Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koskaan pitänyt koulussa englannin kielen opiskelusta. Sen sijaan ruotsin kielen tunneista tykkäsin kovastikin.

Vierailija
30.12.2021 |

Sain lukion päästötodistukseen A-englannista 7, mutta B-ruotsista tuli 10, samoin D-saksasta. Muita samalla tavoin ajattelevia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mutta toisinpäin. Enkku oli nasta oppiaine, mutta ruotsi ja saksa: yök!

Vierailija
2/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista tuli hylsy, mutta matikalla kompensoimme sen, juuri kuten laskelmoinkin alusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ruotsinkielenopet hyvin kylmiä kuin krokotiilit vedessä ja lisäksi ei ollut kirjoja, pelkkiä tekstejä luettiin ja oppilaat oman onnensa nojassa. Opettaja hoki kielioppitermejä tuntikausia jota kukaan ei tiennyt.

Vierailija
4/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ruotsinkielenopet hyvin kylmiä kuin krokotiilit vedessä ja lisäksi ei ollut kirjoja, pelkkiä tekstejä luettiin ja oppilaat oman onnensa nojassa. Opettaja hoki kielioppitermejä tuntikausia jota kukaan ei tiennyt.

Ja tämä oli milloin?

Vierailija
5/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoititko ruotsista L:n, ap?

Vierailija
6/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempiaineita oli äidinkielen ainekirjoitus, maantiede ja matematiikka. Biologiasta sain päättötodistukseen kympinkin vaikka se ei ollut juurikaan kiinnostavaa.

Vierailija
7/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENA: 6

RUB: 9

Muita ulkomaankieliä ei minulle ollutkaan, koska luin pitkää matematiikkaa.

Vierailija
8/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä englannin pahoinpitelyä!

Vierailija
9/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä englannin pahoinpitelyä!

Eikö matematiikkaa lukemisen sijaan lasketa?

Vierailija
10/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoititko ruotsista L:n, ap?

Kyllä, samoin saksasta. Englannista sain C:n.

Vierailija
11/17 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin enkkua, ope ala-asteella oli niin hirveä, että pilasi alun innostuksen. Vanhempani eivät osanneet auttaa läksyissä. Yläasteella meni vähän paremmin, mutta lukiossa ei oikein taas homma napannut. No selvisin läpi. Päättötodistuksessa 7 ja kirjoituksista B. Ruotsista tykkäsin enemmän, siitä 8 ja kirjoituksista tuli M.

Omia lapsia yritän auttaa ja kannustaa parhaani mukaan kielten opiskeluun.

Vierailija
12/17 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt kummastakaan kielestä, vitoset tuli molemmista lukion päästikseen. Enkusta sain B:n ja ruåtsista A:n.

Vierailija
13/17 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Engl, ruotsi, saksa ei mitään ongelmaa. Ranska sen sijaan.... böööö.

Opettajastakin ja hänen opetustyylistään kiinni... ranska meni ihan pipariksi... ehkä olis mennyt paremmallakin opetuksella. Kiitos siitä ettei saksassa ollut sama tyyppi, hän kun opetti myös saksaa.

Mitähän sille mun saksan opelle kuuluu, liekö elossakaan.

Vierailija
14/17 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten nuorten kielitaito on surkea muiden kuin englannin kielestä. Opiskelkaa muutakin kuin englantia.

Vierailija
15/17 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monelle suomenruotsalaiselle (ja muille kaksikieliselle) hieman kateellinen siitä miten sujuvasti he pystyvät vaihtamaan kielestä toiseen. Mutta jos tai kun on Suomessa kaksikielinen ja nuo kielet ovat suomi ja ruotsi (tai toisin päin) niin jos on edes kaksinkertaista tasoa opinnoissaan muutoin, niin halutessaan jatko korkeakoulu/ yliopisto- opintoihin käynee paljon kitkattomammin kuin, jos olisit "vain" suomenkielinen...

Vierailija
16/17 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, kun se lukion englannin opettaja oli aivan karmean vaativa. Suorastaan pelotti olla sen tunneilla, kun se nolasi, jos teit virheitä.

Vierailija
17/17 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär inhoaa englannin opiskelua, mutta ruotsista tykkää. Aikoo kirjoittaakin ruotsin ja englannin jättää kirjoittamatta kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme