Pelkään vaimoa
Tai oikeammin sitä, mitä hän seuraavan raivonpuuskan tullen keksii. Ei ole varmaan tänäkään vuonna ollut meillä yhtäkään sellaista päivää, ettei rouva olisi kotona huutanut ja kiroillut jollekulle. Suoranaisesti väkivaltainen hän ei ole, mutta käyttäytyy tosi uhkaavasti ja saattaa esim. heitellä tavaroita. Juuri kuulin, että lasten kaverit pitävät häntä hulluna.
Olen yrittänyt puhua tästä hänelle, mutta ihmisen täytyy kuulemma saada vähän päästellä ja näyttää tunteita. Ja minä olen varmaan nössö kun en ala saman tien noitua ja riehua pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Mitä tämmöiselle voi tehdä?
M40
Kommentit (58)
"Kuten alussa mainitsin, vaimo ei ole toistaiseksi ollut ihmisiä kohtaan väkivaltainen - jos nyt ei henkistä väkivaltaa lasketa. Kyse on yleisestä riehumisesta, huudosta ja kiroilusta. Ehkä olisi melkein parempi, jos olisi lyönyt jotakuta. Silloin tämä olisi huomattavasti selvempi juttu.
ap"
Myös henkinen väkivalta, on VÄKIVALTAA
"narsistin ominaisuus ei ole saada raivokohtauksia"
Jos kaikki ei mene narsistin mielen mukaan, niin kyllä he pää punaisena raivoavat ja huutavat ja minusta sitä voidaan kyllä kutsua raivokohtaukseksi.
Ihan sama mikä syynä. IHminen on vastuussa omista tunteistaan ja jos on omasta mielestä temperamenttinen, ei se oikeuta mihin tahansa käytökseen. Toki ihmisillä on hyvinkin erilaisia tapoja ilmaista tunteitaan ja sulla ap voi olla sitten vastaavasti tunteet hiukan lukossa? Aggression kanssa ongelmia?? Mulla on lähipiirissä parikin tuollaista pelottavaa ihmisitä ja omasta mielestään he välillä vähän päästelevät, ei siinä mitään sen kummempaa ole. Ympärillä olevat ihmiset pelkäävät heidän reaktioitaan jne. Ja kyllä' kyseessä on ihan narsismi ja vakava persoonallisuushäiriö. Niihin terapiat auttaa varsin vähän. Ainoa mitä voi tehdä on se, että laittaa rajat. Ja jos ei toinen niitä kunnioita, lähtee pois. Eli suomeksi eroaa. Lapset vaurioituvat erittäin pahoin tuollaisen ihmisen lähettyvillä.
Äitini on tuollainen. Varaudu siihen, että kun lapset lentävät pesästä, et tule heitä juuri näkemään. Kukaan ei viihdy energiasyöpön lähellä, jonka mukaan vika on aina muissa. Tee palvelus itsellesi ja jälkipolvellesi, että jos yhtään nyt epäilyttää, ota ero hyvissä ajoin. Vaikeampaa se on sitten siinä eläkeiän kolkutellessa.
Niin ja lapset kärsivät kyllä. Itselläni kului aikuisiällä lähemmäs kaksi vuotta terapiassa, ennen kuin lakkasin olemasta hermoheikko ja pelkäämästä mm. normaalia riitelyä, äänenkorotusta ja negatiivissävytteistä kommunikaatiota sekä syyttämästä itseäni joka ikisestä asiasta.
t. 32
Sisareni mies käyttäytyy vastaavasti.
Riehujat travitsevat psyykelääkityksen.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00522
"Niin ja lapset kärsivät kyllä. Itselläni kului aikuisiällä lähemmäs kaksi vuotta terapiassa, ennen kuin lakkasin olemasta hermoheikko ja pelkäämästä mm. normaalia riitelyä, äänenkorotusta ja negatiivissävytteistä kommunikaatiota sekä syyttämästä itseäni joka ikisestä asiasta.
t. 32"
Juuri näin. Lapset maksavat siitä kalliin hinnan ja vielä aikuisenakin, sillä usein ne vaativat usean vuoden terapiat ja mikä pahinta, vanhemmilta opitun mallin he saattavat siirtää omille lapsilleen, ellei terapia ole auttanut.
Normaali ihminen hakee apua oma-aloitteisesti, jos on taipumus raivonpuuskiin, mutta narsistin kohdalla se on vaikeampi, koska he kokevat, ettei heillä ole edes avun tarvetta, vaikka ympäristö kärsisi ja pelkäisi heitä.
Ei aikuinen ihminen käyttäydy noin, ei ainakaan täysjärkinen aikuinen. Lapsille tuollainen on oikeasti todella dramaattista ja pelottavaa, kun ihminen käyttäytyy tuolla tavalla.
Muista omasta lapsuudesta, kun oma äitini veti viinaa ryyppyringin kanssa, huuto ja riehuminen oli aikamoista toisinaan. En vielä tänäkään päivänä pysty sietämään humalaisia ihmisiä. Äidissä oli kuitenkin se hyvä puoli, että selvinpäin hän oli aivan ihana äiti. Luulen, että tuollainen on lapsille vielä järkyttävämpää kun käyttäytyy noin selvinpäin.
Ap vaimo voisi yksityiselle psykiatrille tai jos teillä päivä pääsee terveyskeskuksen Kautta niin lääkärille vaan aika . Siitä neuvovat eteenpä
in. Jos ei auta nii yksityiselle se on pieni raha noin tärkeästä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:42"]
"narsistin ominaisuus ei ole saada raivokohtauksia"
Jos kaikki ei mene narsistin mielen mukaan, niin kyllä he pää punaisena raivoavat ja huutavat ja minusta sitä voidaan kyllä kutsua raivokohtaukseksi.
[/quote]
Huh huh. Kaikki ikävät on taas narsisteja. Menkää muualle harjoittamaan uskontoanne (joka perustuu vain omiin luuloihin)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:44"]
Ihan sama mikä syynä. IHminen on vastuussa omista tunteistaan ja jos on omasta mielestä temperamenttinen, ei se oikeuta mihin tahansa käytökseen. Toki ihmisillä on hyvinkin erilaisia tapoja ilmaista tunteitaan ja sulla ap voi olla sitten vastaavasti tunteet hiukan lukossa? Aggression kanssa ongelmia?? Mulla on lähipiirissä parikin tuollaista pelottavaa ihmisitä ja omasta mielestään he välillä vähän päästelevät, ei siinä mitään sen kummempaa ole. Ympärillä olevat ihmiset pelkäävät heidän reaktioitaan jne. Ja kyllä' kyseessä on ihan narsismi ja vakava persoonallisuushäiriö. Niihin terapiat auttaa varsin vähän. Ainoa mitä voi tehdä on se, että laittaa rajat. Ja jos ei toinen niitä kunnioita, lähtee pois. Eli suomeksi eroaa. Lapset vaurioituvat erittäin pahoin tuollaisen ihmisen lähettyvillä.
[/quote]
Pelottava ihminen ei ole Narsisti
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:14"]
"Niin ja lapset kärsivät kyllä. Itselläni kului aikuisiällä lähemmäs kaksi vuotta terapiassa, ennen kuin lakkasin olemasta hermoheikko ja pelkäämästä mm. normaalia riitelyä, äänenkorotusta ja negatiivissävytteistä kommunikaatiota sekä syyttämästä itseäni joka ikisestä asiasta.
t. 32"
Juuri näin. Lapset maksavat siitä kalliin hinnan ja vielä aikuisenakin, sillä usein ne vaativat usean vuoden terapiat ja mikä pahinta, vanhemmilta opitun mallin he saattavat siirtää omille lapsilleen, ellei terapia ole auttanut.
Normaali ihminen hakee apua oma-aloitteisesti, jos on taipumus raivonpuuskiin, mutta narsistin kohdalla se on vaikeampi, koska he kokevat, ettei heillä ole edes avun tarvetta, vaikka ympäristö kärsisi ja pelkäisi heitä.
[/quote]
Eikö ole muuta syytä raivokohtauksiin?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:06"]Sisareni mies käyttäytyy vastaavasti.
Riehujat travitsevat psyykelääkityksen.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00522
[/quote] hyvä linkki
Itse en varsinaisesti pelkää mutta jotenkin vaimo pitää minut varpaillani kokoajan. Kotona ei anna hetkenkään rauhaa ja vahtii jokaista liikettäni. Ilmapiiri on todella ahdistava ja se tukahduttaa minut.
Ehkä hän on läheisriippuvainen eikä itse tiedosta että tarvitsen joskus myös omaa aikaa.
Tuli todella paha mieli työkaverin puolesta, kun tuli töihin naama naarmuilla. Oli kuulemma kaatunut metsässä. No onneksi on nyt eronnut.
Mä sain aikaisemmin raivareita niin että koko perhe kärsi. E-pillerit aiheuttivat. Nyt ei ole mitään mielialan heilahteluja eikä siis raivareita, kun jätin pillerit pois
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:32"]
Kuulostaa ihan mun siskolta. Ja sanoit osuvasti - koko ajan sai pelätä, mitä rouva raivokohtauksissaan keksii..Muistan elävästi, kun olin lapsenvahtina ja hiusharja meni rikki, en uskaltanut kertoa.
Toisaalta, vieraiden aikana hän oli mitä ystävällisin olento, mutta perheen kesken oli helvetti irti, myös lapset sai osansa ja käytti häikäilöttämästi toisia hyväkseen. No, erohan siinä perheessä tuli.
Sitten silmäni avautui, kun luin juttuja miten naisnarsistin käyttäytyvät, eikä sen jälkeen tarvinnut pelätä, kun katkaisin siskooni välit kokonaan, vaan yhteydessä olen lapsiin ja lasten isään.
[/quote]
Ihan hyvä sinulle ja muille. Mutta narsistin ominaisuus ei ole saada raivokohtauksia