Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei saisi lääkärin mukaan missään nimessä jatkaa tupakointia, mutta polttaa yhä askin päivässä!!!!!

Vierailija
30.12.2021 |

Äidillä on pitkään jatkunut sydänsairaus ja saa veritulppia aika ajoin.
Jo sairauden alussa lääkäri kehoitti lopettamaan tupakoinnin.
Äiti ei ole edes vähentänyt. Ihme kyllä 8 vuotta on jatkanut samaan malliin. Nyt vasta miettii vähentämistä!! Vaikka siihen olisi pitänyt ryhtyä jo aikoja sitten.
Mikä saa ihmisen olemaan piittaamatta terveydestään? Olen huolissani.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kuolee kuitenkin. Saapahan nauttia loppuun asti.

Mitä nauttimista on paskanmakuisen savun hengittämisessä?

Sitä minäkin olen ihmetellyt.

Ap:lle sanoisin, että äitisi loppu saattaa tulla hyvinkin äkkiä. Minun isälläni meni keuhkosyöpädiagnoosista kuusi kuukautta ja viisi päivää, niin kuolema korjasi pois. Niistä viimeiset kaksi kuukautta olivat helvetillisiä niin isälle kuin meille omaisillekin. Ainoa hoitokeino oli sädehoito, josta toivottiin elämänlaatua, vaikka tiedettiin, että elämä ei juuri pitenisi. No, metsään meni se arvio: hullummaksi meni loppua kohti. Olin helpottunut nähdessäni isän arkussaan, kaikki kärsimykset olivat jo takana niin hänellä kuin meillä muillakin. Suru vain jäi.

Vierailija
22/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on eräs kaikkein suurinta riippuvuutta aiheuttavista aineista.

Äitisi saattaa hyvinkin mennä hautaan sätkä suupielessään. Niin on mennyt myös moni alkoholisti viinapullo huulillaan, huumeriippuvainen piikki käsivarressaan, peliriippuvainen oman käden kautta ja läheisriippuvainen puolisonsa tappamana.

Elämä on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole vastuussa täysjärkisestä toisesta aikuisesta. Jos jatkaa käryyttämistä, niin oma on ongelmansa.

Tällainen kommentti on niin helppo kirjoittaa, varsinkaan kun todennäköisesti kyse ei ole kirjoittajan läheisestä, mutta asia ei kuitenkaan ole noin. Vaikkei olisi vastuussa, niin kyse on välittämisestä. Omasta rakkaasta.

Vierailija
24/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä maailmassa pitäisi hillua satavuotiaaksi? Yleensä ne on läheiset jotka on niin huolissaan. Niiden ei tarvitse kestää niitä kaikkia vanhuuden kolotuksia ja ennen kaikkea tietoisuutta siitä, että hommat meni enemmän tai vähemmän päin persettä kaikesta huolimatta. Elämä jatkuu silti, kuten on jatkunut jo miljoonia vuosia.

Vierailija
25/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on polttanut 40 vuotta ja uskon, että hän ei edes halua lopettaa. Tupakka on hänelle niin tärkeä stressin lievittäjä ja lohdun tuoja. Hänelläkin menee aski päivässä. Sanoi, että alkoi polttaa koska kaverit painosti. Itse en ihan usko tuohon, vaan taustalla on luultavasti muita syitä, tunteiden tukahduttamista, traumoja ym.  

Minusta on outoa, että tupakoinnin juurisyistä ei puhuta. Kaikkien muiden päihteiden kohdalla niitä kyllä jaksetaan miettiä. Jos noihin syihin paneuduttaisiin, eikä tuputettaisi pelkkää nikotiinipurkkaa, niin uskon että aika moni pääsisi savuista helpommin irti. Ymmärrän ap:n vtutuksen täysin, itse oon jo valmistautunut siihen isä saa keuhkosyöpdiagnoosin muutaman vuoden sisään. 

Vierailija
26/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että pyytää lääkäriltä lääkkeen lopettamista varten, se on kallis, mutta moni saa siitä avun.

Ja moni saa kammottavia sivuvaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi