Onko sinkkuus noloa? Onko pitkä sinkkuaika merkki siitä, että ihmisessä on jokin vika?
Vai kertooko sinkkuus itse asiassa siitä, että viisaasti odottaa sitä ihmistä, joka osaa ottaa vastuuta ja kykenee vastavuoroiseen dynamiikkaan? Luottaa siis sanontaan: "hyvää kannattaa odottaa."
Kommentit (127)
Ei ole noloa. Ei ole vikaa! Ihmiset ovat erilaisia ja voit välttyä monelta haitalta jos ei väkisin työnnä itseään parisuhteeseen väärän kanssa. Asiat menevät kohdilleen luonnostaan jos tulee sopivaa seuraa.
Mä olin vastentahtoisesti sinkku yli kolmekymppiseksi, jotain pidempiaikaisia tapailujuttuja oli, mutta ei seurustelusuhteita. Ihme kyllä, vaikka häpeilen välillä ihan typeriäkin juttuja, sinkkuus ei jostain syystä ollut mun mielestä noloa, tosin en kyllä pidä ikisinkkuja yleensäkään mitenkään noloina tai säälittävinä, ei vaan ole sopivaa kumppania löytynyt tai edes etsitty.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävetti olla ikisinkku. Tosin nyt naimisissa ollessa ei usein tule suoranaisesti riemuituksi siitä, että se elämänvaihe on ohi.
Ikisinkku tarkoittaa sitä, että on ikuisesti sinkku, eikä sitä, että lopulta päädytään naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syy sinkkuuteen löytyy kun katsoo peiliin. Syy tuijottaa sieltä vastaan.
Paitsi naisilla jotka on voimaantuneita eikä tarvi miestä mihinkään
No se olisi ihanteellista, ettei TARVITSE. Halu on eri asia.
Vain fiksua odottaa sitä sopivaa.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa se muiden vihjailu ja huolenaihe, vaikka itse viihtyy parhaiten itsenäisenä.
Opettele vain laittamaan „toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos“. Sinun valintasi ei kuulu kenellekään! Kun oikein innostuvat ilkeiksi, ota puheeksi kaikki ne erot joita tiedät ja kun tarpeeksi olet puhunut, kysy mitä hyviä puolia näistä liitoista nyt on jäljellä!
Käske muiden huolehtia omista asioistaan!
Tsemppiä!
Mä oon 25 ja nolottaa olla sinkku. Etenkin siksi nolottaa kun kaikki on jo monta vuotta hokenut kuinka nätti olen ja nätit saa niin helposti poikaystävän. Tuohon aikaan olin täysin kokematon .Olen ollut kerran elämäni aikana pidemmässä tapailusuhteessa. Mulla sinkkuuden syynä on se ettei musta kiinnostuta ollenkaan. Todella ahdistavaa... Olin aina ajatellut olevani tässä iässä kihloissa kun olen juuri tyttöystävätyyppinen nainen eli semmonen lämminhenkinen ja naisellinen.
N25
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 25 ja nolottaa olla sinkku. Etenkin siksi nolottaa kun kaikki on jo monta vuotta hokenut kuinka nätti olen ja nätit saa niin helposti poikaystävän. Tuohon aikaan olin täysin kokematon .Olen ollut kerran elämäni aikana pidemmässä tapailusuhteessa. Mulla sinkkuuden syynä on se ettei musta kiinnostuta ollenkaan. Todella ahdistavaa... Olin aina ajatellut olevani tässä iässä kihloissa kun olen juuri tyttöystävätyyppinen nainen eli semmonen lämminhenkinen ja naisellinen.
N25
Ihan varmasti sinusta ollaan kiinnostuneita. Nyt silmät auki ja korvat hörölle!
M27
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin mä voin tunnustaa miksi olen sinkku.
Olen vanha (yli 50 v), en mikään kaunotar, eronnut eli ainakin yks ukko on jo kelvottomaksi todennut, pienituloinen eikä varallisuutta ole poislukien velkainen asunto eikä sekään ole kummoinen.
