Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä käynti ja lastenhoito iltaisin on liian raskasta elämää!

Vierailija
17.04.2015 |

En jaksa. Perjantai klo 17.45 ja työviikko takana enkä jaksa tehdä mitään. Haluan vain nukkua päikkärit. Ihan kuin se työpäivä loppuisi siihen kun pääsee kotiin, no ei, jatkuu kunnes rojahdat puolikuolleena sänkyyn illalla. Päivä alkaa klo 6.10 kuten tänä aamuna ja loppuu n. 21-22 paitsi jos lösähtää kuten minä nyt.

Nostan niin paljon hattua yksinhuoltajille, heillä ei ole sitä vähääkään apua mitä tuosta ukosta nyt on...

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää toi-ettei ollut pakko hankkia lapsia!!! No kuka hoitaa yhteiskuntaa sen jälkeen KUN JÄÄT ELÄKKEELLE SINÄ.Varmaan mun lapsi menee vanhainkotiin hoitaamaan SUAKO??? Minun mielistäni ne jotka eivät hankkii oman mukavuuden takia lapsia ovat LUUSEREITA!!! Meidän kuuluu hankkia lapsia jotta elämällä olisi ollut jatkuvuus.
Vielä 30 vuotta sitten joku ehdottii ettei lapsia tarvii hankkia. Jooko lasketaan -30 vuotta siitä eteenpäin. Kaikki alle 30 vuotiat olisi ollut pois pelistä-kaikki. Täällä nyt jäisi kaikki YLI 30 VUOTIAT IHMISET. EIKÖ TOSISSAAN IHMISET TAJUU ETTÄ ME KUOLLAAN SUKUPUUTTOON. Ok jos ei haluaa niin ei tarvii hankkia lapsia. MUTTA LOPETTAAKAA KIUSAMAAN MEITÄ JOKA USKALTA JA HALUA VIELÄ ANTAA TULEVAISUUDELLE JOTAIN JA MYÖS ETTÄ ELÄMÄ JATKUU. Niitä perheitä jotka uskaltaa elää ja hankkia lapsia pitäisi vaalia ja kunnioittaa-eikä haukkua tyhmiksi. OLEMMD ROHKEITA JA LUOTTAVAISIA.
Ei siis tarvii kirjoittaa että mun pitää ottaa ilta tai aamulääkkeet!!!

Vierailija
22/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:01"]

Kun ei ollut sitä kristallipalloa silloin vuosia sitten, että olisin nähnyt että voimavarat alkaa loppua. On juoksemista ja aikatauluja, ja loputon lista tekemistä. Mutta kiitos myötätunnosta, teille osalle, ja osalle: mädätkää he*******ä

[/quote]

Lapsiperhe-elämän vaativuuden näkemiseen ennalta ei tarvitse kristallipalloa. Ihan normaali havainnointikyky ja itsetuntemus riittävät. -14

[/quote]

Buaahhahaa.... Mikä besserwisser. Varmaan olet todella ihanaa seuraa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:16"]

Mun on oikeesti ihan hirveen vaikee uskoa, et nää omien valintojen seurauksia painottavat ihmiset ei KOSKAAN valita mistään mitä ovat itse valinneet. Päinvastoin, luulen et he on niitä, joilla on naama kurtussa joka asiasta.

[/quote]

Lapset ovat elämässä sellainen asia joista ei voi valittaa. Pidän lasten hankkimista isona elämän päätöksenä, jota tulee harkita tarkkaan henkiseltä, taloudelliselta ja oman elämän tilanteen sekä parisuhteen kannalta HYVIN TARKAAAN ennen kuin lapsi laitetaan alulle. Lasten hankinta perustuu järkiajatteluun ja järkiratkaisuihin. Ja ei, en ole otsa kurtussa juuri mistään. Olen onnellinen, koska olen tehnyt elämässäni fiksuja valintoja. Elämä ei aina ole helppoa, mutta silti en valita.

[/quote]

Lapsista ei täällä valitetakaan, vaan siitä että välillä lapsiperhe-elämä voi tuntua rankalta. Vaikka asian olisi kuinka suunnitellut. Vaikutat aika törkeältä ja epäempaattiselta ihmiseltä. 

Vierailija
24/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:11"]

Anteeksi nyt vaan, mutta ihmettelen vähän miten aina hehkutetaan kuinka rankkaa yksinhuoltajilla on. Yleensä niillä yksinhuoltajilla on sitä omaa aikaa enemmän kuin perheellisellä syystä että välillä lapset ovat isällä. Aika harvassa kuitenkin ne jotka eivät ole missään tekemisissä toisen vanhemman kanssa.

[/quote]

Kuollut isä ei kauheasti voi lapsia viikonlopuiksi hoitoon ottaa.

Että se tosiaan siitä osan yksinhuoltajien elämän "helppoudesta".

Vierailija
25/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:13"]Minua ällöttää toi-ettei ollut pakko hankkia lapsia!!! No kuka hoitaa yhteiskuntaa sen jälkeen KUN JÄÄT ELÄKKEELLE SINÄ.Varmaan mun lapsi menee vanhainkotiin hoitaamaan SUAKO??? Minun mielistäni ne jotka eivät hankkii oman mukavuuden takia lapsia ovat LUUSEREITA!!! Meidän kuuluu hankkia lapsia jotta elämällä olisi ollut jatkuvuus.
Vielä 30 vuotta sitten joku ehdottii ettei lapsia tarvii hankkia. Jooko lasketaan -30 vuotta siitä eteenpäin. Kaikki alle 30 vuotiat olisi ollut pois pelistä-kaikki. Täällä nyt jäisi kaikki YLI 30 VUOTIAT IHMISET. EIKÖ TOSISSAAN IHMISET TAJUU ETTÄ ME KUOLLAAN SUKUPUUTTOON. Ok jos ei haluaa niin ei tarvii hankkia lapsia. MUTTA LOPETTAAKAA KIUSAMAAN MEITÄ JOKA USKALTA JA HALUA VIELÄ ANTAA TULEVAISUUDELLE JOTAIN JA MYÖS ETTÄ ELÄMÄ JATKUU. Niitä perheitä jotka uskaltaa elää ja hankkia lapsia pitäisi vaalia ja kunnioittaa-eikä haukkua tyhmiksi. OLEMMD ROHKEITA JA LUOTTAVAISIA.
Ei siis tarvii kirjoittaa että mun pitää ottaa ilta tai aamulääkkeet!!!

[/quote]

Oh my, ja tällaiset sitten lisääntyy...

Vierailija
26/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lisännymme. Eikä sinulle kuuluu PÄTKÄKÄÄN.

Vierailija
27/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:08"]

Eli sä et ikinä valita puolisostasi tai työstäsi?

[/quote]

Kuten edellä sanoin, valitan silloin, kun minua kohdellaan huonosti tai jossakin on korjaamista vaativa epäkohta. En ole kuitenkaan keksinyt mitään käyttöä sellaiselle ruikuttamiselle, joka ei tähtää asioiden parantamiseen ja johon olen itse syypää. Sellaista on rasittavaa kuunnella, joten olen päättänyt säästää muut siltä.

Voin siis valittaa (ja olenkin valittanut) työasioista, jos esimerkiksi kollega kohtelee minua huonosti, mutta en koskaan valita muille siitä, että saan lähteä aamuisin töihin. Se kun on tosiaan aivan oma valintani, jonka teen mielelläni, kun tiedän vaihtoehdot.

Puolisostani en valita koskaan. Perheasiat ovat yksityisasioita. Totta kai sanon hänelle, jos koen hänen tehneen jotakin väärin, mutta sitä tapahtuu harvoin. Jos en pitäisi suhteesta, en olisi siinä.

Lastenhoidon raskaudesta valittaminen on kuin valittaisi siitä, miten kalliiksi kahden Ferrarin lyhennykset ja bensalaskt tulevat tai miten kesämökki on pelkkä työleiri. Tuo kaikki on täysin ylimääräistä ja vapaaehtoista hankaluutta, enkä minä ainakaan jaksa silitellä kenenkään päätä sen vuoksi.

Minusta ihmisen tulee tunteaottaa itse vastuu omasta elämästään ja valittamisen sijaan muuttaa se, minkä voi muuttaa, ja hyväksyä loppu. Tiedän, ettei tämä ole suosittu kanta, mutta se on kuitenkin minun kantani. -14

Vierailija
28/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:41"]Kyllä me lisännymme. Eikä sinulle kuuluu PÄTKÄKÄÄN.
[/quote]

Perjantaisidukkaa tainnut mennä useampi pullo?

Vierailija
29/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on mitään käsitystä etukäteen siitä, miten raskaalta arki voi välillä tuntia kun on kokopäivätöissä ja lapset ovat pieniä.

Vierailija
30/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:15"]Useat tuntemani yh:t "saa" olla joka toisen viikon ihan yksin. Tai viikonloput. Tietty on heitä, keillä ei ole isää joka ottaisi mutta pääsääntöisesti nämä äidit eivät kyllä töissäkään käy.
Moniko perheellinen ei-yh saa lapset viikoks jonnekin, tai viikonlopuks...? Kyllä mun mielestä aika ruhtinaallita tollanenkin yksinolo.
[/quote] Anteeksi nyt vaan, mutta mitähän mahdat tarkoittaa tuolla etteivät sellaiset yksinhuoltajat käy töissä joiden lapset eivät tapaa isäänsä? Minun lapseni isä on kuollut enkä ole mullan alle päin saanut iskäviikonloppuja järjestymään. Ja ihan kokopäivätyössä käyn vaikkei lapsella olekaan isää. Monet tuntemani yksinhuoltajat ovat myös tilanteessa jossa isä ei halua tavata lapsiaan. Tämä asia ei vaikuta tuttavieni työmoraaliin millään tavalla. Siitä vaan kokeilemaan luksusta. Sinä pääset sentään harrastamaan ja yksin kauppaan työpäivän jälkeen, kun taloudessa on toinenkin aikuinen.

Vierailija
31/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:50"]

Aika harvalla on mitään käsitystä etukäteen siitä, miten raskaalta arki voi välillä tuntia kun on kokopäivätöissä ja lapset ovat pieniä.

[/quote]

En usko tähän. Luulen pikemminkin, että tuo käsitys on, mutta sitä ei haluta ottaa huomioon, kun halu saada lapsi on niin kova. Onhan täällä jo päästy konsensukseen siitä, ettei lapsiasiaa päätetä järkisyiden tai vakaan harkinnan perusteella. -14

Vierailija
32/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:00"]

Olisi kannattanut miettiä tämmöiset asiat ennen kuin tekee lapsia. Jälkeenpäin on turha valittaa elämän raskautta, itse olette valintanne tehneet ja tilanteenne on ihan itse aiheutettu.

[/quote]

Ah aina niin fiksuja vastauksia :) Aika moni asia elämässä on omien valintojen seurausta, joten mistään ei saisi silloin valittaa.

[/quote]

No ainakin työssäkäynnin raskaudesta valittaminen on turhanpäiväistä. Vittuakos käy töissä kun mikään pakko ei ole.

Vierailija
33/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:00"]

Olisi kannattanut miettiä tämmöiset asiat ennen kuin tekee lapsia. Jälkeenpäin on turha valittaa elämän raskautta, itse olette valintanne tehneet ja tilanteenne on ihan itse aiheutettu.

[/quote]

Ihanko oikeasti nämä "olisit miettinyt etukäteen" -kommentoijat ovat olleet joka hetki tyytyväisiä tekemistään valinnoista? Onnellisuus ei mielestäni ole sellainen tila, että pitäisi olla tyytyväinen ja täydellisen iloinen jatkuvasti. Olen varma, että aloittaja ei missään tapauksessa kadu lapsiaan ja eikä vaihtaisia lapsiaan lapsettoman elämän helppouteen. Todennäköisimmin hän on lapsistaan onnellinen. Valinta voi olla oikea ja hyvä valinta, vaikka sen jostakin tietystä näkökulmasta kokisikin todella raskaaksi.

Toinen juttu onkin sitten se, onko lasten hankkimisen oikeasti aivan pakko olla sellainen valinta, jolla valitsee itselleen myös tuplatyön ja uupumuksen kokemuksen. Minusta on ihan oikein kyseenalaistaa tämä. Jotta asiaan tulisi muutos, pitäisi yhteiskunnan rakenteiden muuttua aika radikaalisti, mutta silti...

Vierailija
34/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on kuluttavaa ja olen ihan poikki. Ja kyllä, valitan. En tiedostanut etukäteen miten paljon toisen lapsen hankkiminen arkea muuttaa! Mutta antakaa armoa, ei kai kaikkea voi ennakoida?

Vierailija
35/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:11"]

Anteeksi nyt vaan, mutta ihmettelen vähän miten aina hehkutetaan kuinka rankkaa yksinhuoltajilla on. Yleensä niillä yksinhuoltajilla on sitä omaa aikaa enemmän kuin perheellisellä syystä että välillä lapset ovat isällä. Aika harvassa kuitenkin ne jotka eivät ole missään tekemisissä toisen vanhemman kanssa.

[/quote]

Toisaalta parilliset voivat vuorotella lastenhoitoa ihan vaikka päivittäin. Tosiaanko vaihtaisit sen lähes neljään päivään kuukaudessa omaa aikaa?

T: eräs vela

Vierailija
36/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yh:t mitä tunnen itseni mukaan lukien käyvät kyllä töissä eivätkä nosta mitään tukia.

Sitä joka toinen vk-loppu vapaata ei kannata niin kadehtia. Toki se on välillä luksusta, mutta täytyy muistaa että loput  hoidan sitten ihan yksin. Ja kun lapset oli pieniä se oli todella rankkaa.

Ja ehdin siis olla pitkään naimisissa, joten tiedän mitä on kun talossa kaksi aikuista vs. yksi aikuinen.

Vierailija
37/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:08"]Lapsiperhe-elämä on kuluttavaa ja olen ihan poikki. Ja kyllä, valitan. En tiedostanut etukäteen miten paljon toisen lapsen hankkiminen arkea muuttaa! Mutta antakaa armoa, ei kai kaikkea voi ennakoida?
[/quote]

Tämä. Siis olen niin onnellinen ettei minulla ole lapsia. Otan osaa, elämäsi kuulostaa kamalalta. Toivon mukaan lapsesi säilyvät selväjärkisinä :(

Vierailija
38/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja äiti. Työpäivät täynnä hulinaa, eikä taukoihin jää aikaa. Kotona odottaa pienet lapset ja kotityö. Päivän aikana en juo edes kahvikupposta rauhassa. Ei ihme, että väsyttää, vai mitä?

Pitäisi ilmeisesti olla valittamatta anonyymipalstalla, sillä itsehän olen ammattini ja äitiyteni valinnut. Hmm. Ei elämä mene niin, että kaiken suunnittelee ja kaiken tietää etukäteen, mitä mistäkin valinnasta seuraa, mikä on oma kantokyky ym. Ällistyttävää, että joku pystyy siihen!

Ehkä ap haki vertaistukea, jotta jaksaisi taas puuskuttaa eteenpäin, kuin höyryjuna. Syyllistäminen palvelee kaikkien etua vähiten. Myös yhteiskunnan toimintarakenteet tuntuvat olevan monella hukassa. Ihan jo kansantaloudellisistäkin syistä jonkun on tehtävä lapsia ja äitien on käytävä töissä. Kuvitelkaa tilanne, jossa jompi kumpi ei toteutuisi. Niinpä.

Hatunnosto uutterille mammoille!

Vierailija
39/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:08"]

Eli sä et ikinä valita puolisostasi tai työstäsi?

[/quote]

Kuten edellä sanoin, valitan silloin, kun minua kohdellaan huonosti tai jossakin on korjaamista vaativa epäkohta. En ole kuitenkaan keksinyt mitään käyttöä sellaiselle ruikuttamiselle, joka ei tähtää asioiden parantamiseen ja johon olen itse syypää. Sellaista on rasittavaa kuunnella, joten olen päättänyt säästää muut siltä.

Voin siis valittaa (ja olenkin valittanut) työasioista, jos esimerkiksi kollega kohtelee minua huonosti, mutta en koskaan valita muille siitä, että saan lähteä aamuisin töihin. Se kun on tosiaan aivan oma valintani, jonka teen mielelläni, kun tiedän vaihtoehdot.

Puolisostani en valita koskaan. Perheasiat ovat yksityisasioita. Totta kai sanon hänelle, jos koen hänen tehneen jotakin väärin, mutta sitä tapahtuu harvoin. Jos en pitäisi suhteesta, en olisi siinä.

Lastenhoidon raskaudesta valittaminen on kuin valittaisi siitä, miten kalliiksi kahden Ferrarin lyhennykset ja bensalaskt tulevat tai miten kesämökki on pelkkä työleiri. Tuo kaikki on täysin ylimääräistä ja vapaaehtoista hankaluutta, enkä minä ainakaan jaksa silitellä kenenkään päätä sen vuoksi.

Minusta ihmisen tulee tunteaottaa itse vastuu omasta elämästään ja valittamisen sijaan muuttaa se, minkä voi muuttaa, ja hyväksyä loppu. Tiedän, ettei tämä ole suosittu kanta, mutta se on kuitenkin minun kantani. -14

[/quote]

Tiedätkö mitä? En usko sua pätkääkään. Aivan taatusti sä valitat sille puolisollesi edes joskus. Ja tuo ilmaisu "sanon hänelle, jos koen hänen tehneen väärää" ei tee siitä yhtään parempaa. Sä valitat ihan varmasti, koska sä et vaikuta ihmiseltä joka ei valita turhasta. Päinvastoin! Sun on pakko sanoa ihmisille, joka kokee elämänsä rankaksi inhottavasti, vaikka voisit osoittaa tukeasikini. Et ole mukava ihminen ollenkaan.

Vierailija
40/101 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:15"]

Olen opettaja ja äiti. Työpäivät täynnä hulinaa, eikä taukoihin jää aikaa. Kotona odottaa pienet lapset ja kotityö. Päivän aikana en juo edes kahvikupposta rauhassa. Ei ihme, että väsyttää, vai mitä? Pitäisi ilmeisesti olla valittamatta anonyymipalstalla, sillä itsehän olen ammattini ja äitiyteni valinnut. Hmm. Ei elämä mene niin, että kaiken suunnittelee ja kaiken tietää etukäteen, mitä mistäkin valinnasta seuraa, mikä on oma kantokyky ym. Ällistyttävää, että joku pystyy siihen! Ehkä ap haki vertaistukea, jotta jaksaisi taas puuskuttaa eteenpäin, kuin höyryjuna. Syyllistäminen palvelee kaikkien etua vähiten. Myös yhteiskunnan toimintarakenteet tuntuvat olevan monella hukassa. Ihan jo kansantaloudellisistäkin syistä jonkun on tehtävä lapsia ja äitien on käytävä töissä. Kuvitelkaa tilanne, jossa jompi kumpi ei toteutuisi. Niinpä. Hatunnosto uutterille mammoille!

[/quote]

Taas joku akka keksimässä tekosyitä rahanahneudelleen.