Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusmallina - iso itku!

Vierailija
16.04.2015 |

alkujärkytyksestä toivuttuani ja peiliin edelleen epäuskoisena tuijotellen: hiukseni ovat KAMALAT!

Eivät kamalat, vaan KAMALAT. Menin helsinkiin näytökseen hiusmalliksi, ja sovittiin että ammattilaiselle annetaan vapaat kädet, hiuksiin tuodaan jotain uutta, tehdään kampaus ja räpsitään vähän kuvia jne.

alkulähtökohtana olivat olkapäille ulottuvat, vaaleat luonnonkiharat hiukset (oikea pellavapää..) tuloksena: Hieman ylikorvien ulottuvat, tummanruskeat, suoristetut hiukset, joissa joku violetti tms punertava paksu palkkiraita toisella puolella. Juu, ihan kivat ovat, eivät vaan tälläiselle maitonaamaiselle kalkkilaivan kapteenille.. täällä tuppukylässä on ihan turha haaveilla viikkoihin että saisi aikaa parturille, voinko tehdä itse jotain? Tästä episodista on yli 2 viikkoa aikaa mutta edelleen irvistys nousee kasvoille kun peiliin katsoo.. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:07"]

nojoo, ehkä tämä ei maailmanloppu sitten olekaan :) Meikin kanssa ei edes paha, aika dramaattinen kylläkin.

Vaatteita siis uusia.. mistäs minä tiedän mitkä sopii? Iho vaalea, hiukset tummat, silmät vihreät.. Valkoista, mustaa? <- aina varma valinta kaiketi? :p

ap

[/quote]

Luultavasti tosiaan nyt sinulle sopii vahvemmat ja puhtaammat värit kuin luonnonvärisenä. Musta ja valkoinen varmasti, samoin puhtaan punainen, puhtaan sininen. Sitten kun mennään kylmiin tai lämpimiin vahvoihin väreihin niin sen joutuu itse katsomaan kummat toimii paremmin. Esim. fuksiapinkki vai terrakotta/tiilenpunainen? 

Itse olen muuten aika samanvärinen eli tumma tukka, vaalea iho ja vihreät silmät. Olen värianalyysityypiltäni Vastakohtainen Talvi. Lämmin/kylmä asteikolla olen suht neutraali joten mun värikiekossa on niin oranssi kuin fuksiakin, monia sekä kylmiä että lämpimiä värejä. Mutta pääasia itselleni on että ne värit on vahvoja ja raikkaita. Esim. puhdas kirkas oranssi oikein jees, mutta murrettu oranssi ja näytän tosi sairaalta. Tai puhdas vahva fuksiapinkki hyvä, mutta vanha roosa, ja minäkin näytän vanhalta ;)  

[/quote]

Ihania vinkkejä, kiitos :) vähän helpompi päivittää vaatevarastoa kun tietää suunnilleen mitä lähteä etsimään. Vaaleahiuksisena olin aina se "enkelityttö" eli kevyt meikki, luonnonkiharat ja vaatteet pastellinsävyisiä ja hempeitä. Nyt ollaan rajat kyllä sen suhteen rikottu kunnolla :D

ap

Vierailija
2/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin vielä haluat kokeilla värin poistamista niin Color B4 on pelkistävä värinpoisto, ei siis perinteinen värinpoisto joka räjäyttää pois kaiken värin hapettamalla. Color B4 poistaa vain keinotekoista pigmenttiä ja on hiuksille hellävaraisempi eikä pitäisi jättää keltaista lopputulosta. Ja jos on vaan kerran värjätty (väri ei ole kerrostunut hiukseen) niin yleensä tuo toimii ihan hyvin. Mutta miinuksena mainittava että Color B4 haisee aivan jäätävältä, lähinnä tulee mieleen viemärin haju :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi löytynyt joku toinen hiusmalli, jonka lähtötilanne olisi ollut jo lähempänä lopputilannetta?

Ei kannata antaa kenenkään pilata omia hiuksiaan.

Vierailija
4/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi simppeli tapa on katsoa ranteen verisuonia, kylmän sävyisillä suonet näyttävät sinisiltä ja lämpimillä vihreiltä.

Vierailija
5/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:09"]Jos olet pienipäinen ja hento nainen suosittelen kasvattamaan pari kuukautta omaa väriä ja leikkaamaan poikatukan. Jos oot rohkea niin kaljukin voi olla oikeasti yllättävän kiva. Tosin kaljua ei kannata ennen kesää vetää. m22 [/quote] Miksei ennen kesää? Kesälläkö sitten kun sellanen ällöttävä rusketusraja jää? :D

[/quote]

Kalju voi palaa auringossa!
[/quote]
Niinhän se voi muuki iho palaa yhtälailla Ja sen kanssa on selvitty aikojen alusta asti :D

Vierailija
6/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se perus muuttumisleikin uhri :D siis kamalaa toki..

Vierailija
7/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan laita itse päähäsi mitään marketista ostettua! Lopputulos on taatusti pahempi, kuin nykytilanne. Jos et kestä väriä, niin mars ammattilaisen luokse. 

