Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 03:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:43"]Täällä yks trypofoobikko. Kurkkasin jokasen kuvan, mut suljin ne äkkiä, ällötys kulki pitkin selkäpiitä. Joskus kidutin itteeni laittamalla Googlen kuvahakuun sanan trypofobia ja hetken niitä kuvia kateltuani oli pakko lopettaa, koska rupes oksettamaan. :D Hunajakenno on yks pahimmista ällötyksistä. Sain vasta hiljattain kuulla, et tälle reikä-ällötykselle on nimikin ja et se on ihan oikee fobia. Myös äitini ja kaksi siskoani kärsivät samasta fobiasta. [/quote] Ei sinulla ole mitään fobiaa jos reiät kehossa ällöttää, se on ihan normaalia varmasti enemmistölle kansasta. Kyse olisi fobiasta jos se vaikuttaisi jokapäiväiseen elämääsi ja tekoihisi, et esimerkiksi voisi mennä suihkuun koska suihkussa on reikiä joista tulee vettä, et voi käyttää laastareita kun niissä on reikiä jne jne.[/quote]

No trypofobia on "tila", jossa nimenomaan tietynlaiset onkalot, reiät ja kolot ällöttää, puistattaa, jopa oksettaa. Ihan varmasti monia ällöttävät reiät kehossa, mutta tuskinpa erilaisten kolojen katselu saa heissä aikaan kylmiä väreitä tai fyysisesti pahan olon. Minä en voi katsoa esim. noita kuvia muutamaa sekuntia enempää ja esim. hunajakennon rakenne puistattaa. Kaikki kolot eivät ällötä ja on totta, että ei tämä elämääni juuri vaikuta, mutta fobiasta silti puhutaan tämänkin omituisuuden kohdalla. Vielä tämä ei ole virallisesti fobia esim. tautiluokituksissa, mutta ei se poista sitä seikkaa, että joillakin ihmisillä tämä "reikäinho" on epätavallisen voimakasta. Asiaa ei ole vielä tutkittu kovin paljoa, mutta varmasti asiasta saadaa koko ajan lisätietoa. Noiden esimerkkikuvien ällöttävyyttä on vaikea tajuta, jos ei itse tästä "fobiasta" kärsi.

Tässä yks asiaa valottava YouTube-pätkä:

Vierailija
2/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ilmeisesti joku trypofiili kun reikäiset asiat kiehtoo minua ja haluan vain koskea ja hiplata niitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette tästä "trendikkäästä" Granaattiomenasta?

1305946924060

Täähän on sitä "superfoodia"

Vierailija
4/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällöttänyt.

Vierailija
5/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama viesti ?

Vierailija
6/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en kärsi reikäpelosta, sillä mikään kuva ei ällöttänyt.
Haluaisin tietää, mitä kuva numero 1 esittää? En saa kännykän näytöllä siitä selvää.

Vierailija
7/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin. Ensimmäisen kerran näin tuollaisen peniksessä. Se taisi olla aika feikki mutta silloin uskottava.

Vierailija
8/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:31"]

Ilmeisesti en kärsi reikäpelosta, sillä mikään kuva ei ällöttänyt. Haluaisin tietää, mitä kuva numero 1 esittää? En saa kännykän näytöllä siitä selvää.

[/quote]Lotuksen kukka jossa siemeniä.

Vierailija
10/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti. Todellakin kammottaa ja ällöttää jokainen kuva noista, joka liittyy jotenkin ihmiskehoon. Sama myös eläimissä yms. Eri asia jos reikä on vaikka seinässä.

Vierailija
11/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tartte edes avata mitään noista kuvista kun aikoinaan jostain samantapaisesta viestistä sain selville fobian nimen.

Vierailija
12/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryptofobiassa nuo kuvat aiheuttavat melkein paniikinomaisen ahdistuksen tai hyvin voimakkaan pahoinvoinnin, jos ne ovat vähän inhottavia niin se ei ole tryptofobiaa!

Vierailija
13/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:42"]

Tryptofobiassa nuo kuvat aiheuttavat melkein paniikinomaisen ahdistuksen tai hyvin voimakkaan pahoinvoinnin, jos ne ovat vähän inhottavia niin se ei ole tryptofobiaa!

[/quote]Mutta miksi tuo lotuksen kukka näyttää inhottavalta? Eihän siinä ole mitään järkeä, sehän on vain kukka.

Vierailija
14/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks trypofoobikko. Kurkkasin jokasen kuvan, mut suljin ne äkkiä, ällötys kulki pitkin selkäpiitä. Joskus kidutin itteeni laittamalla Googlen kuvahakuun sanan trypofobia ja hetken niitä kuvia kateltuani oli pakko lopettaa, koska rupes oksettamaan. :D Hunajakenno on yks pahimmista ällötyksistä. Sain vasta hiljattain kuulla, et tälle reikä-ällötykselle on nimikin ja et se on ihan oikee fobia. Myös äitini ja kaksi siskoani kärsivät samasta fobiasta.

Vierailija
15/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:42"]Tryptofobiassa nuo kuvat aiheuttavat melkein paniikinomaisen ahdistuksen tai hyvin voimakkaan pahoinvoinnin, jos ne ovat vähän inhottavia niin se ei ole tryptofobiaa!
[/quote]
Mua sellaset kuvat oksettaa ja esim jotain kuvia kirjoissa olen peittänyt post it-lapuilla kun ahdistavat ja ällöttävät niin. Muuten en ole erityisen herkkä ällökuville.
T. 8

Vierailija
16/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:42"]

[/quote]Mutta miksi tuo lotuksen kukka näyttää inhottavalta? Eihän siinä ole mitään järkeä, sehän on vain kukka.
[/quote]
En tiedä. Ne reiät on vaan jotenkin kuvottavia (oletan että nyt puhutaan siitä lootuksen kukkapohjasta, ei terälehdellisestä).
T. 8

Vierailija
17/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee melkein oksennus jos katson, kammottaa niin paljon. En tosiaan uskalla avata. Pari kertaa oon tehnyt sen virheen :D

Vierailija
18/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia! Vau, kun pääsisi räpläämään ja osaisi hoitaa. Tosi jänniä ihojuttuja, varsinkin se, jossa niitä "pikkupäitä" kurkkii. Mikähän se on ja miten parannettiin?

Vierailija
19/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:53"]

Ihania kuvia! Vau, kun pääsisi räpläämään ja osaisi hoitaa. Tosi jänniä ihojuttuja, varsinkin se, jossa niitä "pikkupäitä" kurkkii. Mikähän se on ja miten parannettiin?

[/quote]

Se on kuvamanipulaatio ja se hoidetaan Photoshopilla.

Vierailija
20/29 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:42"]

[/quote]

Eihän se kukka näytäkään ällöttävältä, vaan ne reiät ja siemenet, koska ne muistuttavat jonkinlaisia toukkia tai matoja, jotka puskevat esiin ihosta.

Muakin inhottaa tietyt reiät, mutta mistään fobiasta ei voi puhua mun kohdalla. Mutta kyllä mua alkaa kihelmöidä sellaisella inhottavalla tavalla, kun katson tiettyjä kuvia. Toisaalta katson niitä myös uteliaasti. Vähän sama juttu noiden mustapää- ja finnivideoiden kanssa.