaalipainoinen perusterve 36-vuotias nainen.

Alapeukkuja vaan kehiin, oottakaa omaa vuoroanne ja sanokaa sitte miltä tuntuu kun joku arvostelee sun kokemusta.

No, kaikista kokemuksistaan ei kannata avautuakaan, mikäli jonkun kommentti niin menee ihon alle.

Jotkut saa rokotettunakin koronan ja jotkut toiset ei saa ilman rokotusta, molempiin ryhmiin kuuluu osa väestöä, mutta valtaosa menee rokotettuna saaden lievän koronan, rokotuksen tarkoitushan on juurikin estää VAKAVAN TAUTIMUODON 'saaminen'.

Jos omalla kohdallani niin käy etten vakavaa muotoa saa, niin katson rokotteen toimineen loistavasti.

Vielä ei ole tarttunut, kolmesti rokotettu.

Vierailija
307/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotibileitten määrästä johtuen on ensi viikolla tartuntaluku räjähtänyt taivaisiin.

Vierailija
308/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö ketä kiinnostaa? Valtaosa maapallon ihmisistä saa tartunnan lähivuosina. Virus mutatoituu heikommaksi.

Vierailija
309/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoidon tarve Suomessa on muutaman päivän ollut laskussa, niin omicron ei ole ainakaan vielä kuormittanut teho-osastoja. Omicron näyttäisi olevan siinä suhteessa deltaa lievempi, ettei aiheuta samanlaista tehohoidon tarvetta.

Omicron tuli, niin nopeasti, että kaikki koronan vakavuudesta olevat tutkimukset ovat aikaisemmista varianteista, niin tietoa omicronin vakavista oireista ja aiheuttaako esim. long covidia.

Omicron on eri sairaus kuin delta, mutta delta ei ole vielä kadonnut mihinkään ja aiheuttaa edelleen tehohoidon tarvetta ja kuolemia.

Vierailija
310/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihana rokote, kun kadotit koronan!

Vierailija
311/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rapsakka numero. Onneksi tehohoidon lukema ei nouse.

Teholuku jos alkaa nousta niin se on kakka juttu.

Mitä luulisit? Nuo nykyiset on tulleet, kun tautitapauksia oli parisen tonnia max päivä.  Nyt jos menään 11 tuhannella, niin kyllä se väistämättä alkaa teho-osastokin täyttymään... Miksi ei muuttuisi lukemat? Jos on enemmän tautia on sairaalahoitoakin vaativia tapauksia siinä suhteessa... Ihme olisi, jos ei olisi... TTyhjä teho-osasto olisi tietty hyvä asia... Toteutumista hiukan epäilen. No, lähipäivät näyttää. n. 10 päivän sisälle ne joutuu sairaalaan, jotka joutuu. Joskus oli juttua, että 8-10 päivän tienoilla käy kutsu keskimäärin, jos käy...

Vierailija
312/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan näitä tartuntalukuja enää lasketaan. Omicron ei aiheuta Covidia, vaan lievän flunssan eli vilustumisen.

Vierailija
313/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun en mennyt höplään ja ottanut mahdollisesti terveydelle haitallista ja kunnolla testaamatonta paskarokotetta! Kyllä nyt nautin ja nauran!

onhan tuota testattu jo miljardi kaupalla... piikkejä jaettu varmaa jo puolelle maapallon kansaa. Osalle kaksi ja kolmekin. En tiedä lukumäärää. En ole katsonut mutta jos kerta koko ajan on rokotettu, pakko olla miljardikaupalla lukema jo. minua ei kiinnosta nämä salaliittoteoriitikko foliopäät. Itse otan joka piikin mitä annetaan. Ei ole ollut haittaa koronapiikeistä eikä muistakaan... Ei minkäänlaista. Viinaa tosin en juo enkä polta enkä huumeile. Osa näistä folioista tekee varmaan sitä mielellään... Enkä tarkoita nyt ketään erikseen vaa näin niinkuin yleensä, jos yhtä piikki pelkää ja salaliittoihin uskoo... Tullut vissiin liikaa katottua pienen X-filettä...

Vierailija
314/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan näitä tartuntalukuja enää lasketaan. Omicron ei aiheuta Covidia, vaan lievän flunssan eli vilustumisen.

olkaa HÖPSIMÄTI! Jos eilen vielä oli DELTAa, niin ei se omikron yhdessä tai kahdessa päivää koko suomea valtaa. Tartuntasi siis on hyvinkin luultavasti DELTaa, kun sen saat ainakin vielä kuukauden toista... Eikä muuten tautki kerro kum pi koronatyyppi on. Tuskin tulee ensin korvaasi huutelemaan, että vieressä olisi omikron ja mää delta - kumpaa laitetaan?

Vierailija
315/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö ketä kiinnostaa? Valtaosa maapallon ihmisistä saa tartunnan lähivuosina. Virus mutatoituu heikommaksi.

Wau. Missä huippuyliopistossa olet lääketieteen tutkijana, kun osaat ennustaa paremmin kuin kaikki muut asiantuntijat?

Pelkästään viruksen muuntumistahti yllätti kaikki maailman asiantuntijat. Sen uskottiin mutatoituvan vain hitaasti. Nyt on jo tuhansia eri variaatioita, joista osa on huolestuttavia.

Jep. Ja jos tämä joskus muuntuu normaaliksi nuha-kuumeeksi niin se ei tapahdu meidän elinaikanamme eli se muuntuminen ei meitä lohduta vaan meidän pitää elää tämän nykyversion kanssa.

Nyt tosin muuntuminen vaikuttaa tapahtuvan vaan toiseen suuntaan eli virus muuntuu aiempaakin vaan herkemmin tarttuvaksi, mutta siinäpä se. Oirekirjo on ihan ennallaan. Se makuaistikaan kun ei lähtenyt esim omassa tuttavapiirissä keneltäkään edes kevättalvella -20 kun koronaa sairastivat. Osa pääsi testiin, suurin osa ei, mutta koska sama työpaikka ja oireet niin kyllä se koronatartunta heilläkin mitä todennäköisimmin oli.

Ja samanlaisista oireista nämä koronaan nyt deltan ja omikronin aikana sairastuneet julkimotkin on kertoneet mitä oli jo silloin pandemian alkaessa.

Vierailija
316/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau. Missä huippuyliopistossa olet lääketieteen tutkijana, kun osaat ennustaa paremmin kuin kaikki muut asiantuntijat?

Pelkästään viruksen muuntumistahti yllätti kaikki maailman asiantuntijat. Sen uskottiin mutatoituvan vain hitaasti. Nyt on jo tuhansia eri variaatioita, joista osa on huolestuttavia.

Jep. Ja jos tämä joskus muuntuu normaaliksi nuha-kuumeeksi niin se ei tapahdu meidän elinaikanamme eli se muuntuminen ei meitä lohduta vaan meidän pitää elää tämän nykyversion kanssa.

Nyt tosin muuntuminen vaikuttaa tapahtuvan vaan toiseen suuntaan eli virus muuntuu aiempaakin vaan herkemmin tarttuvaksi, mutta siinäpä se. Oirekirjo on ihan ennallaan. Se makuaistikaan kun ei lähtenyt esim omassa tuttavapiirissä keneltäkään edes kevättalvella -20 kun koronaa sairastivat. Osa pääsi testiin, suurin osa ei, mutta koska sama työpaikka ja oireet niin kyllä se koronatartunta heilläkin mitä todennäköisimmin oli.

Ja samanlaisista oireista nämä koronaan nyt deltan ja omikronin aikana sairastuneet julkimotkin on kertoneet mitä oli jo silloin pandemian alkaessa.

Millähän ihmeellä perustelet, että ei muuttuisi lieväksi meidän elinaikanamme? Sehän muuntuu jo nyt. Kuvitteletko, että täällä riehuu joku tappava kulkutauti nyt ja seuraavat kymmenet vuodet? Aika harhaista, etten sanoisi.

Vierailija
317/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulisit? Nuo nykyiset on tulleet, kun tautitapauksia oli parisen tonnia max päivä.  Nyt jos menään 11 tuhannella, niin kyllä se väistämättä alkaa teho-osastokin täyttymään... Miksi ei muuttuisi lukemat? Jos on enemmän tautia on sairaalahoitoakin vaativia tapauksia siinä suhteessa... Ihme olisi, jos ei olisi... TTyhjä teho-osasto olisi tietty hyvä asia... Toteutumista hiukan epäilen. No, lähipäivät näyttää. n. 10 päivän sisälle ne joutuu sairaalaan, jotka joutuu. Joskus oli juttua, että 8-10 päivän tienoilla käy kutsu keskimäärin, jos käy...

Todennäköisesti se tulee nousemaan. Jos ei nouse yhtään, niin olemme TODELLA hyvässä tilanteessa. Jos se nousee selvästi vähemmän kuin tartuntojen määrä, niin olemme edelleen hyvässä tilanteessa. Jos se nousee samassa suhteessa kuin tartuntojen määrä, niin silloin olemme kusessa. Tuo viimeinen skenaario ei näytä toteutuvan meillä, eikä missää muuallakaan, joten HYVÄLTÄ näyttää.

Vierailija
318/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli pari päivää sitten Espanjasta, jossa on yli 150000 tartuntaa per päivä. Meni vapaaehtoisesti testiin ja luki omakannasta että tulos on positiivinen.

Miten on mahdollista? Ei pakkotestausta, ei pakkokaranteenia, ei ketään, joka ilmottaisi positiivisesta tuloksesta. En ymmärrä miten on mahdollista.

Vierailija
319/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rapeat vai rapiat - kuinkahan se meni

Vierailija
320/385 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tuli pari päivää sitten Espanjasta, jossa on yli 150000 tartuntaa per päivä. Meni vapaaehtoisesti testiin ja luki omakannasta että tulos on positiivinen.

Miten on mahdollista? Ei pakkotestausta, ei pakkokaranteenia, ei ketään, joka ilmottaisi positiivisesta tuloksesta. En ymmärrä miten on mahdollista.

Meillä kun on sellainen perustuslaki, josta saa kovin mielensä pahoitettua - jokainen vuorollaan, siis terveydestä viis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän