Tuli sitten kirje käräjäoikeudesta
Miten tästä velkasuosta enään voisi nousta? Pian saadaan varmaan häätö, kun ei varaa mihinkään ja velkaa tulee joka ovista ja ikkunoista.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:15"]
Onneksi osa meistä hoitaa velkansa ihan itse, ei se ole mikään automaatio, että ne velat annetaan anteeksi.
[/quote]
Ihan automaattisesti menee kun on tarpeeksi hyväksyttäviä menoja ja tarpeeksi vähän tuloja.
Ei saatana. 60-80.000 velat tuosta vain mitätöity. Jotenkin vaikea uskoa.
Itse olen ollut erittäin häpeissäni tilanteestani, jossa velkaa on sentään ollut "vain" n. 2500 € yhteensä. Vielä tonni maksettavana.
"Mee töihin
[/quote]
Velkajärjestely on nopeampi ja edullisempi vaihtoehto. Yhteys velkaneuvontaan niin alkaa asiat rullaamaan. Jos hyvin käy et joudu ollenkaan maksamaan velkojasi takaisin.
[/quote]
Pitäis kieltää tuollaiset järjestelyt. Mitä helvettiä että jotkut voi rällätä kymmeniätuhansia taivaan tuuliin, ja ne vaan annetaan anteeksi! Maatkoon kuten on pedannut."
Ikävä kyllä, kukaan meistä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vaikka tänään olisi miljonääri, huomenna voi olla konkurssin partaalla, sillä yksityisellä ihmisellä on pienet mahdollisuudet, lähes olemattomat vaikuttaa miten maailman pyörät pyörivät tai suhdanteet muuttuvat. Sen saivat kokea monet 90-luvulla, kun monen velat kolmin kertaistuivat yhdessä yössä ja vakuuksien arvot romahtivat, korot hipoivat 20% jolloin lainojen takaajan joutuivat maksumiehiksi. Ihmisiltä meni työpaikat alta, palkkaturvakeskus maksoi pariviikon palkat ja sen jälkeen oli monen ratkaista omat ongelmansa. Kun yksi yritys meni konkurssiin, sen mukana seurasi toinen ja kolmas ja moni aliurakoitsija jne.
Nyt samat merkit ovat ilmassa. Työttömyys on ennätyslukemissa, eikä kukaan tiedä, kuka on seuraavaksi vuorossa. Vaikka nyt ovat alhaiset korot, mitkä ovat seuraukset jos korot nousevat 10-15% ja asuntojen arvot laskevat, jolloin omaisuus menee, mutta velkaa jää maksettavaksi.
Et tunne omaa itseäsi, kun et tiedä edes lähihistoriaasi, sillä kommentisi " Maatkoon kuten on pedannut" osoittaa suurta tietämättömyyttä ja empatiakyvyn puutetta, sillä vaikka olisi kuinka hyvin pedannut, voi huomenna jo kolkutella velkaneuvojan ovia.
Ap. kyllä sinä voit nousta, monet ovat nouseet jopa 90-luvun laman suosta. Rahan ja omaisuuden ne sinulta vievät, mutta sitä mikä sinulle on kaikista kalleinta eivät vie - toimintakykyäsi ja käsiäsi, jolla voit tehdä vielä työtä ja maksaa velkojasi ja tehdä paremman tulevaisuuden. Mars velkaneuvojalle, ainakin voit siellä selkeyttää ajatuksia, jos et saisikaan muuta apua.
http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkajarjestely_tuomioistuimesta/
Ei tämä nyt niin ihanalta kuulosta..
Onneksi olen tuosta tilanteesta päässyt. Piti toki käydä pohjalla, olin työtön ja asunnoton, asuin autossa 8 kk. Viinaan en onneksi sortunut. Pikkuhiljaa niitä töitä rupesi sitten taas tulemaan, tein kaikkea maan ja taivaan välillä, siivosin, jaoin mainoslehtiä, täyttelin markettien hyllyjä öisin ym, ja muistan varmaan ikuisesti sen puhelun ulosottomieheltä kun hän soitti ja sanoi että älä enää laita sitä kuukausittaista rahaa, velka on kuitattu. Nyt on työ, perhe, talo, autot, kesämökit ym. Ei kannata pyristellä pienessä hirressä, vaan kertaryminällä asiat kuntoon. Ja viinasta pitää pysyä erossa. Voimia, asiat järjestyy kyllä kun haet siihen vähän apuja.
No varmaan pitäs vähän miettiä omaa käytöstä. Miksi piti ottaa noin paljon velkaa?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:26"]
Miten tästä velkasuosta enään voisi nousta? Pian saadaan varmaan häätö, kun ei varaa mihinkään ja velkaa tulee joka ovista ja ikkunoista.
[/quote]
Velkaneuvontaan, marsmars!
Velkaa ei tule, velkaa otetaan.
Mutta pahastakin suosta voi velkaneuvonnan avulla nousta. Siellä autetaan ja tehdään suunnitelmat siitä, miten lainat saa (ajan kanssa tietysti) maksettua.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:34"]Onneksi olen tuosta tilanteesta päässyt. Piti toki käydä pohjalla, olin työtön ja asunnoton, asuin autossa 8 kk. Viinaan en onneksi sortunut. Pikkuhiljaa niitä töitä rupesi sitten taas tulemaan, tein kaikkea maan ja taivaan välillä, siivosin, jaoin mainoslehtiä, täyttelin markettien hyllyjä öisin ym, ja muistan varmaan ikuisesti sen puhelun ulosottomieheltä kun hän soitti ja sanoi että älä enää laita sitä kuukausittaista rahaa, velka on kuitattu. Nyt on työ, perhe, talo, autot, kesämökit ym. Ei kannata pyristellä pienessä hirressä, vaan kertaryminällä asiat kuntoon. Ja viinasta pitää pysyä erossa. Voimia, asiat järjestyy kyllä kun haet siihen vähän apuja.
[/quote]
Harvalla sun tilanteessa on varaa autoon. Mulla ei ollut, mutta kyllä se yöpaikka aina järjestyi, kun oli vielä aika iso tuttavapiiri.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:42"]
Mutta pahastakin suosta voi velkaneuvonnan avulla nousta. Siellä autetaan ja tehdään suunnitelmat siitä, miten lainat saa (ajan kanssa tietysti) maksettua.
[/quote]
Ei niitä tarvi maksaa ollenkaan, käräjäoikeus pyyhkäisee velat pois ja olet vapaa kuin taivaan lintu. Avainsana velkajärjestely.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:42"]
[/quote]
Ei niitä tarvi maksaa ollenkaan, käräjäoikeus pyyhkäisee velat pois ja olet vapaa kuin taivaan lintu. Avainsana velkajärjestely.
[/quote]
Ihana hetki, muistan itsekin, edellispäivänä kymmeniätuhansia velkaa, seuraavana ei yhtään. Ilon päivä ja ihana vapauden tunne !
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:35"]
Mee töihin
[/quote]
Velkajärjestely on nopeampi ja edullisempi vaihtoehto. Yhteys velkaneuvontaan niin alkaa asiat rullaamaan. Jos hyvin käy et joudu ollenkaan maksamaan velkojasi takaisin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:34"]Onneksi olen tuosta tilanteesta päässyt. Piti toki käydä pohjalla, olin työtön ja asunnoton, asuin autossa 8 kk. Viinaan en onneksi sortunut. Pikkuhiljaa niitä töitä rupesi sitten taas tulemaan, tein kaikkea maan ja taivaan välillä, siivosin, jaoin mainoslehtiä, täyttelin markettien hyllyjä öisin ym, ja muistan varmaan ikuisesti sen puhelun ulosottomieheltä kun hän soitti ja sanoi että älä enää laita sitä kuukausittaista rahaa, velka on kuitattu. Nyt on työ, perhe, talo, autot, kesämökit ym. Ei kannata pyristellä pienessä hirressä, vaan kertaryminällä asiat kuntoon. Ja viinasta pitää pysyä erossa. Voimia, asiat järjestyy kyllä kun haet siihen vähän apuja. [/quote] Harvalla sun tilanteessa on varaa autoon. Mulla ei ollut, mutta kyllä se yöpaikka aina järjestyi, kun oli vielä aika iso tuttavapiiri.
[/quote]
Jeps, ensin meni työ ja sen mukana asunto. Auto oli ja jäi kun oli velaton ja oma. Piti siirtää toisiin nimiin ettei vouti päässyt väliin, eli sen verran piti tehdä koiruutta. Pahin oli kun kaatui takaus niskaan työn menettämisen jälkeen. Ojasta kuitenkin noustaan ;) PS. ei sillä autolla ollut kyllä paljon varaa ajella...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:35"]
Mee töihin
[/quote]
[/quote]
Pitäis kieltää tuollaiset järjestelyt. Mitä helvettiä että jotkut voi rällätä kymmeniätuhansia taivaan tuuliin, ja ne vaan annetaan anteeksi! Maatkoon kuten on pedannut.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:42"]Velkaa ei tule, velkaa otetaan.
[/quote]
Autetaan juu.. Sanovat että ei voi mitään voi voi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:56"]
O ihan väärin, että jos ostaa auton osamaksulla, mutta ei maksa sitä, niin auton voi käydä hakemassa pois todella pikaisesti. Asunnosta ei vuokralaista saa ulos, vaikka tämä ei vuokraansa maksa. Pitäisi olla niin, että yhden kuukauden maksamaton vuokra oikeuttaa häätöön 3 päivässä.
[/quote]
Samaa mieltä,väärin on.
multaki hakivat auton ku oli vaan kuukauden osarit rästissä, sais olla vähän pidempi aika enneku saa hakee.