Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksei lastenohjelmissa ole homoseksuaaleja?

Vierailija
16.04.2015 |

Esim sateenkaariperheitä, prinssejä jotka rakastuvat toiseen prinssiin jne. Mielestäni olisi hyvä että lapsille opetettaisi suvaitsevaisuutta alusta alkaen, pienille lapsille kun nuo lastenohjelmat voivat opettaa paljonkin asioita. Ei nyt tuputtaa tarvitsisi, mutta olisi hyvä että lapset pienestä asti tietäisivät että kyseessä täysin normaali asia ja että ihmisiä on erilaisia.
N34

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tajuaisivat vaistomaisesti, että kuvio on pielessä eivätkä katselisi sellaisia. Lisäksi monet vanhemmat estäisivät lapsiaan katsomasta, joten ohjelmien katsojaluvut jäisivät pieniksi. Myrkkyä ainakin mainoskanavalle.

Vierailija
2/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:42"]

Esim sateenkaariperheitä, prinssejä jotka rakastuvat toiseen prinssiin jne. Mielestäni olisi hyvä että lapsille opetettaisi suvaitsevaisuutta alusta alkaen, pienille lapsille kun nuo lastenohjelmat voivat opettaa paljonkin asioita. Ei nyt tuputtaa tarvitsisi, mutta olisi hyvä että lapset pienestä asti tietäisivät että kyseessä täysin normaali asia ja että ihmisiä on erilaisia. N34

[/quote]

Minun lapsuudessani tuli sosialistishenkisiä lastenohjelmia itäblokinmaista, enkä minä sosialistiksi oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivi-taavi on homo

Vierailija
4/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaisille ehkä joo mutta sitä pienempiä on turha hämmentää kun vasta alkavat vähän ymmärtää että mitä esim. lisääntyminen on. Joidenkin seksisuhteiden käsittelemisen aika on paljon myöhemmin. Pojan ja pojan tai tytön ja tytön välistä ystävyyttä lastenohjelmissa on joka tapauksessa, ei niihin tarvi mitään sen enempää tuoda.

Vierailija
5/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:42"]

Esim sateenkaariperheitä, prinssejä jotka rakastuvat toiseen prinssiin jne. Mielestäni olisi hyvä että lapsille opetettaisi suvaitsevaisuutta alusta alkaen, pienille lapsille kun nuo lastenohjelmat voivat opettaa paljonkin asioita. Ei nyt tuputtaa tarvitsisi, mutta olisi hyvä että lapset pienestä asti tietäisivät että kyseessä täysin normaali asia ja että ihmisiä on erilaisia. N34

[/quote]

Minun lapsuudessani tuli sosialistishenkisiä lastenohjelmia itäblokinmaista, enkä minä sosialistiksi oppinut.

[/quote]

Suomi on varsin sosialistinen maa, joten niiden sanoma oli kyllä ihan sitä mitä meidän yhteiskuntakin on. Eli autetaan vähäosaisempia jne.

Vierailija
6/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 5v on sekaisin kuin seinäkello,kun tarhakaverilla on 2 äitiä eikä yhtään isää. Voi kuvitella mikä keskustelu syntyisi,kun mimi ja kukukin sai syrjimisväitteillään haloon aikaan.

Vierailija
7/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lastenohjelmissa välttämättä pysytä edes saman eläinlajin sisällä. Shrekissä on aasi ja lohikäärme romanttisessa suhteessa, Madagaskarissa virtahepo ja kirahvi, jne. Eiköhän se ole vähän samanhenkistä viestiä lapsille - eivät kaikki suhteet mene automaattisesti samalla tavalla.

Vierailija
8/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse ole hiljaa? Homot sitä homot tätä.. Niin väsynyttä

Vierailija
9/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi katsoi aikoinaan BBC: n lastenohjelmaa Balamory, ja siinä oli lesbopariskunta ( lapseni on kaksikielinen). Balamory oli suunnattu varmaan 4-6 vuotiaille. Siinä oli kyllä huonioitu varmaan kaikki, eri väriset, erilaiset, vammaiset yms, mutta silti oli ihan hyvä sarja.

Vierailija
10/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:53"]

Oma 5v on sekaisin kuin seinäkello,kun tarhakaverilla on 2 äitiä eikä yhtään isää. Voi kuvitella mikä keskustelu syntyisi,kun mimi ja kukukin sai syrjimisväitteillään haloon aikaan.

[/quote]

Se on susta kiinni, onko vai ei. Meillä ei ainakaan lapsia hämmennä yhtään, koska en ole missään vaiheessa yrittänytkään satuilla heille, että rakkaus syttyy aina miehen ja naisen välillä tai perheessä on aina mies ja nainen.

Se on nyt sulle tuhannen taalan paikka esittää asia täysin luonnollisena asiana. Jotkut naiset tykkää enemmän naisista ja miehet miehistä, ja saattavat perustaa perheen samaa sukupuolta olevan kanssa.

Vierailija
11/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa-a. Hyvä kysymys. Voisi hyvin ollakin. Ei tosin lastenohjelmissa ylipäätään käsitellä rakastumisia tai perheen perustamista kovinkaan usein, siis myöskään heteroseksuaalista parinmuodostusta. Joten aihepiiri on muutenkin aika kaukana lastenohjelmista. Mutta ainahan sitä voi jutella lapsen kanssa tai lukea hänelle kirjaa aiheesta.

Täältä löytyy:

http://www.sateenkaariperheet.fi/index.php?item=171

11

Vierailija
12/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on elänyt suurimman osan elämästään maassa, jossa homoliitto olisi hyvin kaukainen ajatus. Koko tematiikka ei näy täällä mitenkään, ei kielteisesti eikä positiivisesti. Kun hän ensimmäisen kerran 6-vuotiaana kuuli tuollaisesta ilmioöstä, oli hänellä epäuskoisen naurava ilme, että "onpas ne tyhmiä, ei voi kaksi miestä mennä naimisiin". Tuollainen tabula rasa tunnisti välittömästi homoliiton epänormaaliuden. Se ei vain kuulu asiaan.

Vierailija
13/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset enemmänkin etsivät ja rakentavat vielä itseään tietyn sukupuolen edustajana. Romanttiset kuvitelmat tulevat myöhemmin. Sitä paitsi lapsena asiat ovat aika mustavalkoisia ja minä sain kosketuksen omaan suuntautumiseeni vasta sitten kun opin näkemään harmaan eri sävyjä ja persoonat erillisenä ulkokuoresta. Eli vasta varhaisaikuisuudessa. 

Vierailija
14/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:04"]

Oma lapseni on elänyt suurimman osan elämästään maassa, jossa homoliitto olisi hyvin kaukainen ajatus. Koko tematiikka ei näy täällä mitenkään, ei kielteisesti eikä positiivisesti. Kun hän ensimmäisen kerran 6-vuotiaana kuuli tuollaisesta ilmioöstä, oli hänellä epäuskoisen naurava ilme, että "onpas ne tyhmiä, ei voi kaksi miestä mennä naimisiin". Tuollainen tabula rasa tunnisti välittömästi homoliiton epänormaaliuden. Se ei vain kuulu asiaan.

[/quote]

Suvaitseeko kysyä, notta miten, jos ollenkaan, käsittelitte asiaa? Vai vaikenitteko?

Vierailija
15/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpsis. Hän ei kuusivuotiaana ole missään nimessä "tabula rasa", vaan on ympäristönsä muovaama monessa mielessä. Jos ympäristössä ei ole yhden ainuttakaan julkihomoa missään, totta kai hän pitää outona kaikkea, mikä poikkeaa tutusta. Se ei kuitenkaan tarkoita, että asia olisi väärä tai perverssi.

Otan esimerkin. Jos lapsi ei livenä ole nähnyt yhtään mustaihoista, eikä olisi sellaisia televisiossakaan nähnyt (vaikkapa siksi, ettei katso telkkaria), olisiko mustaihoinen - kun sellaisen näkee eka kerran - epänormaalisi siksi, että lapsi häntä oudokseltaan vierastaa? No juu ei.

Mä tiedän, erilaisuuden sietäminen on joillekin hankalaa, mutta koetetaan sentään. Lapselleen tekee vain karhunpalveluksen sillä, että hänestä kasvattaa jyrkän, kapeakatseisen ja kykenemättömän luontevaan kanssakäymiseen erilaisten ihmisten kanssa. Mieti, miten iso sisäinen henkinen ristiriita lapsellesi syntyy, jos hän huomaakin murrosiässä tykkäävänsä enemmän sittenkin saman sukupuolen edustajista...

11

Vierailija
16/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole homovastainen, mutten näe tarvetta tuputtaa homoutta niinkuin se olis ihan yhtä tavallista kum heterous. Sillä tavalla lapsi voi itse mennä sekaisin ja pieni poika sanoa pienenä, että tykkää Villestä, vaikkei ymmärrä koko seksuaalisuudestaan vielä mitään. Joutuu varmasti kiusatuksi vaikkei itse ymmärrä ollenkaan. Musta lapsille enemmänkin pitäisi näyttää, että joillekin käy myös näin, muttei pitää sitä samassa tasossa. Homot eivät voi saada keskenään lapsia eikä joka puolella maailmaa edes ymmärretä asiaa.

Vierailija
17/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse olin elänyt koko siihenastisen lapsuuteni maassa, jossa homoliitto oli hyvin kaukainen ajatus (Suomi). Muistan, kun uutisissa kerrottiin, että Tanskassa samaa sukupuolta olevat parit saavat mennä nyt naimisiin. Kuvanauhalla oli valkoisiin morsiuspukuihin pukeutunut naispari. Sanoin, että kiva, että kaikki naimisiin haluavat saava mennä naimisiin. Sellainen tabula rasa tunnisti välittömästi homoliiton normaaliuden. Se vain kuuluu asiaan.

(Jos en väärin muista, vuosi oli 1986.)

Vierailija
18/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pieni poika voi sanoa että tykkää Villestä. Tai pieni tyttö että tykkää Venlasta. Tarviiko siihen heti jotain seksuaalusuutta sotkea. Olen neljän lapsen äiti ja tykkään mm. Eevasta ja Caritasta. Ihan ystävinä.

Vierailija
19/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:13"]

En ole homovastainen, mutten näe tarvetta tuputtaa homoutta niinkuin se olis ihan yhtä tavallista kum heterous. Sillä tavalla lapsi voi itse mennä sekaisin ja pieni poika sanoa pienenä, että tykkää Villestä, vaikkei ymmärrä koko seksuaalisuudestaan vielä mitään. Joutuu varmasti kiusatuksi vaikkei itse ymmärrä ollenkaan. Musta lapsille enemmänkin pitäisi näyttää, että joillekin käy myös näin, muttei pitää sitä samassa tasossa. Homot eivät voi saada keskenään lapsia eikä joka puolella maailmaa edes ymmärretä asiaa.

[/quote]

Minä uskon että lapsella, jolla ei ole homoseksuaalisia taipumuksia, kokee todennäköisesti siihen liittyvät ohjelmat ym. tylsiksi, koska hän ei voi samaistua niihin. Eli ei tietenkään kannata esim. lukea satuja, jossa on pelkkiä homo-hahmoja, koska niihin ei ole mitään kiinnostusta. Mutta toki sivuhahmoina näitä voisi olla enemmänkin.

Vierailija
20/42 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"]

Miksei pieni poika voi sanoa että tykkää Villestä. Tai pieni tyttö että tykkää Venlasta. Tarviiko siihen heti jotain seksuaalusuutta sotkea. Olen neljän lapsen äiti ja tykkään mm. Eevasta ja Caritasta. Ihan ystävinä.

[/quote]

lapset on julmia ja aina löytyy joku homovastaisesta perheestä tullut lapsi joka ottaa muut puolelleen ja kiusaa. Meidän naapurin 7 vuotias poika ei voinut edes vaaleanpunaista vaahtokarkkia ottaa värin takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan