Haluaisin jo niin olla raskaana. :(
Yritystä takana vasta vajaat puoli vuotta ja oon jo ihan varma että vuoden päästä käydään hoidoissa.. Joillain tärppää heti ekasta. Miksei meillä tärppää vaikka painitaan ovulaation aikaan? :( tää odottaminen on vaan niin turhauttavaa.. samalla miettii että voinkohan nyt ottaa tuon Ibumaxin päänsärkyyn, mitä jos oonkin raskaana. Voinkohan hakea hiivaan Diflucania, mitä jos oonkin raskaana. Enkä koskaan ole...
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:46"]
Oikeesti ärsyttää ihmiset, jotka tuskailee jo muutaman kuukauden päästä miten eivät ole tulleet raskaaksi. Meillä yritystä takana kolme vuotta ja tiedän, että monilla muilla on mennyt vielä paljon pitempäänkin.
[/quote]
Eniten tässä vaiheessa turhauttaa tiedottomuus siitä omasta tilanteesta. Se, että pitää vielä puoli vuotta odottaa, ennen kuin pääsee tarkistuttamaan ja testailemaan, onko itsessä jotain vikana. Yhtään ei tiedä missä mennään.
ap
[/quote]
Kommentoin tätä, että yksityiselle voi mennä tutkimuksiin koska vaan, jos alkaa ahdistaa liikaa. Me mentiin 10 kk yrityksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:46"] Oikeesti ärsyttää ihmiset, jotka tuskailee jo muutaman kuukauden päästä miten eivät ole tulleet raskaaksi. Meillä yritystä takana kolme vuotta ja tiedän, että monilla muilla on mennyt vielä paljon pitempäänkin. [/quote] Eniten tässä vaiheessa turhauttaa tiedottomuus siitä omasta tilanteesta. Se, että pitää vielä puoli vuotta odottaa, ennen kuin pääsee tarkistuttamaan ja testailemaan, onko itsessä jotain vikana. Yhtään ei tiedä missä mennään. ap [/quote] Kommentoin tätä, että yksityiselle voi mennä tutkimuksiin koska vaan, jos alkaa ahdistaa liikaa. Me mentiin 10 kk yrityksen jälkeen.
[/quote]
Kuinka kalliiksi tuli? Onko sen hinnan arvoista päästä nopeasti tutkimuksiin?
ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:46"] Oikeesti ärsyttää ihmiset, jotka tuskailee jo muutaman kuukauden päästä miten eivät ole tulleet raskaaksi. Meillä yritystä takana kolme vuotta ja tiedän, että monilla muilla on mennyt vielä paljon pitempäänkin. [/quote] Eniten tässä vaiheessa turhauttaa tiedottomuus siitä omasta tilanteesta. Se, että pitää vielä puoli vuotta odottaa, ennen kuin pääsee tarkistuttamaan ja testailemaan, onko itsessä jotain vikana. Yhtään ei tiedä missä mennään. ap [/quote] Kommentoin tätä, että yksityiselle voi mennä tutkimuksiin koska vaan, jos alkaa ahdistaa liikaa. Me mentiin 10 kk yrityksen jälkeen.
[/quote]
ap
[/quote]
Perustutkimukset joitain satasia. Meistä ei löytynyt vikaa, joten yritimme vielä 8kk "itseksemme", sitten inseminaatioita ja lopulta IVF-hoito, josta lapsi. Nyt odotan toista IVF-lasta. Itse hoidot sangen kalliita yksityisellä, mutta myös hyvin nopeasti eteneviä, joten koin sen mielenterveyteni kannalta hyväksi sijoitukseksi. Itse hoito on varmasti julkisella yhtä hyvää, mutta nopeus ratkaisevaa yksityisellä.
Lapsettomuushoidoissa olevana ihmetyttää aina yhtä paljon nämä "lopeta stressaaminen" -neuvot. Jos on biologinen syy, ettei raskaus ole alkanut, niin stressaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Esim. ovulaatiosta huolimatta irtoava munasolu voi olla viallinen ja siksi raskaus ei onnistu. Lääkärini mukaan 35v. naisella irtoaa vuodessa n. 2 hyvää munasolua, ap on toki nuorempi, joten mahdollisuudet todennäköisesti paremmat. Mutta stressillä on aika vähän tekemistä näiden asioiden kanssa kuitenkaan.
Tsemppiä ap, noin lyhyen yrittämisen perusteella ei voi vielä päätellä, että olisi mitään syytä, ettet tulisi raskaaksi. Mutta silti haluaisin tuoda esiin senkin pointin, että aika iso osa lapsettomuudesta on selittämätöntä, eöi tutkimuksissa vikaa ei löydy, mutta silti ei tule ilman hoitoja raskaaksi. En väitä että ap siihen tilanteeseen päätyisi, mutta se, ettei syytä löydy, ei vielä tarkoita että lapsen saaminen onnistuisi (helposti).
73, tottahan tuokin :/ mutta ainakin helpottaisi henkisesti jos tietäisi, ettei syy ainakaan ole esim. miehen spermasta johtuva tai että minulla on pco tms.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:09"]Voi vittu. Maailmassa on jo 6 miljardia kärsijää ja vielä pitää yrittää labran kautta tehdä lisää, jos ei omat siemenet riitä. Lopettakaa typerykset tuo omien geenienne epätoivoinen monistaminen. [/quote] Siis mitä sinä teet Vauva-palstalla? :D Saarnaat kohderyhmälle? Ihan oikeasti. Ap
[/quote]Kyllä niitä vauvoja syntyy tähän maailmaan ihan riittävästi toimivillakin geeneillä. Ei niitä viallisia geenejä tarvitse väkisin hoitojen avulla levittää.
[/quote]
No toivottavasti itselläsi ei ole lapsia, ei nimittäin nuo geenit näytä ainakaan kovin toimivan... Ja suosittelen tutkimaan lapsettomuushoitoja hieman tarkemmin, teet itsesi vielä typerämmäksi noilla tyhjillä kommenteillasi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
Riippuu hoidosta, meillä yhden lapsen hoidot maksoivat yli 15 000 euroa, mutta pari lasta tuli heti ensimmäisistä pakastealkioista joten hintaa tuli / hoito "vain" muutama tonni. Kaikki on sen arvoista.
76, niin hoidot on kalliita, mutta kysyin tutkimusten hintaa.
ap
Ootko käynyt gynellä? Voi katsoa, että paikat suht ok. Ja tee se ovistesti pari kertaa, että löytyykö ovis. Niin ja lopeta stressaaminen. Mä tulin raskaaksi, kun lähdin kostealle viikonloppulomalle miehen kanssa. Aattelin, et ihan sama, nyt voi mennä ja tehdä mitä huvittaa, kun ei ole lasta, nautin vapaudesta. No se siitä vapaudesta sitten. Oltiin yritetty jo vuosi. :)
Eikö keskimäärin yrittämiseen menekin 6kk? Näin muistan lukeneeni jostakin.
Meillä ensimmäisestä raskauduin heti, kun jätin pillerit pois, toisesta meni 6kk ja kolmas raskaus taas heti ehkäisyn jättämien jälkeen, mutta päättyi keskenmenoon. Jälleen heti raskaaksi ja keskenmeno ja nyt on yrittämistä takana 4kk. Vaikka yrittämistä onkin takana noin vähän niin silti joka kuukausi sitä suunnittelee vauvan tuloa ja taas pettyy. Ja toisaalta miettii, että mikä minussa on vikana, kun noita keskenmenoja on alkanut tulla.
