Voiko joku oikeasti pitää sushista?
En ymmärä,mutta olenkin juntti. Älkää sushin syöjät loukkaantuko
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:59"]
Minä kyllä syön hyvin ja gourmet ruokaa on syöty usein mutta sushit yök ei maistu
[/quote] Entä valkosipulietanat?
Voi.
Sinä saatat juoda runsaasti alkoholia. Minä olen absolutisti.
Sinä saatat tupakoida. Minä en polta.
Sinä saatat harrastaa irtosuhteita. Minä en voisi tehdä mitään sellaista.
Ihmiset ovat erilaisia.
Sushi on aiiiivan ihanaa. Voisin syödä joka päivä!!
Tykkään susheista, joissa on sisällä vihanneksia ja/tai kypsää kalaa/lihaa. Voisin ahmia vaikka joka päivä. Raa'asta kalasta en jostain syystä pidä, vaikka olen yrittänyt totutella 30 vuotta. Harmi, sillä sitä niin kehutaan... Kypsennettyä kalaa vedän kyllä napaani monta kertaa viikossa (mieheni on kalastaja).
Sushin vihaaminen yhden maistelukerran jälkeen on, kuin söisi vaikka jauhelihamikropizzan ja julistaisi sen jälkeen vihaavansa pizzaa. Makunystyröiden täytyy tottua ennen kuin eri ruoista oppii pitämään. Omien makutottumusten haastaminen pitää mielen virkeänä, vaikka söisikin ruokia joista ei koskaan kehkeydy suosikkeja.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:01"]
Voi.
Sinä saatat juoda runsaasti alkoholia. Minä olen absolutisti.
Sinä saatat tupakoida. Minä en polta.
Sinä saatat harrastaa irtosuhteita. Minä en voisi tehdä mitään sellaista.
Ihmiset ovat erilaisia.
[/quote] En käytä runsaasti alkoholia, en polta enkä harrasta irtosuhteita. Sushista , nvalkosipulietanoista, kalmarista ja simpukoista pidän. Ihmiset todellakin ovat erilaisia.
Yllätyin siitä uutisesta että sushiateria voi sisältää enemmän kaloreita kuin Mäkkärin Big Mac-ateria! Yhdessä sushirullassa voi olla jopa 350 kaloria.
Mä pidän sushista. Niitä on niin monenlaisia että löytyy moneen makuun. Ei ne ole pelkkää raakaa kalaa todellakaan.
No onhan sushi aivan järkyttävää paskaa, samalla tavalla kuin esimerkiksi kaikki viinit, viskit etc. Ihmiset vaan esittävät pitävänsä kun on niin mukahienoa taas olevinaan. Kaiken maailman viinit + juusto saa kyllä laatan lentämään useimmilta ihmisiltä. Uskomattomia lampaita ja perseenlutkuttajia kyllä löytyy kaiken maailman hienoperseilyyn. Hyi saatana.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:12"]
No onhan sushi aivan järkyttävää paskaa, samalla tavalla kuin esimerkiksi kaikki viinit, viskit etc. Ihmiset vaan esittävät pitävänsä kun on niin mukahienoa taas olevinaan. Kaiken maailman viinit + juusto saa kyllä laatan lentämään useimmilta ihmisiltä. Uskomattomia lampaita ja perseenlutkuttajia kyllä löytyy kaiken maailman hienoperseilyyn. Hyi saatana.
[/quote]
Voi sinua... "kun minä en tykkää, ei muutkaan voi tykätä". Mikä sinun herkkuasi on?
En tykkää syödä sitä mitä Suomesta saa, olen kokeillut monet paikat. Etikka ja kova riisi tulee liikaa esille ja kaloissa pihtaillaan.
Suosikkini on Sushi Samba-ravintolat joita mm. Nykissä, noissa ne sushipalaset ovat TUOREITA, maukkaita ja suussasulavia.
Kyllä tykkään, siihen tulee suorastaan himo. Nyt alkoi tehdä mieli....
Sushi ei ole raakaa kalaa, sashimi on. Nämä kaksi länsimaiset usein sekoittavat. Sushissa voi olla raakaa kalaa, mutta se ei ole välttämätöntä. Sushi kun tarkoittaa etikalla maustettua riisiä.
Ja hyvää on, syödään usein koko perhe temaki-sushia, eli tortilla-tyyliin kukin saa itse valita mieluisat täytteet kasviksista, kalasta, japanilaisesta munakkaasta yms. ja onpa sitä nakki-sushiakin kokeiltu :D Kuopus ei (ainakaan vielä) tykkää merilevästä, joten hän syö sushinsa salaatinlehteen käärittynä. Namia sekin, vaikka merilevä on herkkua!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:09"]
Yllätyin siitä uutisesta että sushiateria voi sisältää enemmän kaloreita kuin Mäkkärin Big Mac-ateria! Yhdessä sushirullassa voi olla jopa 350 kaloria.
[/quote]
Mitäs ihmeellistä siinä on? Sushi maustetaan runsaalla sokeri-suola-etikka-seoksella ja täytteenä voi olla majoneesia (japanissakin tosi suosittua!), sokerilla makeutettua munakasrullaa, avokadoa yms. ja näissä on runsaasti kaloreita.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:20"]
[/quote]
Mitäs ihmeellistä siinä on? Sushi maustetaan runsaalla sokeri-suola-etikka-seoksella ja täytteenä voi olla majoneesia (japanissakin tosi suosittua!), sokerilla makeutettua munakasrullaa, avokadoa yms. ja näissä on runsaasti kaloreita.
[/quote]
Joo, sushi ei todellakaan ole erityisen kevyttä vaikka joku täällä niin väittikin :D
Rakastan sushia mutta en syö sellaisia missä on merilevää.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
Mun kaveri alkoi laihikselle, vaihtoi kotiruuan sushiin kolmeksi viikoksi eli söi saman kokoisia annoksia sushia kuin olisi syönyt normiruokaa, ja lihoi sen aikana 2,5 kiloa! :D Tuli kalliiksi ja vielä lihotti! Oli kuvitellut että tuolla sushilla lähtee ainakin 1- 1,5 kiloa viikossa! :DD Eli ei se niin terveellistä ja laihduttavaa ole kuin mitä kaikki luulee.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:14"]
En tykkää syödä sitä mitä Suomesta saa, olen kokeillut monet paikat. Etikka ja kova riisi tulee liikaa esille ja kaloissa pihtaillaan.
Suosikkini on Sushi Samba-ravintolat joita mm. Nykissä, noissa ne sushipalaset ovat TUOREITA, maukkaita ja suussasulavia.
[/quote]
Sushi Sambasta tulee mieleen Sinkkuelämää :D
Suomalaiset kun söis enemmän sushia, niin ei olisi kilpirauhasen vajaatoimintaa niin paljon.
Minä kyllä syön hyvin ja gourmet ruokaa on syöty usein mutta sushit yök ei maistu