Surkeimmat juhlat, joissa olet ollut?
Mielenkiinnosta kyselen, että mitkä ovat olleet surkeimmat juhlat missä olette olleet? Omalle kohdalleni ei ole sattunut mitään ihan kamalaa vielä. Tylsissä juhlissa olen kyllä ollut, joissa suurin osa porukasta on ollut jäyhän jököttävää.
Mutta tarinat jakoon! Häät, ristiäiset, synttäribileet, polttarit, you name it!
Kommentit (6)
Hah, heti tuli mieleen yhdet jatkot joihin lähdettiin festareilta koulututun kanssa. Tämä tuttu oli tuhannen tuiterissa eikä osannut sanoa ketä siellä paikanpäällä oli tai edes kenen kämppä se oli.
Ovesta sisäänastuessa koko pieni yksiö hiljenee ja viisi koulumme kamalinta teiniä kääntyy katsomaan ilmeellä "hyi helvetti". Yksi tytöistä juoksee itkien vessaan ja huutaa "viekää nuo huorat pois täältä".
Että sellaiset juhlat.
Järjestimme ystäväni kanssa aikoinaan yhteiset syntymäpäivät, sillä olemme sattumalta syntyneet samana päivänä. Pohjustuksena sanoisin, että ystäväni on aina ollut meistä se suositumpi ja sosiaalisempi ja laajemmalla tuttavapiirillä varustettu. Laadimme kuitenkin vieraslistaa sillä periaatteella, että molemmat tunnemme ihmiset ja molempien mielestä kutsutaan vain hyviä tyyppejä. Kutsutkin muotoiltiin "Tervetuloa meidän yhteisille syntymäpäiville". No mutta kun päivä (tai pikemminkin ilta) koitti ja iloisena oltiin vieraita vastassa, suurin osa oli täysin äimistyneitä mitä minä siinä ovella teen vieraita vastaanottamassa "Ai onko Sullaki synttärit, sori ei me tiietty / muistettu". Paha mielihän siinä tuli, varsinkin kun sama toistui useamman kerran. Enää en sitten edes halunnut mennä katsomaan kuka tulee sisään, vaikka kaveri houkutteli, kun mitäpä minä olisin siinä ovella tyhjänpanttina seisonut ja kuullut jälleen, ettei kukaan minua tietenkään tullut katsomaan. Lahjoja en edes odottanut, mutta luulin etukäteen kyllä saavani edes sen halauksen ja onnitteluja. Toisaalta tuli pari yllätystäkin, muutama sellainen tyyppi, joiden ajattelin vain tulevan bileisiin riekkumaan, olikin sitten vaivautunut hommaamaan pienen lahjan ja kortin (jopa minullekin). No mutta tämän jälkeen en ole yhteisiä juhlia halunnut järjestää kenenkään kanssa.
Ristiäiset lestadiolaisperheessä. Uupumus ja ilottomuus paistoi läpi, rutinoitunutta, tuli tunne ettei tämä vauva todellakaan ollut kovin toivottu - siis ei nyt mitenkään hyljeksitty mutta enemmänkin velvollisuus kuin lahja. Jäi surullinen mieli.
Eräs ystäväni järjestää usein "juhlia", joiden tarkoituksena on saunoa, tehdä ruokaa ja nauttia alkoholipitoisia juomia jonka jälkeen suunnataan kohti kaupungin yöelämää. Emme koskaan ole menneet "bilettämään", koska jokainen on väsähtänyt saunomisen ja ruoanlaiton jälkeen. Ystäväkin on omalla tavallaan tällaisina iltoina oikea riesa, jolloin kaikilta menee maku ja siirrymme kotiin nukkumaan.
Hautajaiset