Töissä käynti ja lastenhoito iltaisin on liian raskasta elämää!
En jaksa. Perjantai klo 17.45 ja työviikko takana enkä jaksa tehdä mitään. Haluan vain nukkua päikkärit. Ihan kuin se työpäivä loppuisi siihen kun pääsee kotiin, no ei, jatkuu kunnes rojahdat puolikuolleena sänkyyn illalla. Päivä alkaa klo 6.10 kuten tänä aamuna ja loppuu n. 21-22 paitsi jos lösähtää kuten minä nyt.
Nostan niin paljon hattua yksinhuoltajille, heillä ei ole sitä vähääkään apua mitä tuosta ukosta nyt on...
Kommentit (101)
Mun on oikeesti ihan hirveen vaikee uskoa, et nää omien valintojen seurauksia painottavat ihmiset ei KOSKAAN valita mistään mitä ovat itse valinneet. Päinvastoin, luulen et he on niitä, joilla on naama kurtussa joka asiasta.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:16"]Mun on oikeesti ihan hirveen vaikee uskoa, et nää omien valintojen seurauksia painottavat ihmiset ei KOSKAAN valita mistään mitä ovat itse valinneet. Päinvastoin, luulen et he on niitä, joilla on naama kurtussa joka asiasta.
[/quote]
No nehän vaan provoaa. Anna olla, ei niistä kannata välittää.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:11"]Anteeksi nyt vaan, mutta ihmettelen vähän miten aina hehkutetaan kuinka rankkaa yksinhuoltajilla on. Yleensä niillä yksinhuoltajilla on sitä omaa aikaa enemmän kuin perheellisellä syystä että välillä lapset ovat isällä. Aika harvassa kuitenkin ne jotka eivät ole missään tekemisissä toisen vanhemman kanssa.
[/quote]Ovat juu joka toinen viikonloppu. Mutta minä olen aika energinen ihminen ja kotityöt hoituvat suit sait. Asun myös työpaikan lähellä ja minulla on auto joka on suurin helpotus yksinhuoltajalle ajan käytön maksimointiin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:16"]
Mun on oikeesti ihan hirveen vaikee uskoa, et nää omien valintojen seurauksia painottavat ihmiset ei KOSKAAN valita mistään mitä ovat itse valinneet.
[/quote]
Minä valitan, jos minua on kohdeltu huonosti tai rajojani jotenkin loukataan. Mutta miksi valittaisin jostakin, mikä on ihan omaa aikaansannostani? Mitä hyötyä siitä olisi?
Ei sikäli, ei minua valittaminen haittaa niinkään kuin se, etteivät kaikki suostu näkemään omien valintojensa seurauksia. Syytellään huonoa tuuria, olosuhteita, muita ihmisiä... vaikka ainoa vastuullinen katsoo peilistä. Tämä on väärin ja ihmiselle itselleen haitallista. -14
En ole vielä töissä, mutten jotenkin ymmärrä miten se olisi muka rankkaa. Lapset sotkevat paljon vähemmän kun eivät ole koko päivää kotona, ruokaa syövät vaan 2 kertaa kotona päivässä. Saan syödä lounaan rauhassa kotona ja puolet päivästä on ns. Omaa aikaa töissä. Riippuu varmaan toki töistä, mutta minä haluan ainakin tehdä mukavia töitä.
Tämä aihe on, kuten ajattelinkin, tabu. Ei saa sanoa ääneen että väsyttää! Väkisin pitää jaksaa ja vääntää tekopirteä hymy naamalle ja pitää kulissit yllä! Kun mitäs menit hankkimaan lapsia!
Kun ei ollut sitä kristallipalloa silloin vuosia sitten, että olisin nähnyt että voimavarat alkaa loppua. On juoksemista ja aikatauluja, ja loputon lista tekemistä. Mutta kiitos myötätunnosta, teille osalle, ja osalle: mädätkää he*******ä!
Odotan vaan että työt loppuu kohta ja aaaaahhhh, työttömän elämää!!!!!!
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:01"]
Kun ei ollut sitä kristallipalloa silloin vuosia sitten, että olisin nähnyt että voimavarat alkaa loppua. On juoksemista ja aikatauluja, ja loputon lista tekemistä. Mutta kiitos myötätunnosta, teille osalle, ja osalle: mädätkää he*******ä
[/quote]
Lapsiperhe-elämän vaativuuden näkemiseen ennalta ei tarvitse kristallipalloa. Ihan normaali havainnointikyky ja itsetuntemus riittävät. -14
Kun ei ollut sitä kristallipalloa silloin vuosia sitten, että olisin nähnyt että voimavarat alkaa loppua. On juoksemista ja aikatauluja, ja loputon lista tekemistä. Mutta kiitos myötätunnosta, teille osalle, ja osalle: mädätkää he*******ä
[/quote]
Lapsiperhe-elämän vaativuuden näkemiseen ennalta ei tarvitse kristallipalloa. Ihan normaali havainnointikyky ja itsetuntemus riittävät. -14
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:43"]
Ei kukaan pakottanut hankkimaan lapsia. Varmaan tiesit etukäteen, että lastenhoito on ylimääräinen työ päivätyösi lisäksi.
[/quote]
Tai kääntäen, kukaan ei pakota käymään töissä.
[/quote]
Työssä käynti on yleensä käytännössä välttämätöntä, jos haluaa itselleen kunnollisen elintason eikä halua loisia muiden kustannuksella.
[/quote]
Jos materiaalinen elintaso on niin tärkeää, tuet + rötöstely on paljon parempi vaihtoehto markkinataloudessa
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:11"]Anteeksi nyt vaan, mutta ihmettelen vähän miten aina hehkutetaan kuinka rankkaa yksinhuoltajilla on. Yleensä niillä yksinhuoltajilla on sitä omaa aikaa enemmän kuin perheellisellä syystä että välillä lapset ovat isällä. Aika harvassa kuitenkin ne jotka eivät ole missään tekemisissä toisen vanhemman kanssa.
[/quote]
Jos sun mies on niin paska isä, ettei ole omien lastensa kanssa edes kahtena viikonloppuna kuukaudessa (se tavallisin tapaamiskuvio - vuoroviikkoperheitä on vähän) eikä hänestä ole arjessa muuten yhtään mitään apua, mikset eroa niin pääset sinäkin nauttimaan yksinhuoltajan helposta elämästä?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
Siihen että voimavarat alkaa hiipua ja tulee muutakin terveydellistä ongelmaa vuosien päästä, tarvitaan kristallipallo. Ei kukaan sellaista osaa odottaa. Ja vaikka olisikin täysissä sielun ja ruumiin voimissa niin EIKÖ SAA SANOA PRR KELE ETTÄ VÄSYTTÄÄ??? Kiitti vaan sullekin Rouva V***n Täydellinen!
Mun on oikeesti ihan hirveen vaikee uskoa, et nää omien valintojen seurauksia painottavat ihmiset ei KOSKAAN valita mistään mitä ovat itse valinneet. Päinvastoin, luulen et he on niitä, joilla on naama kurtussa joka asiasta.
[/quote]
Lapset ovat elämässä sellainen asia joista ei voi valittaa. Pidän lasten hankkimista isona elämän päätöksenä, jota tulee harkita tarkkaan henkiseltä, taloudelliselta ja oman elämän tilanteen sekä parisuhteen kannalta HYVIN TARKAAAN ennen kuin lapsi laitetaan alulle. Lasten hankinta perustuu järkiajatteluun ja järkiratkaisuihin. Ja ei, en ole otsa kurtussa juuri mistään. Olen onnellinen, koska olen tehnyt elämässäni fiksuja valintoja. Elämä ei aina ole helppoa, mutta silti en valita.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:15"]Useat tuntemani yh:t "saa" olla joka toisen viikon ihan yksin. Tai viikonloput. Tietty on heitä, keillä ei ole isää joka ottaisi mutta pääsääntöisesti nämä äidit eivät kyllä töissäkään käy.
Moniko perheellinen ei-yh saa lapset viikoks jonnekin, tai viikonlopuks...? Kyllä mun mielestä aika ruhtinaallita tollanenkin yksinolo.
[/quote]
Senkun sovitte miehenne kanssa että ukko ottaa lapset mukaansa ja lähtee viikonlopuksi mummolaan tai mökille? Ai ei suostu? Ai väittää ettei jaksa kun rankka työviikko? Miksi sitten kuvittelet, että tilanne olisi jotenkin erilainen, jos eroaisitte?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:12"]
[/quote]
Lapset ovat elämässä sellainen asia joista ei voi valittaa. Pidän lasten hankkimista isona elämän päätöksenä, jota tulee harkita tarkkaan henkiseltä, taloudelliselta ja oman elämän tilanteen sekä parisuhteen kannalta HYVIN TARKAAAN ennen kuin lapsi laitetaan alulle. Lasten hankinta perustuu järkiajatteluun ja järkiratkaisuihin. Ja ei, en ole otsa kurtussa juuri mistään. Olen onnellinen, koska olen tehnyt elämässäni fiksuja valintoja. Elämä ei aina ole helppoa, mutta silti en valita.
[/quote]
Voi luoja mitä p****a! Jos jokainen ajattelisi noin, oltais aikoja sitten kuoltu sukupuutton!
Suurimman osan niistä perheen aikatauluista jokainen tekee itse, työn rasittavuutta ei ehkä voi itse valita, vaikka olisi unelma ammatissa.
Ehkä aika kultaa muistot, sillä istun yksikseni viinilasin ja telkkarin edessä ja muistelen perjantai-iltoja kun lapset olivat pieniä, nykyisin asuvat omillaan. Meillä perjantai-ilta oli usein retki-ilta, levitettiin huovat ja tyynyt olohuoneen lattialle, valmiita herkkuja ja videoita, lojuttiin koko perhe lattialla ja levätiin raskaasta viikosta. Jos ei perjantai-iltana jaksettu muuta kuin nukahtaa sikin sokin olohuoneen lattialle korjattiin retken jäljet vasta lauantai-aamuna.
Mun kaveripiirissä saattaa olla yks vela ja hän on tosi lapsirakas ja empaattinen. Vaikea kuvitella et suurin osa veloista olis tällasia mulkkuja kuin nämä kirjoittajat.
Btw, kyl mua väsytti usein ennen lapsiakin. Ainoa asia, joka on oikeasti muuttunut on baareissa juokseminen ja loputon tiskipyykkisotkurumba. Aika pieni hinta lapsesta eiks jeh ;)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:50"]
Laita muksut katsomaan pikkukakkosta klo 17-18 ja pötköttele heidän kanssaan sohvalla se aika. Ps. Yksinhuoltajat eivät ole sen enenpää arjen sankareita kuin äidit/isät jotka eivät ole eronneet.
[/quote]
Yksinhuoltajat tekee tuplasti hommia, että perhe pyörii.
Ja pakko se on olla sankari, kun toinen luistaa koko hommasta.
[/quote] yhlla on joka toinen viikonloppu täysi vapaa.
Hei te kaikki väsyneet. Mitäpä jos ostaisitte itsellenne vapaata aikaa. Siivooja kerran viikossa pitää kodin suht. siistinä, ruokia voi tilata pakasteeseen ammattilaisilta ja pientä korvausta vastaan löytyy varmasti joku mummeli tai koululainen ulkoiluttamaan lapsia. Ihmiset eivät vain halua maksaa mistään. Minulla oli lasten ollessa pieniä tosi vaativa työ, mutta miehen kanssa jakamalla töitä ja hankkimalla ulkopuolista apua selvisimme hienosti, kunnes lapset pärjäsivät yksin. Suomalaiset naiset on kasvatettu siihen, että kaikki pitää tehdä itse. Ei ihme, että olemme väsyneitä ja parisuhde voi huonosti.
Sama ongelma töissä opettajana ala-asteella, lspset pieniä ja olen yh. Kevät on tiukka arviointineen ja muine velvollisuuksineen. Olen joka kevät aivan puolikuollut! Onneksi kesä, heinä ja elokuun puoleenväliin saa latailla akkuja!
Useat tuntemani yh:t "saa" olla joka toisen viikon ihan yksin. Tai viikonloput. Tietty on heitä, keillä ei ole isää joka ottaisi mutta pääsääntöisesti nämä äidit eivät kyllä töissäkään käy.
Moniko perheellinen ei-yh saa lapset viikoks jonnekin, tai viikonlopuks...? Kyllä mun mielestä aika ruhtinaallita tollanenkin yksinolo.