Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusmallina - iso itku!

Vierailija
16.04.2015 |

alkujärkytyksestä toivuttuani ja peiliin edelleen epäuskoisena tuijotellen: hiukseni ovat KAMALAT!

Eivät kamalat, vaan KAMALAT. Menin helsinkiin näytökseen hiusmalliksi, ja sovittiin että ammattilaiselle annetaan vapaat kädet, hiuksiin tuodaan jotain uutta, tehdään kampaus ja räpsitään vähän kuvia jne.

alkulähtökohtana olivat olkapäille ulottuvat, vaaleat luonnonkiharat hiukset (oikea pellavapää..) tuloksena: Hieman ylikorvien ulottuvat, tummanruskeat, suoristetut hiukset, joissa joku violetti tms punertava paksu palkkiraita toisella puolella. Juu, ihan kivat ovat, eivät vaan tälläiselle maitonaamaiselle kalkkilaivan kapteenille.. täällä tuppukylässä on ihan turha haaveilla viikkoihin että saisi aikaa parturille, voinko tehdä itse jotain? Tästä episodista on yli 2 viikkoa aikaa mutta edelleen irvistys nousee kasvoille kun peiliin katsoo.. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:52"]

Mullakin vaalea iho, mutta hiukset tummat mahonginruskeat. Jopa tosi tumma ruskea sopii minulle hyvin:)

[/quote]

Vaikka Leena Sarvi ohjelmassaan aina kettuilee "värien vuodenaikoihin" uskoville ihmsille, on vaaleaa ihoa vähintään kahta sorttia: talvi ja kesä. Googletin värianalyysin, jos tuo linkki meni pipariksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rianalyysi

Vierailija
42/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:09"]Jos olet pienipäinen ja hento nainen suosittelen kasvattamaan pari kuukautta omaa väriä ja leikkaamaan poikatukan. Jos oot rohkea niin kaljukin voi olla oikeasti yllättävän kiva. Tosin kaljua ei kannata ennen kesää vetää.
m22
[/quote]
Miksei ennen kesää? Kesälläkö sitten kun sellanen ällöttävä rusketusraja jää? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Juurikin kertomastasi syystä en koskaan menisi hiusmalliksi. Minulla on pitkät hiukset ja en todellakaan anna kampaajan saksia niistä mitään muotiviritelmää. 

Ps. Kuva olis kiva? Nappaa kuva hiuksistasi, photoshoppaa kasvot piiloon ja laita se vaikka aijaa.comiin. Sit linkki tänne. Osataan neuvoa paremmin, mitä sille voisi tehdä :)

Vierailija
44/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää onko kylmä- vai lämminsävyinen?

Vierailija
45/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Parhaiten sen varmaan näkee siitä mitkä värit sopii hyvin vaatteissa, koruissa ja meikeissä. Niinhän ne värianalyysissäkin niillä eri huiveilla kokeilee, mitkä huivivärit saa ihon ja silmät eloisaksi ja mitkä sameiksi. 

Aina nuo ei ole itsestäänselviä. Esim. itse olin pitänyt itseäni neutraali/lämminsävyisenä kun minulla oli mielestäni jotenkin samean beige iho ja oliivinvihreät silmät. Hiukset tosin oli kylmänsävyiset, sellaiset tummanvaaleat. Meikkasin paljon ruskealla ja käytin neutraalin värisiä vaatteita. Kunnes sitten sain lahjaksi lahjakortin väri- ja tyylianalyysiin. Siellä näin ihan itse miten näytin sairaalta ja samealta lämpimien värien kanssa ja kylmät tai puhtaan näyttivät paljon paremmilta. Olinkin Talvi-tyyppinen kun minä olin kuvitellut että joku Pehmeä syksy tms. Ja kyllä piristyi ulkonäkö ihan älyttömästi kun aloin meikata ja pukeutua kylmiin sävyihin niiden ruskeiden ja "maanväristen" sijaan. Hiuksetkin värjäsin tummemmaksi, kylmällä sävylllä, ja nyt ennen "sairaalloisen sameanbeige" iho näyttää sellaiselta oliivibeigeltä, tosi hyvältä väriltä oikeastaan.

Vierailija
46/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:13"]

Ja lähinnä nyt mietityttää joku vaalennus / värinpoisto? Taitavat vaan olla niin radikaaleja tekoja että joko karvat tippuu suoriltaan päästä tai tuloksena on joku oranssi-keltainen kyhäelmä.. 

ap

[/quote]

No mikset värjäisi vaikka kokonaan ruskeaksi? Yritä sitruunahapolla vaalennusta, vähän hellävaraisempi keino. 

[/quote] Tai värinhaalistus öljyllä ja/tai syväpuhdistavalla? Eli jompaakumpaa hiuksiin, vaikutusaika kerrallaan pari tuntia. Mulla lähti väri aika hyvin kun käytin öljyä (käy ihan kookos, oliivi, rypsi).

Vierailija
47/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei laitatko sen kuvan :)

Vierailija
48/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Parhaiten sen varmaan näkee siitä mitkä värit sopii hyvin vaatteissa, koruissa ja meikeissä. Niinhän ne värianalyysissäkin niillä eri huiveilla kokeilee, mitkä huivivärit saa ihon ja silmät eloisaksi ja mitkä sameiksi. 

Aina nuo ei ole itsestäänselviä. Esim. itse olin pitänyt itseäni neutraali/lämminsävyisenä kun minulla oli mielestäni jotenkin samean beige iho ja oliivinvihreät silmät. Hiukset tosin oli kylmänsävyiset, sellaiset tummanvaaleat. Meikkasin paljon ruskealla ja käytin neutraalin värisiä vaatteita. Kunnes sitten sain lahjaksi lahjakortin väri- ja tyylianalyysiin. Siellä näin ihan itse miten näytin sairaalta ja samealta lämpimien värien kanssa ja kylmät tai puhtaan näyttivät paljon paremmilta. Olinkin Talvi-tyyppinen kun minä olin kuvitellut että joku Pehmeä syksy tms. Ja kyllä piristyi ulkonäkö ihan älyttömästi kun aloin meikata ja pukeutua kylmiin sävyihin niiden ruskeiden ja "maanväristen" sijaan. Hiuksetkin värjäsin tummemmaksi, kylmällä sävylllä, ja nyt ennen "sairaalloisen sameanbeige" iho näyttää sellaiselta oliivibeigeltä, tosi hyvältä väriltä oikeastaan.

[/quote]

Luin taannoin tämän kirjan ja ostin se omakseni kirppikseltä:

Carole Jackson: Kaunistu väreillä: löydä oma kauneutesi, ota avuksesi värit jotka saavat sinut näyttämään upealta. Teos saattaa löytyä edelleen kirjastosta.

Muitakin uudempia kirjoja aiheesta on ilmestynyt ja varmaan netistkin löytyy esimerkkikuvia ihmisistä, jotka ovat ensin "väärissä" väreissä ja sitten itselleen paremmin sopivissa sävyissä. Vaikka vaatteissa olisi vhemmän imartelevia sävyjä, ei vaatteita tarvitse heittää pois, vaan laittaa lähelle kasvoja itselle sopivan sävyinen huivi tms. Vääränlaiset värisävyt syövät värin kasvoilta ja saavat juonteet näkymään selvemmin. Musta ja beige eivät todellakaan ole joka tytön ystäviä.

Vierailija
49/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:09"]Jos olet pienipäinen ja hento nainen suosittelen kasvattamaan pari kuukautta omaa väriä ja leikkaamaan poikatukan. Jos oot rohkea niin kaljukin voi olla oikeasti yllättävän kiva. Tosin kaljua ei kannata ennen kesää vetää. m22 [/quote] Miksei ennen kesää? Kesälläkö sitten kun sellanen ällöttävä rusketusraja jää? :D

[/quote]

Kalju voi palaa auringossa!

Vierailija
50/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh hyvänen aika onpas mailma muuttunut. Itse olin nuornatyttönä hiusmallina lähes kuukausittain. Ehtonani oli että lyhyeks ei vedetä ja päätä ei värjätä eri väriseks. Tietysti sai laittaa sävyjä jotka lähti pesussa pois.

Olin lähes tunnettu siitä, että minulla oli kaikkein erilaisimmat kampaukset ja aina uusinta uutta.

Niin ja olin vaalea pitkätukkainen.

Vierailija
51/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nojoo, ehkä tämä ei maailmanloppu sitten olekaan :) Meikin kanssa ei edes paha, aika dramaattinen kylläkin.

Vaatteita siis uusia.. mistäs minä tiedän mitkä sopii? Iho vaalea, hiukset tummat, silmät vihreät.. Valkoista, mustaa? <- aina varma valinta kaiketi? :p

ap

Vierailija
52/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:07"]

nojoo, ehkä tämä ei maailmanloppu sitten olekaan :) Meikin kanssa ei edes paha, aika dramaattinen kylläkin.

Vaatteita siis uusia.. mistäs minä tiedän mitkä sopii? Iho vaalea, hiukset tummat, silmät vihreät.. Valkoista, mustaa? <- aina varma valinta kaiketi? :p

ap

[/quote]

Luultavasti tosiaan nyt sinulle sopii vahvemmat ja puhtaammat värit kuin luonnonvärisenä. Musta ja valkoinen varmasti, samoin puhtaan punainen, puhtaan sininen. Sitten kun mennään kylmiin tai lämpimiin vahvoihin väreihin niin sen joutuu itse katsomaan kummat toimii paremmin. Esim. fuksiapinkki vai terrakotta/tiilenpunainen? 

Itse olen muuten aika samanvärinen eli tumma tukka, vaalea iho ja vihreät silmät. Olen värianalyysityypiltäni Vastakohtainen Talvi. Lämmin/kylmä asteikolla olen suht neutraali joten mun värikiekossa on niin oranssi kuin fuksiakin, monia sekä kylmiä että lämpimiä värejä. Mutta pääasia itselleni on että ne värit on vahvoja ja raikkaita. Esim. puhdas kirkas oranssi oikein jees, mutta murrettu oranssi ja näytän tosi sairaalta. Tai puhdas vahva fuksiapinkki hyvä, mutta vanha roosa, ja minäkin näytän vanhalta ;)  

Vierailija
53/54 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristusrautaa näihin tarvitse jo.. alkavat siis laineilla, en eilen edes huomannut mainita kun tänne kirjoittelin. Mutta tein kihartimella täysin kiharat hiukset ja täytyy todeta että on aika hauska :) koko look on täysin eri, kuin mitä olisin ikinä itse halunnut mutta kyllä tämä kokeilemisen arvoinen juttu varmaan on.

Edelleen tuskastelen noita vaatteita.. En löydä kaapista mitään, mikä näissä juhlissa menisi :( Värimaailmat ovat täysin eri kuin mitä nyt sopisi pistää. Ostin juuri uudet kengät jotka sovittelin aiemman hiustyylin ja muun meikin kanssa sopineeseen mekkoon joka ei nyt todellakaan sitten sovi. Kävin kiireessä parissa eri vaatekaupassa mutta siellä tyrkytettiin mustaa (en koe oikein omakseni ellei pakko..) sekä valkoista.. itse olen täysin väriääliö enkä kyllä ymmärrä mistään mitään. no, täytyy vielä tehdä pikainen kierros ja jos täällä on paikalla joku noista väreistä ymmärtävä niin mitkä värit sopivat kenkien (kuva) kanssa kun hiukset nyt ovat ne mitä ovat? http://aijaa.com/ArDPsr

Ja kiitos kaikille vastanneille, vältyin nyt ainakin siltä kusenkeltaiselta takkupehkolta ;)

ap

Vierailija
54/54 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä olit mallina?

itsellä kaksi malli kertaa takana ja molemmat olleen onnistuneita, tosin meiltä on kysytty aina toiveet ja aina ennen kuin tartutaan saksiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä