Ehdottakaa mulle treeniohjelmaa (kehon kannattelu)?
Olen ns. laihaläski. Kehoni syvät lihakset ovat heikot. Haluaisin treenivinkkejä miten voisin kotona treenata, vaikka ilman painoja. Haluaisin oppia kannattelemaan kehoani. En esimerkiksi jaksa lankuttaa, en jaksa punnertaa yms. Haluaisin sellaisia liikkeitä, jotka aktivoivat montaa lihasta kerralla, onko se nyt sitten toiminnallista harjoittelua. Youtube-videoita, ohjelmia?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:20"]Et jatka edes yhtä punnerrusta polvet maassa?
[/quote]
Jaksan sentään, puhuin niistä "tavallisista" eli polvet ylhäällä. Jaksan sellaisia tehdä oikein muutaman, sitten alankin jo kompensoimaan ja päästän selän notkolle.
Ap
Aloita pikkuhiljaa se lankutus, teet joka päivä lankkua niin kauan kuin jaksat. Ei mene aikaakaan kun huomaat aina vaan jaksavasi kauemmin ja kauemmin. Itse tein joskus lankkuhaasteen ja alle minuuttikin oli ihan tuskaa. Haasteen loppuvaiheessa huomasin jaksavani 3 minuuttia ja keskivartalo oli vahvistunut. Kyllä se siitä, ajan kanssa. Jos lankut on ehdoton nounou niin katso vaikka pilates-videoita netistä ja seuraa perässä. :)
Hanki joku kehonpainovoimailua käsittelevä kirja. Esim. "Convict Conditioning" on ihan hyvä, ja lähtee liikkeelle niin helpoista liikkeistä että kuka tahansa joka ei ole neliraajahalvaantunut pystyy ne tekemään.
Mistä tollasen ab rollerin voi ostaa :D? Voiko sillä tehdä muuta kuin rullata käsien varassa mahdollisimman pitkälle eteen ja sit takaisin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:20"]Et jatka edes yhtä punnerrusta polvet maassa?
[/quote]
Jaksan sentään, puhuin niistä "tavallisista" eli polvet ylhäällä. Jaksan sellaisia tehdä oikein muutaman, sitten alankin jo kompensoimaan ja päästän selän notkolle.
Ap
[/quote]
Teet polvet maassa pitempiä sarjoja ja ilmassa niin momta kuin pystyt
Aktiivisella seksilharrastuksella voisi aloittaa.
Melkee mitä tahansa voi tehä kotona lantion nostoja, dippejä, kyykkyjä, leukoja (tosin et varmaan vielä pysty), inverted row ( http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BWSupineRow.html mä tein joskus kotona ruokapöydän avulla)
No alat tehdä lankkua ja punnerrusta ja kyykkyjä ja dippejä kotona niin pikkuhiljaa ne lihakset vahvistuvat.
Minä ainakin etsin youtubesta treenivideoita. Ohjattuna tekeminen on ainakin mulle tehokkaampaa, muuten tulee tehtyy vaan niin vähän, että ei saa tuloksia.
Ei ab rolleria jos ei ole hallintaa!!!
Osta Kehonpainoharjoittelu-kirja. Suomalainen, ihan uusi.
Et jatka edes yhtä punnerrusta polvet maassa?