Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran miehesi tinki nukkumisesta vauvan takia?

Vierailija
29.03.2015 |

Kuka ja miten hoiti yöheräilyt ja aamut?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan. Vaikka meinasin nousta niin mies käski lähes joka kerta nukkumaan, pelkäsi että rasitun liikaa kun takana vaikea synnytys

Vierailija
2/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ai koko vuoden? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhään. Enkä oikeastaan minäkään. Vauvan unet painottui yöhön hati vastasyntyneenä, eikä vauva edes itkenyt yöllä. Nukkui perhepedissä jossa yösyötöt hoitui tosi mukavadti. En kärsinyt väsymyksestä itsekään vauvavuotena!

Vierailija
4/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva heräsi vain syömään. Joten yöheräilyt hoidin itse, ei mies.

Vierailija
5/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ei mitenkään ja toinen nousi kanssani käytännössä joka kerta auttamaan. Että joskus vaihtamalla paranee!

Vierailija
6/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Minä imetin ja lisäksi olen herkkäunisempi. Mies ei herännyt vauvan tai lasten huuteluun.
Silti meillä on 5 lasta. Eikä todellakaan ole olleet ns hyviä nukkumaan.

Vierailija
7/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoiti yöheräämisen, minä sitten aamut.

Tämä  ihan sen takia, etten koskaan herännyt vaikka vauva huusi korvan vieressä. Mies totesi, että kaikki pääsee helpoimmalla kun hän syöttää ja vaihtaa vaipan.

Vierailija
8/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen ole tarvinnut hoitaa yhtään yötä tai aamuakaan vauvojen kanssa jos hän ei sitten itse ole halunnut. Kaikki kolme ovat valvottaneet ihan kivasti, mutta olen hyvä nukkumaan ja en stressannut unieni takia.

Vierailija
9/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi yöllä joka syötölle. Minä kävin lämmittämässä maidot ja herätin miehen paluumatkalla mukaan syöttämään. Mies syötti yhden vauvan ja minä kaksi.

Vierailija
10/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitenkään, enkä edes näin 15 vuoden perspektiivillä keksi miksi olisi edes pitänyt. Minä imetin ja sitten jatkoimme unia.

Vierailija
11/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:24"]Heräsi yöllä joka syötölle. Minä kävin lämmittämässä maidot ja herätin miehen paluumatkalla mukaan syöttämään. Mies syötti yhden vauvan ja minä kaksi.
[/quote]

Kolmoset? Vau!

Vierailija
12/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tinkinyt lainkaan. Minä hoidin kokonaan. Hoidan kaikki lasten asiat vieläkin, vaikka ovat jo koululaisia.

Vierailija
13/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin kaiken. Nukkui tyytyväisenä ja meni 9-10 välillä töihin. Ollaan aikoja sitten erottu. Minä oon hoitanut kouluasiat, vanhempainilllat ja kaiken mikä liittyy kouluun. Lapsi ei tarvinnut koulutehtävissä apua.

Vierailija
14/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heräsi aina mun kanssa yösyötöille, vaihtoi vaipan ja röyhtäytti. Eipä niitä yösyöttöjä ollut kuin ekat pari kuukautta kerran yössä.

Vierailija
15/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan vauvan kanssa mies osallistui iltayön koliikkuin. Kannoimme huutavaa lasta vuorotellen korvatulpat korvissa kello yhteen. Kun lapsi hiljeni, minä hoidin sitten loput yöheräilyt, koska imetin. Noin vuoden iässä kun tehtiin yövieroitus, mies oli aktiivinen.
Seuraava vauva oli pullolla ja mies hoiti alkukuukausina joka yö yhden syötöistä. Muut hoidin minä kuten myös esikoisen heräilyt.

Vierailija
16/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa suht puoliksi hoidettu yöheräilyt siitä lähtien kun imetys on loppunut (eli lapsesta riippuen 2vko -8kk iässä). Esikoisen aikaan minä taisin vähän enemmän hereillä kun oli edes teoreettinen mahdollisuus nukkua päiväunia vauvan kanssa, sitten kun on ollut isompia (eli ei ole voinut päivällä nukkua päiväunia) niin puoliksi on tosiaan herätty.

Vierailija
17/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kuukauden jälkeen hoiti yöruokinnan. Jälkikäteen ajateltuna meni vähän väärin päin, koska mulla oli vaikea synnytys (raskausmyrkytys, hätäsektio + uniongelmia jo kuukausia ennen synnytystä, valvoin yöisin tuntikausia) ja mies oli lähes koko tuon kuukauden lomalla. Ekan kuukauden jälkeen on herännyt max kerran yössä, välillä mennyt viikkojakin että vauva on nukkunut klo 20-6. Nykyään mä hoidan myös yöheräilyt ja siis tuo klo 6 en laske enää yöksi ja sen hoidan aina.

Vierailija
18/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:19"]

Eka ei mitenkään ja toinen nousi kanssani käytännössä joka kerta auttamaan. Että joskus vaihtamalla paranee!

[/quote]

Tätä mä en ole koskaan tajunnut. Miksi ihmeessä kahden ihmisen pitää valvoa yöllä yhden vauvan takia? Ja mitä ihmeen auttamista siinä vauvan hoidossa tarvitaan? Meillä molemmat lapset on ekan kuukauden jälkeen kakanneet vain päivällä ja yöllä en pisuvaippoja vaihtanut. Yöllä jos heräsivät niin tissi suuhun ja syömisen jälkeen sekä äiti että vauva jatkoivat unia. Esikoinen valvotti joskus yölläkin mutta kyllä mä ne kanniskelut hoidin samalla kun muutenkin olin hereillä.

Vierailija
19/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tinkinyt yhtään. Mä hoidin yösyötöt, kun mulla ne tissitkin oli. Lapset eivät ole muusta syystä öisin heräilleet, vain syömään. Kerran esikoinen valvotti mua puolille öin, silloinkin mies nukkui. Mutta en tuosta yhdestä kerrasta viitsinyt numeroa tehdä. Aamuisin herättiin yhtä aikaa.

Vierailija
20/26 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva heräsi yösyönnille puolivuotiaaksi asti, ja mies hoiti aina tämän. Sen jälkeen vauva nukkui 8 tunnin yöunet. Nykyisin (lapsi 1,5 v) jos pitää herätä, minä nousen vaihtamaan vaipan, mutta jos lapsi jostain syystä haluaa riekkua hereillä eikä nukahda helposti uudelleen (esim. hammaskipuilua), mies nousee hoitamaan lasta, jotta minä saan nukkua.