Töissä käynti ja lastenhoito iltaisin on liian raskasta elämää!
En jaksa. Perjantai klo 17.45 ja työviikko takana enkä jaksa tehdä mitään. Haluan vain nukkua päikkärit. Ihan kuin se työpäivä loppuisi siihen kun pääsee kotiin, no ei, jatkuu kunnes rojahdat puolikuolleena sänkyyn illalla. Päivä alkaa klo 6.10 kuten tänä aamuna ja loppuu n. 21-22 paitsi jos lösähtää kuten minä nyt.
Nostan niin paljon hattua yksinhuoltajille, heillä ei ole sitä vähääkään apua mitä tuosta ukosta nyt on...
Kommentit (101)
Laita muksut katsomaan pikkukakkosta klo 17-18 ja pötköttele heidän kanssaan sohvalla se aika.
Ps. Yksinhuoltajat eivät ole sen enenpää arjen sankareita kuin äidit/isät jotka eivät ole eronneet.
Ei kukaan pakottanut hankkimaan lapsia. Varmaan tiesit etukäteen, että lastenhoito on ylimääräinen työ päivätyösi lisäksi.
Tiedän tunteen. Käyn vuorotöissä, olen kahden lapsen totaaliyh ja minulla on vakava perussairaus. Töitten, lastenhoidon ja kotitöitten jälkeen minulla ei riitä energiaa edes katsoa tv:tä illalla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:43"]
Ei kukaan pakottanut hankkimaan lapsia. Varmaan tiesit etukäteen, että lastenhoito on ylimääräinen työ päivätyösi lisäksi.
[/quote]
Tämä on AV. Täällä kenenkään ei odoteta ottavan vastuuta omista valinnoistaan.
[/quote]
Tai kääntäen, kukaan ei pakota käymään töissä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:55"]
[/quote]
Tai kääntäen, kukaan ei pakota käymään töissä.
[/quote]
Työssä käynti on yleensä käytännössä välttämätöntä, jos haluaa itselleen kunnollisen elintason eikä halua loisia muiden kustannuksella. Lasten hankkiminen on sen sijaan täysin vapaaehtoista "luksusta".
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:50"]
Laita muksut katsomaan pikkukakkosta klo 17-18 ja pötköttele heidän kanssaan sohvalla se aika. Ps. Yksinhuoltajat eivät ole sen enenpää arjen sankareita kuin äidit/isät jotka eivät ole eronneet.
[/quote]
Yksinhuoltajat tekee tuplasti hommia, että perhe pyörii.
Ja pakko se on olla sankari, kun toinen luistaa koko hommasta.
Olisi kannattanut miettiä tämmöiset asiat ennen kuin tekee lapsia. Jälkeenpäin on turha valittaa elämän raskautta, itse olette valintanne tehneet ja tilanteenne on ihan itse aiheutettu.
Oisit pitänyt haaras visusti kiinni sitten. Tuskin tuli yllätyksenä että lapset vie aikaa ja voimavaroja
Minulla menee töihin työmatkoineen 6-8 tuntia päivässä, ja sen jälkeen kaikki aika on omaani. Otan silti usein lyhyet nokoset, niin jaksaa paremmin mennä harrastuksiin ja iltarientoihin. En kestäisi ollenkaan tuollaista, ettei kotiin tultuaan saisi tehdä, mitä huvittaa. Onneksi on mahdollisuus valita toisin.
Minäkin kyllä vähän ihmettelen tuota valitusta. Vähän niin kuin vuorikiipeilijä valittaisi, että jäätiköillä on liukasta ja huipulla tuulee. Vaivannäkö nyt vain kuuluu vanhemmuuteen.
Sama mulla. Jos sais tehdä töitä 4 tuntia / päivä, niin jaksaisin.
Ei ole normaalia olla normaalin työpäivän jälkeen rättiväsynyt, ellei nyt mitään älyttömän fyysistä työtä tee. Kannattaa miettiä tuleeko unta tarpeeksi ja onko ruokavalio kunnossa. Ja vitamiinit jne.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:05"]
Ei ole normaalia olla normaalin työpäivän jälkeen rättiväsynyt, ellei nyt mitään älyttömän fyysistä työtä tee. Kannattaa miettiä tuleeko unta tarpeeksi ja onko ruokavalio kunnossa. Ja vitamiinit jne.
[/quote]
Kaikilla ihmisillä ei jaksaminen ole samanlaista. Toiset jaksaa enemmän ja toiset väsyy nopeammin. Ei siinä ruuat ja unet auta.
Ei saa vaatia itseltä ja perheeltä liikoja! Lasten kasvaessa ovat kavereiden luona jne. Ei ne nyhjää kotona isompana koko ajan ainakaan normaalisti sosiaalistuneet. Oma jaksaminen etusijalle, muuten romahtaa koko kuvio!
Anteeksi nyt vaan, mutta ihmettelen vähän miten aina hehkutetaan kuinka rankkaa yksinhuoltajilla on. Yleensä niillä yksinhuoltajilla on sitä omaa aikaa enemmän kuin perheellisellä syystä että välillä lapset ovat isällä. Aika harvassa kuitenkin ne jotka eivät ole missään tekemisissä toisen vanhemman kanssa.
[/quote]
Aloittaja sano olevansa rättiväsynyt lastenhoidon ja kotitöiden jälkeen illalla. -14
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:54"]
[/quote]
Tämä on AV. Täällä kenenkään ei odoteta ottavan vastuuta omista valinnoistaan.
[/quote]
Tuo nyt sattui olemaan harvinaisen idioottimainen kommentti. Kyllä, elämä on valintoja ja joskus täytyy punnita asioita ja löytää sopiva tasapaino. Jokaisella asialla kun tuppaa olemaan hyvät ja huonot puolensa. Lasten kanssa on raskasta, kyllä. Mutta en luopuis hetkeksikään tästä elämästä. (en ole ap)
Mut kiva et on ihmisiä, jotka ei koskaan valita mistään mitä on valinnut. Työstään, puolisostaan tms. Kivat teille, superihmiset. Yrittäkää nyt vaan kestää meitä epätäydellisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:08"]
[/quote]
Kaikilla ihmisillä ei jaksaminen ole samanlaista. Toiset jaksaa enemmän ja toiset väsyy nopeammin. Ei siinä ruuat ja unet auta.
[/quote]
Se nyt on tasan tarkkaan niin, että ruokavaliolla on suurin merkitys kaikkeen.
Minä jaksan ihmetellä että millaisia nämä teidän ukot on. On meilläkin kaksi pientä lasta ja työt mutta pyritään aina antamaan toiselle hengähdystaukoja arkisinkin. Puolikin tuntia vaikka lukien tai kävelylenkki auttaa samalla kun toinen esim. hoitaa lasten iltapesut tms. Ja hyvin toimii ja jaksaa. Organisoikaa! Yhdessä! Vähän armeliaisuutta kehiin ja yhteen hiileen puhaltaminen. Henk.koht oisin varmaan yh mielummin kuin yhdessä jonkin vetelän ukon kanssa joka olettaa että minä hoidan kaiken..
Tähän on helppo ratkaisu: älä käy töissä.