Uskaltaisitko tarjota minulle ilmaisen majoituksen neljäksi yöksi?
Voin hoitaa lapsia, siivota, tehdä ruokaa, muita töitä vastineeksi. Rahaa minulla ei ole tarjota. Olen 22-vuotias, ujohko, hyväkäytöksinen nuori nainen. Voin nukkua vaikkapa patjalla tai vastaavalla. En ole häiriöksi ja voin viettää aikaa muualla päiväsaikaan tarvittaessa. Olen vain nyt tilapäisesti rahattomuuden lisäksi koditon vaikeista tilanteista johtuen.
Kysyn tätä ehkä puoli hypoteettisesti. En edes tiedä, mistä tällaista tosissaan tiedustelisin. Olen vaan aika hädässä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:47"]
Te, jotka ette uskalla: mikä teidät vakuuttaisi siitä, että voisitte yösijaa tarjota? Mietin tätä nyt tosissani. Olen ihan normaali ihminen siis käsittääkseni, ei mitään merkintöjä rikosrekistereissä/luottotiedoissa tai muissa. Täällä nyt kyselen edelleenkin vähän hypoteettisella ajatuksella, jotta tietäisin, voiko tällaista mahdollisuutta tosissaan edes yrittää. ap
[/quote]
Uskon, että olet normaali ihminen, mutta minua ei vakuuttaisi kyllä mikään muu kuin se, että joku ihminen johon luotan menisi sinusta takuuseen.
Tiedän, että se on kurjaa. Mutta en kyllä odottaisi mitään muuta itsekään, jos olisin vastaavassa tilanteessa. En hakisi apua tuntemattomilta - jo ihan oman turvallisuuteni takia.
Mielelläni otan sinut tänne seurakseni. Voin tarjota ruuatkin. Tervetuloa!
Coach surfing! Exkämppis harraati tuota, ja kyllä meillä majoittui suomalaisiakin. Keksi vaan joku peitetarina reissussa olemisesta.
En tarjoa ja itse en mene tuntemattomien koteihin. Hotelliin majoitun ulkomailla.
Hospitality club taisi olla toinen sivu.
Voisin tarjota yösijaa jollekin maalaisnuorelle, joka tulee Helsinkiin pääsykokeisiin. Mutta nuori nainen, joka on kodittomana vaikeiden tilanteiden vuoksi - tällaisen ohjaisin suosiolla ammattiavun piiriin.
En ottaisi. Elän yksin ja koen tuntemattoman päästämisen omaan kotiini aina riskiksi, vaikka ihminen vaikuttaisi kuinka normaalilta tahansa niin mitä tahansa voi tapahtua (esim. henkirikoksissa vähän turhan usein naapurit/tuttavat kuvaavat tekiaa "normaaliksi" ja kuinka eivät olisi ikinä voineet edes kuvitella tapahtunutta). Ehkä kaikko sujuisikin hyvin, mutta parhaimmassa tapauksessa herää ryöstettynä tai ei herää enää ollenkaan.. joten ei kiitos.
Missä kaupungissa majoitusta etsit vai oletko valmis lähtemään minne vain?
Melkein voisin uskaltaakin, jos saisin vastineeksi apua taloustöissä ja muutenkin synkkaisi :)
Hmm, jos asuisin yksin eli ei tarvitsisi kysyä muun perheen mielipidettä majoittamiseesi ja jos minun ei tarvitsisi jättää sinua yksin asuntooni, niin voisin majoittaa, jos vaikuttaisit olevan ok. Tietty vielä toivoisin, ettei talouteni olisi kovin tiukoilla, koska mielellään olisin vieraanvarainen ja tarjoaisin ok ruoat.
Oman turvallisuuden puolesta en ehkä osaisi pelätä, mutta olisin kyllä sinusta huolissaan, koska ei ole nuorelle naiselle kovin turvallista hakea yösijaa ventovierailta. Eikö sinua pelota, jos yösijan tarjoaja onkin joku hullu, jolla on pimeitä taka-ajatuksia? Niin kuin vaikka nuo seksiseuran kyselijät?
Joo meille sopii! Lapset ovat 10kk, 3 ja 5v. Oon kyllä kotona, mutta voisin välillä tehdä graduani jos leikkisit lasten seurana :) Turussa asumme, voisit majoittua vierashuoneessamme.
Asun pk-seudulta vähän itään päin. Ja kyllä, entinen mies väkivaltainen ja heitti ulos aivan yllättäen. En käytä päihteitä tai muuta, rahattomuus väliaikasta, sillä sain juuri töitä. Olen parin kaverini/sukulaiseni luona asunut hetken, mutta väkisin edessä tilanne, ettei ole paikkaa. Vanhemmat alkoholisteja ja vieraantunut heistä. Laitan asioita kyllä kuntoon niin kovalla vauhdilla kuin yksin voin ja jaksan. Olen ihan loppu. ap
Ottaisin jos uskaltaisin, jos luottaisin ettet tapa meitä nukkuessamme tai ryöstä kotiamme tyhjäksi. Koiriakaan ei saisi pelätä.
N26
Höh, meille olis saanut tulla mutta asutaan Tampereella :/ Tsemppiä ap, toivon todella että löydät jonkun paikan! Kaikkea hyvää <3
Hmm..myös meille voisi tulla. Asutaan Helsingin kupeessa. Olen kotona yhden lapsen kanssa ja mies päivät töissä. Mitenhän sinuun saisi yhteyden?
Voisin ottaa meille. On vuodesohva. Haluan luottaa ihmisiin. Olemme Espoosta. Voimmeko auttaa?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:30"]
Voisin ottaa meille. On vuodesohva. Haluan luottaa ihmisiin. Olemme Espoosta. Voimmeko auttaa?
[/quote]
Luin vielä tarkemmin tilanteestasi, voisimme majoittaa varmaan pidemmäksikin aikaa, jos osoittaudut ihan kunnolliseksi (varmasti monella suurimpana väkivallan pelko). Voisin auttaa työnhaussa ja kaikkien sossujuttujen kanssa. Olen itse hammaslääkäri, joten tiedän kuviot. Jos olet pk-seudulta ja kiinnostunut niin vastaa tähän viestiin ja laitan sitten yhteystietoja.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:17"]
Asun pk-seudulta vähän itään päin. Ja kyllä, entinen mies väkivaltainen ja heitti ulos aivan yllättäen. En käytä päihteitä tai muuta, rahattomuus väliaikasta, sillä sain juuri töitä. Olen parin kaverini/sukulaiseni luona asunut hetken, mutta väkisin edessä tilanne, ettei ole paikkaa. Vanhemmat alkoholisteja ja vieraantunut heistä. Laitan asioita kyllä kuntoon niin kovalla vauhdilla kuin yksin voin ja jaksan. Olen ihan loppu. ap
[/quote]
Hei ap, voit tulla meille vaikka heti huomenna. Asumme Espoossa. Laita s-postia vilves@mappi.helsinki.fi. Olen tuo hammaslääkäri, joka aiemmin kirjoitti.
En todellakaan tarjoaisi yhtään mitään!