Ymmärrän hyvin sinua ja pettymyksen tunnetta. Vaikka kuinka loogisesti ajattelee ja miettii tilastoja ja ystäviä joilla on mennyt se vuosi (monia) yrittämiseen niin siitä huolimatta sitä pettyy.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:07"]
Ootko käynyt gynellä? Voi katsoa, että paikat suht ok. Ja tee se ovistesti pari kertaa, että löytyykö ovis. Niin ja lopeta stressaaminen. Mä tulin raskaaksi, kun lähdin kostealle viikonloppulomalle miehen kanssa. Aattelin, et ihan sama, nyt voi mennä ja tehdä mitä huvittaa, kun ei ole lasta, nautin vapaudesta. No se siitä vapaudesta sitten. Oltiin yritetty jo vuosi. :)
[/quote]
Oon viimeksi ollut gynellä syksyllä, tosin tarkasti vaan ettei ollut mitään merkkejä muusta kuin hiivatulehduksesta. Pari vuotta sitten kävin ihan kunnon tarkistuksessa, ja pyynnöstäni ultrattiin vielä kohtu, koska pelkään että minulla on pcos. Äitilläni nääs on ja se saattaa olla periytyvä. Kohdussa näkyi joku pallura, mutta kuulemma normaaleita jos käyttää e-pillereitä. Eli täyttä varmuutta en siis saanut... :/ en ole kuitenkaan stressannut siitä, koska ei ole mitään pcos:n oireita nyt kun lopetin pillerit.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:09"]
Eikö keskimäärin yrittämiseen menekin 6kk? Näin muistan lukeneeni jostakin.[/quote]
Uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua raskautumisesta, ilmeisesti keskimääräinen aika tulla raskaaksi on 3kk. Ja jos miettii että olen melkeinpä hedelmällisimmässä iässä niin on kyllä erittäin masentavaa.
Sain positiivisen ovistestin viime viikolla, mutta harmiksemme unohdettiin käyttää se hyväksi. Harrastimme kyllä pari päivää sitä ennen seksiä, eli jonkinlainen raskautumisen mahdollisuus varmaan oli...
ap
Tilannepäivitystä: ei vieläkään mitään. Maanantaina saan tietää löytyykö multa kilpirauhasen vajaatoimintaa. Toivon että löytyy, niin pääsisi ratkomaan asiaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:06"]
Jos oot alle 30 niin lakkaa stressaamasta
[/quote]
niin mitä tolla tarkoitat ??
yritimme tasan 3kk , ennen kuin tärppäsi ja olen 36..
että mistä meinaat alle 30..kuvitteletko tosissasi että raskautimen kestää vuosia jos on yli 30??
ja minullakin on peus sairaus, ja miehellä yksi kives, minulla on hieman ylipainoa ja mieheni poltti tupakkaa...jos on ihan terve muuten niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa, nyt on rv12+1
[quote author="piki piki79" time="31.05.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:06"]
Jos oot alle 30 niin lakkaa stressaamasta
[/quote]
niin mitä tolla tarkoitat ??
yritimme tasan 3kk , ennen kuin tärppäsi ja olen 36..
että mistä meinaat alle 30..kuvitteletko tosissasi että raskautimen kestää vuosia jos on yli 30??
ja minullakin on peus sairaus, ja miehellä yksi kives, minulla on hieman ylipainoa ja mieheni poltti tupakkaa...jos on ihan terve muuten niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa, nyt on rv12+1
[/quote]
Eh. Urpo. Pointti tais olla se, että alle 30-vuotiaana on vielä paljon aikaa yrittää. Naisen hedelmällisyys laskee roimasti kun tavoittaa 35v iän.
Meillä on juuri menossa yrityskerta 57 ilman minkäänlaista tulosta (ei tuulimunia, ei keskenmenoja, ei kertakaikkiaan mitään). Hmph. Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että odottaminen on turhauttavaa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 02:49"]Meillä on juuri menossa yrityskerta 57 ilman minkäänlaista tulosta (ei tuulimunia, ei keskenmenoja, ei kertakaikkiaan mitään). Hmph. Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että odottaminen on turhauttavaa.
[/quote]
Katotaan kun ollaan vuosien päästä itsekin tuossa määrässä. Miten sun pää kestää? ap
Tilannepäivitystä: ei kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sovittiin miehen kanssa että elokuussa jos en vieläkään ole plussannut niin mennään yksityiselle tekemään siemennesteanalyysi. Menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla, ja tuntuis vähän siltä ettei vieläkään ole tärpännyt, menkkakivut alkoi nimittäin jo eilen :(
Ap
Voi Ap kuule. Me yritettiin reilu vuosi. Sit hoitoihin. Neljä kertaa hoitokertoja takana. Neljännestä plussa mut oli tuulimuna. Et älä kuule heitä toivoas. En minäkään ole heittäny vaik välil tuntuu kyl et antaa olla.