Minä kuitenkin ennemmin ottaisin tuon sellaisena once in a lifetime -juttuna, ja meikkasin ja pukeutuisin sen mukaan muutaman kuukauden. Siis kokeilu täysin eri lookista ja muista nauttia siitä! Ihon sävyynkin voit vaikuttaa meikkivoiteella. Osaavan kampaajan tarvitset kyllä ennen pitkää, sillä tumma, suora tukka, jossa on violetti palkkiraita yhdistettynä vaaleaan kiharaan juurikasvuun ei ehkä ole ihan helpporasti kelle tahansa kyläkampaajalle...

Vierailija
8/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, annoit vapaat kädet ja ryhdyit hiusmalliksi. Oli varmaan tiedossa ettei hiusnäytökseen tehdä mitään latvojen leikkausta ja kivoja raitoja... Hae kaupasta väri jos haluat, tai vaalenna itse jos siltä tuntunee. 

Vierailija
9/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tajunnut minkä riskin otit?

Vierailija
10/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähinnä nyt mietityttää joku vaalennus / värinpoisto? Taitavat vaan olla niin radikaaleja tekoja että joko karvat tippuu suoriltaan päästä tai tuloksena on joku oranssi-keltainen kyhäelmä.. 

ap

Vierailija
11/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:13"]

Ja lähinnä nyt mietityttää joku vaalennus / värinpoisto? Taitavat vaan olla niin radikaaleja tekoja että joko karvat tippuu suoriltaan päästä tai tuloksena on joku oranssi-keltainen kyhäelmä.. 

ap

[/quote]

No mikset värjäisi vaikka kokonaan ruskeaksi? Yritä sitruunahapolla vaalennusta, vähän hellävaraisempi keino. 

Vierailija
12/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä. Olen joskus aiemmin ollut ja leikattiin otsis + tehtiin liukuvärjäys haalealla vaaleanpunaisella. En osannut odottaa että näin suuresti muutetaan väriä, kun olen niin vaalea kuin olla ja voi, joten tuo ruskea-violetti yhdistelmä ei oikein imartele :p ja korjattavissahan tämä on, harmittaa kyllä, en voi kieltää.

ap

Vierailija
13/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:15"]

ap

[/quote]

No mikset värjäisi vaikka kokonaan ruskeaksi? Yritä sitruunahapolla vaalennusta, vähän hellävaraisempi keino. 

[/quote]

en ole koskaan kuullutkaan? :O apteekin happoa siis päähän vai? :D

Vierailija
14/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ei kannata ainakaan itse mestaroida tuon "taideteoksen" palauttamista alkuperäisen väriseksi. Pilaat vain loputkin tukasta. Radikaaleinta olisi vetää pää siiliksi, jotta oma hiusväri pääsisi kasvamaan heti näkyviin ilman kalliita kampaamoreissuja. Surkealta tuntuu puolestasi.

[/quote]

Vierailija
15/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kuva. Leikkaa kasvot pois. Hyvää materiaalia parturi-kampaajaopiskelijoille: tutustu asiakkaan hiuslaatuun, ennen kuin alat tekemään mitään. Selvää ettei luonnonkiharaan saa tehdä leikkausta joka vaatii suorat hiukset.

Vierailija
16/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia hiusmallina olosta ja lähes sama alkutilanne ja lopputilanne. Tuon jälkeen en ole enää mennyt hiusmalliksi enkä mene. Parasta oli kun kampaaja kysyi toiveita väristä. Sanoin, että muulla ei ole väliä, mutta en haluaisi punaista. Kampaaja oli hetken hiljaa ja tokaisi, että "mä laitan silti punaista" :D siis ymmärrän täysin, ettei hiusmallina voi vaikuttaa itse lopputulokseen, mutta miksi edes kysyä toiveita? Mutta kuten todettua, omasta tyhmyydestä oppineena en enää mene hiusmalliksi.

Vierailija
17/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:18"]

Pistä kuva. Leikkaa kasvot pois. Hyvää materiaalia parturi-kampaajaopiskelijoille: tutustu asiakkaan hiuslaatuun, ennen kuin alat tekemään mitään. Selvää ettei luonnonkiharaan saa tehdä leikkausta joka vaatii suorat hiukset.

[/quote]

Ehkä siihen tehtiin kestosuoristus?

Vierailija
18/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:18"]

[/quote]

Ehkä siihen tehtiin kestosuoristus?
[/quote]
Omassa päässä suoristuspermanentti pysyi tasan ensimmäisen pesun verran, vaikka tein kuten käskettiin jne. Että sellanen permanentti

Vierailija
19/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät enää kiharru / mene kiharalle, johon aiemmin menivät luonnostaan. oli joku CHI - käsittely tai mikä lie.. Oikeastaan tekisi mieli kokeilla värinpoistoa ja sitten joku keltaisuutta pois taittava väri päälle.. eikai tässä enää ole menetettävää, hauskaa luettevaa kera kuvien tulisi ainakin tänne :p

ap

Vierailija
20/54 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, käsitin aloituksen "hieman yli korvien" että siis hiukset todella tulevat vain korvien yläpuolelle asti :D siis sellainen kunnon potta. Mutta ap taisikin (toivottavasti) tarkoittaa että korvien alle ulottuva? Mikäli kyseessä on korvien alle/leukaan asti ulottuva polkka, kasvaa se nopeasti siitä pidemmäksi. :) väri kannattaa käydä parturissa laittamassa, varsinkin vaalennus. Jos pituus häiritsee, syö biotiini yms nappeja jotka nopeuttavat hiusten ja kynsien kasvua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi