Rapeat 11 334 uutta tartuntaa
Eilinen luku selitettiin joululla, onkohan tämä syy vasta tulossa oleva uusi vuosi?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo pari vuotta rokottamattomana hoidettu koronapotilaita. Ei vieläkään tartuntaan vaikka kovasti kiinnostaisi saada passi käyttöön. Saisikohan tartunnan helpommin jos kävisi piikillä?
Tai sit olet sairastanut oireettomana. Käy piikillä hyvä ihminen, sinunlaisia ei tarvita terveydenhuollossa.
Mitä se piikki mitään tässä auttaisi, voi jestas tätä idiotismin määrää.
-
COVID vaccines saved nearly half a million lives in Europe, WHO and ECDC say
At least 470,000 people aged 60 and over have been directly saved by the vaccines since the start of their rollout, data from 33 countries suggests.
-
https://www.euronews.com/2021/11/25/vaccination-rollout-in-europe-saved…
-
Vieläkö kohta kahden koronavuoden jälkeen löytyy jälkijunan viimeisestä vaunusta joku, joka kyselee "Mitä se piikki mitään tässä auttaisi, voi jestas tätä idiotismin määrää".
-Pilkun jälkeisestä osasta olen kylläkin samaa mieltä.
-
Jotenkin huvittavia osa näistä stooreista. Keksityt kyllä huomaa.
Lukema on varmasti todellisuudessa paljon suurempi. Itsekin olin joulun ja välipäivät kipeenä, oireet täsmäsi 100% omikroniin. Toisessa rokotuksessa sanottiin että enää ei tarvitse käydä testissä jos sairastuu, kunhan pysyy kotona eikä tartuta muita. No näin tein. En näy tilastoissa, enkä tiedä kyllä satavarmasti sitäkään oliko koronaa vai jotain muuta. Hyvin helppo sairaus, vaikka en vieläkään ole täysin kunnossa. Keuhkot on kovilla kun liikun, uuvun helposti. Kolmas rokote sitten keväämmällä. Väliajalla vain kerran viikossa ruokakauppaan, muuten mökkihöperönä päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo pari vuotta rokottamattomana hoidettu koronapotilaita. Ei vieläkään tartuntaan vaikka kovasti kiinnostaisi saada passi käyttöön. Saisikohan tartunnan helpommin jos kävisi piikillä?
Onko sinulla alkoholia kotona? Ota ne kassiin ja anna pullon kiertää torin ringissä raketteja katsoessa. Suutele vaikka minkälaista räkänokkaa. Nuole lopuksi tyhjienkin pullojen suut huolella niin etköhän tuossa sen omikronin saa?
Ne taisi tehdä tuommoisia testejä silloin Espanjan taudin aikaan, niin eipä tarttunut millään. Terrain theory ;) -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koko perhe sai Omicronin mikä on todella mieto tauti. Kaikki lapset ovat oireettomia ja aikuisilla lähinnä nenä vuotaa. Paria aikuista yskittää ja heillä on pientä kuumetta. Kaksi riskiryhmäläistä (isovanhempaa) ovat myös saaneet omicronin ja heidän oireensa ovat myös erittäin miedot. Omicron tosin leviää räjähdysmäisesti ja sairastunut tartuttaa jo ennen oireita.
Tämänkö takia otettiin miljardeja velkaa, peloitellaan ihmisiä, pidetään maskeja, massatestataan ja rajoitetaan firmoja?! Ei hyvää päivää.
Kiva juttu teille. Meillä myös saatiin omikron koko perhe ja ollaan nyt jo yli viikko kärvistelty kuumeessa. On myös yskää, pahoinvointia, oksentelua, ripulia, haju- ja makuaisti lähestulkoon kadonnut. Sen lisäksi oli muutaman päivän niin kova päänsärky, etten ole ikinä sellaista kokenut - ja itselle on sekä migreeni että jännityspäänsäryt tuttua huttua. Niillä aikuisilla, joilla on tuore rokotesuoja, oireet ovat olleet vähäisempiä. Kaikkein vähäisin tauti 3 rokotetta saaneella, lapset myös päässeet helpommalla mutta on tämä ärhäkän flunssan kaltainen heilläkin. Itse olisin saanut kolmosrokotteen ensi viikolla, mutta tauti ehti ensin ja sen kyllä huomaa että rokotesuoja on ehtinyt heikentyä. Yli viikon kestänyt yli 38 asteen kuume ei nimittäin ole lievää tautia nähnytkään. Siitä huolimatta minulla on aivokapasiteettia ymmärtää, että joillekin tämä tauti voi olla lievä, kun taas toisille kuolemanvakava. Tämähän ei ole mikään uutinen koronan suhteen, joten luulisi että se olisi jo ymmärretty. Meidän perheen kokemus ei ole yleistettävissä, että tällainen tauti tämä nyt on kaikilla, eikä ole teidänkään! Sitä EI voi tietää etukäteen, millainen koronanakki napsahtaa. Siksi kannattaa ottaa rokotteet, luulen että sairaalaan olisin itse päätynyt jos olisin rokottamaton. Ja olen vielä alle nelikymppinen.
Ei tarvi olla edes korona, niin kuume voi kestää viikon. Juuri juttelin eilen hoitajan kanssa ja sanoi, että sellaista tautia liikkeellä.
Itse tein tänään positiivisen kotitestin. Yskää, vähän lämpöä ja päätä särkee. 1/2 vuotta kakkosrokotteesta ja 4.1 olis ollut kolmas. Nyt ei sitten mennä kolmanteen, vaan ollaan kotona avovaimon kanssa. Astmalääkitys tuplattu lääkärin ohjeiden mukaan ja virallinen testi 3.1. Eniten harmittaa, että yritin aikaistaa kolmatta rokotusta jo kolme vko sitten. Ei onnistu helsingissä, ei vain ole aikoja. Hyvä HUS!! M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sattuu ja tapahtuu, jotkut oppivat kirjoitti:
No, nythän se lopultakin selviää, mikä hyöty oli rokotuksista ja mikä reikihoidoista, tai mitä ajattelukriittinen kristallipuolue nyt sitten ehdottaakaan koronaa vastaan.
Ei tarvitse väitellä kun dataa löytyy pian todella monesta. Lähes jokainen taitaa sairastua ennen helmikuun loppua.
Valitettavasti tapa kerätä ja käsitellä sitäkin tietoa on tiedettä. Sehän tunnetusti ei kelpaa kaikille.
Data hyvinkin kertoo mitä hyötyä on rokotuksista, siellä näkyy selvästi että osa rokottamattomista joutuu hyvin todennäköisesti sairaalaan tai hautaan. Rokote suojaa siis vakavalta taudilta, kuten vaikkapa infulenssan tapauksessa. Katso vaikka itse ylen sivuilta.
Ja se todennäköisyys on rokottamattomienkin kohdalla hyvin hyvin hyvin pieni. Omikron on lievä tauti.
Löytyykö jo dataa siitä kumpi on todennäköisempää: rokottamattoman perusterveen normaalipainoisen alle 40-vuotiaan kuoleminen omikronin takia vai hänen kuoleminen influenssan takia? Olisi mielenkiintoista tietää tämä.
Mutta kun nämä kaikki uudet tartunnat eivät ole lievää omikronia, vaan edelleen leviää myös entiset, vakavammat virusmuodot.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein tänään positiivisen kotitestin. Yskää, vähän lämpöä ja päätä särkee. 1/2 vuotta kakkosrokotteesta ja 4.1 olis ollut kolmas. Nyt ei sitten mennä kolmanteen, vaan ollaan kotona avovaimon kanssa. Astmalääkitys tuplattu lääkärin ohjeiden mukaan ja virallinen testi 3.1. Eniten harmittaa, että yritin aikaistaa kolmatta rokotusta jo kolme vko sitten. Ei onnistu helsingissä, ei vain ole aikoja. Hyvä HUS!! M48
heitä nyt se vaimo ainakin ulos ettei saa tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se rokote ei edelleenkään estä sinua saamasta tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin variantti B.1.640.2 on Kamerunista.
Kukas hää on? Missikö?
Hän on IHU. Voi olla ilkeä, hyvin mutatioitunut, 46 mutatiota ainakin ja kuulemma sangen nopeakin.
https://www.express.co.uk/news/science/1534321/covid-new-variant-found-…
"IHU"-niminen variantti on rekisteröity nimellä B.1.640.2 GISAID-verkkoon (Global Initiative on Sharing Avian Influenza Data).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koko perhe sai Omicronin mikä on todella mieto tauti. Kaikki lapset ovat oireettomia ja aikuisilla lähinnä nenä vuotaa. Paria aikuista yskittää ja heillä on pientä kuumetta. Kaksi riskiryhmäläistä (isovanhempaa) ovat myös saaneet omicronin ja heidän oireensa ovat myös erittäin miedot. Omicron tosin leviää räjähdysmäisesti ja sairastunut tartuttaa jo ennen oireita.
Tämänkö takia otettiin miljardeja velkaa, peloitellaan ihmisiä, pidetään maskeja, massatestataan ja rajoitetaan firmoja?! Ei hyvää päivää.
Kiva juttu teille. Meillä myös saatiin omikron koko perhe ja ollaan nyt jo yli viikko kärvistelty kuumeessa. On myös yskää, pahoinvointia, oksentelua, ripulia, haju- ja makuaisti lähestulkoon kadonnut. Sen lisäksi oli muutaman päivän niin kova päänsärky, etten ole ikinä sellaista kokenut - ja itselle on sekä migreeni että jännityspäänsäryt tuttua huttua. Niillä aikuisilla, joilla on tuore rokotesuoja, oireet ovat olleet vähäisempiä. Kaikkein vähäisin tauti 3 rokotetta saaneella, lapset myös päässeet helpommalla mutta on tämä ärhäkän flunssan kaltainen heilläkin. Itse olisin saanut kolmosrokotteen ensi viikolla, mutta tauti ehti ensin ja sen kyllä huomaa että rokotesuoja on ehtinyt heikentyä. Yli viikon kestänyt yli 38 asteen kuume ei nimittäin ole lievää tautia nähnytkään. Siitä huolimatta minulla on aivokapasiteettia ymmärtää, että joillekin tämä tauti voi olla lievä, kun taas toisille kuolemanvakava. Tämähän ei ole mikään uutinen koronan suhteen, joten luulisi että se olisi jo ymmärretty. Meidän perheen kokemus ei ole yleistettävissä, että tällainen tauti tämä nyt on kaikilla, eikä ole teidänkään! Sitä EI voi tietää etukäteen, millainen koronanakki napsahtaa. Siksi kannattaa ottaa rokotteet, luulen että sairaalaan olisin itse päätynyt jos olisin rokottamaton. Ja olen vielä alle nelikymppinen.
Ei tarvi olla edes korona, niin kuume voi kestää viikon. Juuri juttelin eilen hoitajan kanssa ja sanoi, että sellaista tautia liikkeellä.
Joo tässä ollaan lapsiperheenä sairasteltu vähän väliä koko syksy. Korona-ajan infektiovelkaa niin sanotusti, kaikki hengitystieinfektiot on kiertäneet nyt ahkerasti päiväkodeissa. Siitä huolimatta ei koskaan, ei edes influenssassa, jonka olen myöskin sairastanut elämäni aikana useampaan kertaan, ole ollut itsellä näin paskamaista tautia oirekirjoineen tai pitkine sahaavine kuumejaksoineen.
Kiva ollut kituuttaa melkein kahden vuoden ajan maskit naamalla ja liikuntaharrastukset kuukausien ajan suljettuina. Nyt sitten ei enää yritetä edes testata kaikkia ja antaudutaan hyökyaallon edessä. Onko asiantuntijat katsoneet Dont look upin ja päättäneet omikronin olevan kuin asteroidi?
Vierailija kirjoitti:
Heti kun omikron ilmestyi, tiedettiin siitä kaksi asiaa:
1. Se leviää todella tehokkaasti.
2. Aiheuttaa yleensä lievempää tautimuotoa.
Ja pian selvisi että tarttuu helpommin myös rokotettuihin. Joten ei pitäisi tulla yllätyksenä suuret tartuntamäärät, varmaan tulevat vielä reilusti kasvamaan tästä, omikron kiertää väestön läpi varmasti ja nopeasti.
Ainoa tapa pysäyttää tartuntojen kasvu olisi pistää kaikki kiinni kuukaudeksi. Ei siis etätöihin vaan kaikki olisi kotonaan karanteenissa kuukauden ajan, tilanteestaan riippumatta. Tämähän ei tule tapahtumaan, joten omikron tulee kaikille. Onneksi se vaikuttaa lievältä, mutta kyllähän tiukka kuukausi on tulossa kun sairastumisia tulee kerralla niin paljon.
Ei auta kiinni pistäminen - pitäisi pistää koko maapallo kiinni. Mutta voi olla sekin turha toimenpide kun yksi pistää nokkansa mökistä ulos niin johan lähtee omikronit leviämään. Toivottavasti pyyhkäisee nopeasti kaikkien yli - rokottujen ja rokottamattomen - ja sen jälkee asia on pihvi. Toiset sairastuu, toiset ei. Suurin osa selvinnee lievällä taudinkuvalla ja jos siitä saisi edes 3 kk immuniteetin niin aika hyvällä mallilla olisi asiat, kun kaikki sen yhtäaikaa saavuttaisivat. Syökää myös D-vitamiinia!
Vierailija kirjoitti:
Hyvät on rokotteet!
🤡
En vielä hurraisi epidemian olevan Etelä-Afrikassa ohitse. Entäs jos sielläkään ei enää testata kaikkia? Tai kaikki eivät viitsineet mennä testattavaksi jouluviikolla? Jouluviikolla "vain" 90 000 uutta tartuntaa kun edellisellä viikolla oli 130 000. Tai jospa siellä ei ole saatu joululomien takia kaikkia tuloksia samaa tahtia kuin arkena?
itse en ole ottanut piikkiä, koska lääketieteelliset syyt. Eli lääkäri ei suositellut mutta ei kieltänytkään ja voi tapauksessani olla riski.
En ole vielä saanut koronaa. Kaikki ystäväni ja sukulaiset on ihmetellyt tuuriani, koska he ovat 2 tai 3. rokotettuja ja he ovat käyneet myös koronan läpi ja enimmäkseen oireet ovat olleet suht. ankarat.
Toisaalta olen ollut koko korona-ajan maalla mökillä etätöissä ja aina kun on ollut asiaa ihmistenilmoille, käytän hengityssuojaa, en siis kirurgista maskia vaan "kuonokoppaa". En myöskään ole käynyt festareilla tai konserteissa tai matkustellut ym. Toivottavasti tämä korona olisi pian ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää. Mulla on ylitöitä yhdeltä vuodelta yli 200 h.
Mä taas jaksan nyt paremmin kuin hyvin. Ilman koronapandemiaa kun mulla on vähintään sama määrä pelkästään marras-joulukuussa. Vuodesta toiseen.
Koronaa tosin en jaksa enää minäkään. Monestakaan syystä. Tämä prkele pitää jo vihdoin nitistää pelkän levittämisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja 2020 kun oli korona mutta ei koronarokotteita tällöin ei ollut lähellekään tällaisia tartuntamääriä... ja silti rokottamattomia on syytetty tästä tartuntamäärästä nyt vaikka 2020 kaikki olivat rokottamattomia... tuolloin olisi siis pitänyt syyttää kaikkia mutta kas kummaa tartuntoja ei juurikaan tullut ja kuolleisuus oli todella pieni verrattuna yleiseen vuotuiseen kuolleiden lukumäärään Suomessa = 53000 - 55000 kuollutta/vuosi/myös vuodet ennen koronaa - jolloin ko. vaihteluväliin mahtuvat hyvin myös nuo lukemat vuonna 2020 ja Korona ei aiheuttanut lainkaan suurempaa kuolleisuutta... ja tätä ei voida selittää sillä että kyllä pidettiin hienosti maskeja niin ei se korona tarttunut vaikka ei ollut ensimmäistäkään rokotetta kenelläkään koko vuonna 2020... eikä sitä selitä tämä uskomaton logiikka että kaikki on nyt rokottamattomien syytä koska kaikki olivat rokottamattomia vuonna 2020 ja korona levisi hyvin vähän jos ollenkaan... alkaa tämä logiikka rokottamattomien syyllistämisestä siis ontua pahasti ja ainoa selitys on se että koronaa ja uusia variantteja on levitetty nimenomaan koronarokotteilla 2021, tietenkin kai jotta miljardien rahastus jatkuu loputtomiin... tästä ei selvitä kuin lopettamalla rokotukset ja eristämällä rokotetut toistaiseksi... ja sitten jotkut hullut vielä piikittävät lapsia kiilto silmissä... käsittämätön yhteiskunta... lopun alkua... ja koronahysteerikot sanovat tietenkin että ei tuo ei voi pitää paikkaansa rokottamattomien syytä kaikki mutta olisi sitten mielenkiintoista kuulla selitys miten 2020 kaikilla ei ollut koronaa koska yhtään rokotusta ei tehty... aika vaikea on vääntää tuosta uskottavaa korona-hysteria-sepitelmää enää... ottakaa piikki siinä ei ole mitään miettimistä lauseilla vaikka 2021 korona ja variantit levisivät samaan aikaan koronarokotusten antamisen tahdissa vs. tilastot...
Vuoden2020 koronavarianttia ei ole löytynyt tai ollut tartuntoja enää syksyn v 2020 jälkeen, nyt korona tartunnat tulevat uusista virusvarianteista esim. delta, delta plus ja viimeinen variantti Omikron, jotka ovat paljon tarttuvampia ja vaarallisempia, kuin alkuperäinen virus.
Virukselle kun tyypillistä tehdä uusia mutaatioita ja tuskin Omikron on viimeinen variantti.
Jos vuoden 2020 keväällä olisi ollut delta tai delta plus, ruumiskontit olisvat olleet Suomessakin käytössä, kun ei ollut rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sanottiin, että tartunnat johtuvat siitä kun on käyty sukuloimassa jouluna.
Tartunnat johtuu siitä että rokotetutkin testataan nyt.
Ei testata.
Meinaatko siis että nämä kaikki positiiviset testitulokset on rokottamattomilta?
Ei taida suomessa rokottamatonväestö riittää tollasiin lukemiin.
Kummasti ne on just rokotettuja ne joiden tiedän sairastuneen koronaan...
Toki siellä on rokotettuja muusta syystä immuunipuutteisia. Mutta rokotettuja ei testata lievin oirein/altistumisen vuoksi.
Ainakin sotepuolen työntekijät joudutaan heti testeihin jos vaikka vähän kurkku kipeä tms hyvin lievää vaikka jo kolme rokotettu saatu.
Me muut rokotetut puolestaan päästään testiin vasta, jos oireet ovat niin pahat, ettei kotona selviä.