Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä mahtuu "lentolaukkuun" 3 päivän matkalle?

Vierailija
17.04.2015 |

Mies on sitä mieltä, että yksi yhteinen riittää. Ei siis olla lentämällä lähdössä, mutta muuten mennään hotellilomalle autolla. Laitoin laukkuun aika minimimäärän kosmetiikkaa, eli vain pienen meikkipussin ja pikkupurkit pesuaineita (mies saa hotellin aineista ihottumaa), yhdet vaihtokengät, päällysvaatteita yhden vaihtokerran sekä vähän paremman puseron iltamenoja varten ja ihoa vasten tulevia vaatteita niin, että joka aamulle on puhtaat. Mies valitti, että mihinkäs hän nyt tavaransa laittaa, kun noista tuli yli puolinlaukkua. Nyt se marmattaa, kun joutui ottamaan oman laukun koska minulla on niin paljon tavaraa. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viime kesänä kolme yötä keski-euroopassa. 2aikuista ja 2leikki-ikäistä. Yksi lentolaukku riitti hyvin. En ymmärrä niitä, jotka pakkaa koko irtaimiston mukaan.

Vierailija
2/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:36"]

Me oltiin viime kesänä kolme yötä keski-euroopassa. 2aikuista ja 2leikki-ikäistä. Yksi lentolaukku riitti hyvin. En ymmärrä niitä, jotka pakkaa koko irtaimiston mukaan.

[/quote]

Sellainen, minkä saa ottaa mukaan matkustamoon, eli pieni? Lasten vaatteet ei kyllä vie paljoa tilaa. Nyt ei muuten ole kesä sitä paitsi, kesällä pärjää vähemmälläkin. Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:36"]

[/quote]

Sellainen, minkä saa ottaa mukaan matkustamoon, eli pieni? Lasten vaatteet ei kyllä vie paljoa tilaa. Nyt ei muuten ole kesä sitä paitsi, kesällä pärjää vähemmälläkin. Ap. 
[/quote] Joo, käsimatkatavara.

Vierailija
4/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teidän lentolaukku on aika pieni tai sitten teillä on jotain paksuja takkeja tai maihareita pakattuna. Meidän perhe ottaa lentolaukut vaikkapa ruotsin risteilylle. Ok, 2 yötä, mutta meitä onkin 4 perheessä.

Jos mä lähtisin viikoksi johonkin etelään pärjäisin yksin tuolla.

Vierailija
5/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks pitää pakolla saada tavarat pieneen laukkuun, jos menette autolla?

Kaikesta tekin jaksatte stressata ja märistä. Anna miehelle oma laukku.

Se kuinka paljon minä pakkaan 3päivän lomalle, riippuu lomasta. Onko urheilua, ulkoilua tai onko kesä vai talvi.

Vierailija
6/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun lähden yksin viikonmatkalle niin lentolaukku ja lentolaukkua sitä seuraava koko ja reppu.

Vierailija
7/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä lentolaukku yksin minulle noille päiville. Eli keskikokoinen matkalaukku lähtisi jo mukaan. Mies pärjäisi pienemmällä yksin.
N

Vierailija
8/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä 5 pv/4 yön reissuun. Mukaan otan mitä Adidaksen reppuun mahtuu, käsimatkatavaran painoraja 5 kg. :)

Vierailija
9/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:36"]

Meillä miehen kengät jo vie yhden lentolaukun tilan

[/quote]

Älä valehtele.

[/quote]

Nokian Kontiot kokoa 50 

Vierailija
10/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote] En mä tiedä pärjääkö kesällä vähemmällä. Takki on talvella, ei pakata kassiin. Mulla talvella usein pelkät saappaat, ei pakata kassiin. Puserot vie saman verran tilaa kesällä ja talvella. Toki jos lähtee laskettelureissulle, niin tilanne eri. Mutta jos puhutaan jostain kaupunkilomasta. Kesällä tulee otettua useammat kengät, hame, housut, sortsit.

Vierailija
11/27 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lentolaukkuun tungin 4 yön kamat, painia yhteensä 8 kg, eli sai ottaa matkustamoon. Mukana farkut, kengät, alusvaatteet ja sukat 1/päivä, yöasu, jakku, muutama toppi, 2 pitkähihaista. Lisäksi kosmetiikka niin pakattuna, että sai viedä koneeseen, eli tiiviisti ja harkiten. Lisäksi muut kosmetiikkatuotteet kuin nesteet. Olikohan muuta.. Ja laukkuun mahtui vielä muutama ostos paluumatkallakin.

Jos menette autolla, turha edes yrittää pakata samaan laukkuun. Vaatteet rypistyykin enemmän, jos ne pitää sulloa.

Vierailija
12/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuodenaika on oikeastaan hankala, kun pitää olla sekä kevyitä että lämpimiä vaatteita, ja on luvattu melkoisia eroja. Minulla on yleensä lenkkivaatteetkn, mutta nyt taidan yrittää pärjätä pelkällä kävelyllä. En pärjää yksillä kengillä, vaan mukana on kevyet kävelykengät, joilla on hyvä ajaa myös autoa. Sitten on nilkkurit, jos tulee huonompia kelejä. Pyyhkeitä ei nyt onneksi tarvitse. En ole edes kovin isokokoinen. Tuossa on siis neule, fleece siltä varalta, että kelit on viileät, 3 alusvaatesettiä, 3 nilkkasukat, 2 pitkähihaista trikoota, 1-paita, 1 kangaspusero, farkut ja yhdet villasukat. Laukku on kovamuovia, 20x50x35 cm, mittasin juuri. Saahan sitä näköjään isommankin ottaa, mutta meillä seuraava koko on liian iso ja sitä mies ei halua. 

Vierailija
13/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että teitä on kaksi aikuista lähdössäjja ongelma on se, että molemmat ei voi ottaa laukkua? Ymmärtäisin, jos toinen kantaisi/paimentaisi lapsia kaksin käsin, mutta nyt ei mahdu tajuntaan, miksi kaksi laukkua on niin hankala asia. Yksi sulle, yksi mulle?

Vierailija
14/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin matkustetaan usein yhdellä laukulla. Tilajako on usein niin, että toinen puoli ja vähän toista on minun tavaroille, loput miehen. Hän selviää poikkeuksetta vähemmällä kuin minä. Ha on ihan tyytyväinen jakoon.

Tässä tapauksessa teinä ottaisin kaksi laukkua. Kai teiltä kovan matkiksen lisäksi joku pienempi putkikassi tai vastaava löytyy?

Vierailija
15/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsimatkatavaran painoraja on 8kg
mulla se laukku riittäisi koko viikoksi vaikka mies olenkin. olen oppinut jättämään turhat pois. matkalaukkuun pakataan puolestaan tuliaiset mitä lentomatkustukseen tulee kuten nämä nesteet ;)

Vierailija
16/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kengät jo vie yhden lentolaukun tilan, siis jos joutuu toiset kengät ottamaan mukaan.

En ymmärrä logiikkaa ap:n tilanteessa. Auton verran tilaa ja yhden pienen laukun saa ottaa mukaan? Ehdota miehelle että sinä pakkaat itsellesi oman ylimääräisen laukun mukaan ettei miehen tarvitse o.O

Vierailija
17/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme yli viikon reissussa kahdella vajaalla lentolaukulla. 2 aikuista. Tullessa tuliaisetkin mahtuivat hyvin samoihin laukkuihin.

Vierailija
18/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sellaseen pikkulaukkuun, jonka saa ottaa lentokoneeseen sisään. Eihän siihen mahdu mitään! Vähintään yksi sellanen per henkilö. Jos meette autolla, niin miksi laukkujen määrää pitää rajoittaa?

Vierailija
19/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:30"]

käsimatkatavaran painoraja on 8kg mulla se laukku riittäisi koko viikoksi vaikka mies olenkin. olen oppinut jättämään turhat pois. matkalaukkuun pakataan puolestaan tuliaiset mitä lentomatkustukseen tulee kuten nämä nesteet ;)

[/quote]

Riippuu lentoyhtiöstä. ;) Joillakin painoraja on 5 kg, mm. Finnairilla taas tuon 8 kg.

Vierailija
20/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liityn kanssa näiden muiden ihmettelijöiden joukkoon ihmettelemään että miksi pitää väkisin saada kaikki mahtumaan yhteen pieneen laukkuun? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ahtaasti sullotut vaatteet vieläpä rytistyy helposti. Ja jos tarvitsee pakata jotain juhlavampaa vaatetta niin materiaalit on usein sellaisia että vaatetta ei kannata edes rullata pieneen laukkuun tiiviiksi paketiksi.