Luonne ei varmaankaan miellyttävimmästä päästä, olen tottunut toimimaan oman pääni mukaan kun olen jo vuosia yksin asunut ja ollut.
Peiliin katsomalla tuon kaiken tietää ja voi todeta. En ole vaihtoehto parisuhteeseen mikä on iso pettymys mutta siihen ei varmaankaan kuole, joten sen kanssa eletään loppuelämä.
Eniten pelottaa yksinäinen vanhuus koska kaiken vanhenemiseen liittyvän p...an joutuu elämään yksin. Sairastuessa kukaan ei auta eikä kysele vaan yksin on selvittävä. Se kuulostaa aika haasteelliselta.
Ihan itse olet päätynyt päätelmiisi. Aina on mahdollisuus kehittyä ihmisenä, opiskella lisää, löytää uusia mahdollisuuksia. Ehkä et ole vielä kasvanut aikusieksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
M27
Ei olla kiinnostuneita. Asun pk seudulla missä on naisenemmistö ja olen jo pidemmän aikaa etsinyt miestä mutta kun en vaan löydy. Jos pääsen treffeille niin mies ei halua enää nähdä. Usein miehet lähettää vain haukkumaviestejä esim tinderissä. Ihan toivotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
M27
Ei olla kiinnostuneita. Asun pk seudulla missä on naisenemmistö ja olen jo pidemmän aikaa etsinyt miestä mutta kun en vaan löydy. Jos pääsen treffeille niin mies ei halua enää nähdä. Usein miehet lähettää vain haukkumaviestejä esim tinderissä. Ihan toivotonta.
Pk-seudulla on vaikka kuinka paljon hyviä sun ikäisiä miehiä vapaana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
M27
Olkoot. Musta kun ei kiinnostu ne vapaat niin minkäs teet. Miehet ei halua mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
M27
Ei ole
Itseäni tavallaan satuttaa muiden ihmisten utelut, että no olenko tapaillut ketään miestä. En ole löytänyt sopivaa ja asia on minulle vaikea! En minäkään utele miten teidän parisuhteessa sujuu tai milloin panitte viimeksi? Satuttaa myös tuo, että sinkkuus nähdään välivaiheena vaan, eli sinkulta puuttuu jotain. Miksi ei ajatella että parisuhteessa olevilta ”puuttuu” vapaus?
Ei ole. Itsekkin olen ollut jo 6-7 vuotta sinkkuna. En ole edes etsinyt naista enkä enkä harrasta mitään säätöjuttujakaan. Viihdyn hyvin yksinkin ja on mulla nais puolisia ystäviä. Mielestäni vikaa on niissä jotka pomppii suhteesta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oletko mies vai nainen.
Naiset kiertää pitkään sinkkuna olevat miehet kaukaa, mutta naiset ei kärsi samasta kohtelusta!
Riippuu miehestä. Koulutettu ja hyvässä työssä oleva ikisinkku mies kyllä kelpaa! Kouluttamaton työtön reppana taas ei.
Jos mies on koulutettu ja hyvässä työssä ja silti ikisinkku, yleensä ulkonäkö ei ole sieltä parhaasta päästä. Ja se onkin sitten syy sinkkuuteen. Minua ovat lukuisat tällaiset yrittäneet iskeä mutta ei todellakaan napannut. Toivottavasti löysivät jonkun vähemmän pinnallisen. Vähän kyllä epäilen.
Sinkkuudessa ei ole muuta ikävää kuin yksinäisyys, jatkuva ja loputon yksinäisyys. Onnellisessa parisuhteessa on paras olla.
Ei siinä sinkussa mitään vikaa välttämättä ole. Ei vain ole sopiva parisuhteeseen.
Eikö paremminkin ole noloa alkaa seurustella vain sen takia, ettei vaikuttaisi omituiselta.
Se riippuu.
Onko sinkku omasta tahdostaan vai vastentahtoisesti. Toinen on noloa ja toinen nirsoutta, mutta myös vähemmän noloa. Ja riippuu toki iästäkin.