Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää. Tyttöjen äidit säälivät minua kun minulla vaan poikia!

Vierailija
16.04.2015 |

Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:

-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."

-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"

-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?

-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.

Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Mä haaveilin aina kolmesta pojasta :)

Mulla on kaksi poikaa ja ihana tyttö, olen onnellinen ja ylpeä lapsistani.

Mutta mun mielestä se kolme poikaa katras on kiva!

Vierailija
2/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itelläni 2 poikaa ja miehellä edellisestä suhteesta 1 tyttö ja voin sanoa, että tässä kombossa on tarpeeksi!
Jos olisi tyttö sekä poika vaan, se vaatisi enemmän tasapainoittelua, olen huomannut sen kun elettiin joskus vaan yhden tytön ja pojan kanssa. Naiivi kuvitelma siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iloinen että esikoisemme oli poika ja toinen lapsi tyttö. Mies-linja jatkuu eikä sammu.

Vierailija
4/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoisia kommentteja. Mikä ihme saa ihmiset toivomaan juuri tiettyä sukupuolta tai olettamaan, että muut ajattelisivat samoin? Itse näen molemmissa hyvät ja huonot puolensa - toisaalta jokainen lapsi on myös yksilö. Ei kaikki tytöt ole vaaleanpunaisia prinsessoja tai pojat riiviöitä. Osan pääkoppa taitaa olla todella ahdas.

Vierailija
5/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kukaan ainakaan ääneen säälinyt. Poikia täälläkin. Voin rehellisesti sanoa, että sukupuoli on joka kerta ollut yhdentekevää. Raskaudun helposti, mutta olen riskiodottaja ja raskaudrt olleet vaikeita, joten terve lapsi ja hyvävointinen äiti on joka kerta ollut ainoa toive. Se on toteutunutkin. Toki jotkut sanoo, että kai te vielä tytön teette. En ole osannut ottaa sitä säälivänä kommenttina.

Vierailija
6/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa että tyttölasten vanhemmat eroavat useammin on juurikin siinä mielessä perää, että isät kiintyvät helpommin poikalapsiin ja se tietty tarkoittaa hyvää parisuhteen jatkuvuudenkin kannalta. Isät ehkä helpommin jättävät tyttölapsen, niin karua kun se onkin.

Vierailija
7/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:48"]Pojat vie rauhan kotoa... sotkevat enemmän kuin tytöt ja metelöivät ja tappelevat.

[/quote]
Allekirjoitan tämän 2 pojan äitinä. Sotkulla ei ole rajaa. Ja aina painimassa keskenään.

Vierailija
8/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:10"]

Ehkä tuossa että tyttölasten vanhemmat eroavat useammin on juurikin siinä mielessä perää, että isät kiintyvät helpommin poikalapsiin ja se tietty tarkoittaa hyvää parisuhteen jatkuvuudenkin kannalta. Isät ehkä helpommin jättävät tyttölapsen, niin karua kun se onkin.

[/quote]

Niin tai sitten tyttölasten äidit eivät koe tarvitsevansa isiä tyttöjensä kasvattamiseen, kun taas poikien kanssa asia on toisin?

Vierailija
9/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:23"]

Ihmettelen moisia kommentteja kahden pojan takia, eri asia jos olisi esim. 5 poikaa niin voisi ajatella että yksi tyttökin olisi haaveissa. Minun piirini ovat ehkä vähän vanhemman aikaisia ja kaikkien mielestä pojat ovat "toivotumpia".

[/quote]

Mä taas luin jostain että keskimäärin nykyään tyttö on hieman toivotumpi. Ilmeisesti ajat ovat muuttuneet. Tiedän kyllä monia isejäkin, jotka ovat toivoneet ennemmin tyttöä kun poikaa... Mutta monet tuntuvat kyllä pitävän sitä että on yksi tyttö ja yksi poika täydellisenä perheenä, siis silloin jos itsellä on tyttö ja poika.

[/quote] Itselkuullut saman. "Ennen vanhaan" se poika oli tosi tärkeä mutta nykyään pohjoismaissa kuulemma toivotaan enemmän tyttöä (siis kantikset, varmaankin somalit, afganistanilaiset, yms toivovat niitä poikia yhä). Hirveesti niitä poikia nykyään muuten syntyykin kun kaikki tutut /tutun tutut saaneet pojan...tietää kuulemma sotaa. 

Vierailija
10/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]

Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.

[/quote]

Ihanko totta? En ole kuullutkaan... Miksi näin?

[/quote]

en tuota väitettä kirjoittanut, mutta google löysi ainakin tämän:

http://www.terve.fi/vanhemmuus-ja-kasvatus/hurja-vaite-tyttolapsien-vanhemmat-eroavat-todennakoisemmin

[/quote] Jaa-a, minulla ja kolmella veljelläni on kaikilla sekä tyttöjä että poikia ja vain minä olen eronnut...pitäisiköhän tuo siis ollakin niin että perheiden tyttölapset eroavat todennäköisimmin   :)

Vierailija
11/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.

[/quote] Ei se nyt noin yksinkertaista ole. Esim EXäni ei jatkanut nimeään koska erottuamme vaihdoimme sukunimen myös lapsille. Nyt tytär jatkaa siis samaa sukunimeä kuin mikä ÄIDILLÄÄN on ja tämä sukunimi tulee myös tyttären lapselle (koska tytär halusi pitää oman sukunimensä avioiduttuaan). Eli nykyään ei riipu sukupuolesta nimen jatkuvuus.

Vierailija
12/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme tyttöä. Ihan ok minulle, vaikka toki alunperin olisin toivonut molempia sukupuolia. Itselleni ei asiasta juurikaan ole tullut kommentteja, koska en viihdy huonosti käyttäytyvien ihmisten seurassa. Toisen lapsimäärän ja lasten sukupuolen kommentointi ei ole korrektia.

Vierailija
13/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]

Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.

[/quote] Tätä oli alapeukutettu mutta miksi? Totuus on että poikia kuolee enemmän ja totuus myös on että kaikki ovat aluksi tyttöjän kunnes ne heikommat sitten muuttuvat kohdussa pojiksi. Onhan tuosta kirjoitettu ties mitä lääketieteellisiä opuksia eli aika monelle sen luulisi olevan selvää. Jos toteaa noin se EI tarkoita että pojat ois mitenkään huonompia!!!!!!!!!!

Vierailija
14/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä näitä totuuden torvia... Toinen aihe, mutta eräs mamma (jolla vuoden välein syntyneet lapset) selitti suureen ääneen minulle jonka lapsilla useampi vuosi ikäeroa, että kyllähän sen nyt kaikki tietää että mitä pienempi ikäero, niin sen parempi!

Onko se sosiaalisen älykkyyden puutetta, moukkamaisuutta vai mitä, että toitottaa tuollaisia totuuksia suureen ääneen? Eihän lapsen sukupuolta voi tietääkseni valita? Tai tasan tarkkaan millä ikäerolla niitä lapsia hankitaan?

Vierailija
15/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.

[/quote] Ei se nyt noin yksinkertaista ole. Esim EXäni ei jatkanut nimeään koska erottuamme vaihdoimme sukunimen myös lapsille. Nyt tytär jatkaa siis samaa sukunimeä kuin mikä ÄIDILLÄÄN on ja tämä sukunimi tulee myös tyttären lapselle (koska tytär halusi pitää oman sukunimensä avioiduttuaan). Eli nykyään ei riipu sukupuolesta nimen jatkuvuus.

[/quote] Turhaan alapeukutit, ei se asia siitä miksikään muutu.

Vierailija
16/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme poikaa ja kaikki todella rakkaita. Olen ihmetellyt miksi minulle suotiin kolme kaunista miehenalkua kasvatettavaksi, olenhan ns. Tyttömäinen nainen. Pojat ovat mutkattomia ja vierestä olen seurannut kuinka monimutkaisia nuoret naisenalut voivat olla. Kenties Luoja halusi säästää minua.

Vierailijan viesti: "poikia tulee enemmän ja ne on heikompia "on kyllä törkeä tokaisu. Voisin tokaista tuohon yhtä törkeästi: jokainen mies toivoo poikaa, vaikka muuta väittääkin. 

Vierailija
17/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa kyllä. itellä on vaa yks poikavauva mut ku kerroin ihmisille pojan syntymästä nii sitte alkoi kyselyt että eikös mun sisaruksillaki ole vain poikia ja siihen perään harmittelut ettei suvussa ole yhtään pikkuprinsessaa. 

Vierailija
18/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itsekin monta naista jotka haikailevat vain tyttöjä, mutta toisaalta, en tunne yhtään miestä joka ei poikaa haluaisi. :) meillä on 1 poika ja ? vielä massussa tulossa. Kyllä olen onnellinen reippaasta, fiksusta ja empaattisesta pojasta. Sukupuolella ei ole meille väliä, kaikki on mennyt tämän pojan kanssa mahtavasti. Tyttö olisi kiva kokea, mutta toisaalta, toinen näin ihana poika olisi siunaus. :) Onnea pojasta!

Vierailija
19/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nrolle 58    Tiedän että isäni toivoi nimenomaan tyttöä (silloin kun minut saivat, olen heidän 1. lapsi) myös 2 veljeäni ovat kiihkeästi toivoneet nimenomaan tyttöä ja onneksi tytön sitten saivatkin. Ei KAIKKI miehet poikaa toivo. 

Vierailija
20/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:35"]nrolle 58    Tiedän että isäni toivoi nimenomaan tyttöä (silloin kun minut saivat, olen heidän 1. lapsi) myös 2 veljeäni ovat kiihkeästi toivoneet nimenomaan tyttöä ja onneksi tytön sitten saivatkin. Ei KAIKKI miehet poikaa toivo. 
[/quote]
Et varmaan osaa lukea: TUNNEN ITSEKIN ja EN TUNNE YHTÄÄN. Eli vain SINÄ yleistit koska et ilmeisesti osaa lukea. MINÄ EN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi