Äää! Miksi kamera kaventaa naamaani? :(
Olen kuullut että kamera lihottaa, mutta minulla on ihan päinvastainen ongelma. Peilissä näytän kivalta, minulla on sellaiset vähän lapsenomaisen pyöreät ja söpöt kasvot. Mutta jos koitan ottaa kuvaa (peilinkin avulla) niin naamani kaventuu aina omituisesti. Näytän kuvissa hirveän pitkänaamaiselta ja kolkolta, ja silmänaluset korostuu ihan suhteettomasti vaikka peilissä niitä ei näkyisi ollenkaan!
Näytän kuvissa muutenkin aivan hirvittävältä. Varsinkin yllätyskuvissa onnistun aina sillä sekunnilla kiskaisemaan naamalleni jonkun aivan kamalan ilmeen. :D
Kommentit (4)
Se ei johdu kamerasta vaan siitä, että kuvaat liian läheltä. Kasvot vääristyvät samoin jos katsot niitä aivan läheltä. Kasvokuva pitäisi ottaa noin 2 metrin päästä, niin kasvojen perspektiivi tulee kauniimmaksi. Tue kamera johonkin ja ota kuva aikalaukaisulla tai pyydä kaveria ottamaan. Käsivaralta kuvatut "selfiet" ovat aina kammottavia.
Seuraavassa vaiheessa omakuvauskoulutusta valaiset kasvosi varjoisasta ikkunasta tulevalla valolla hieman sivulta ja yläviistosta. Siinä vaiheessa kuvien pitäisi jo olla hyviä. Kuva vähän latistaa värejä, joten jos olet meikki-ihmisiä, laita kuvausmeikiksi aavistuksen räikeämpi kuin normaalisti.
Se on varmaan sellainen pilailukamera, joka vääristää ihmisten kasvoja. Älä välitä, luonnossa näytät ihan normaalilta hirviöltä! Hähähähä