Pelkään vaimoa
Tai oikeammin sitä, mitä hän seuraavan raivonpuuskan tullen keksii. Ei ole varmaan tänäkään vuonna ollut meillä yhtäkään sellaista päivää, ettei rouva olisi kotona huutanut ja kiroillut jollekulle. Suoranaisesti väkivaltainen hän ei ole, mutta käyttäytyy tosi uhkaavasti ja saattaa esim. heitellä tavaroita. Juuri kuulin, että lasten kaverit pitävät häntä hulluna.
Olen yrittänyt puhua tästä hänelle, mutta ihmisen täytyy kuulemma saada vähän päästellä ja näyttää tunteita. Ja minä olen varmaan nössö kun en ala saman tien noitua ja riehua pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Mitä tämmöiselle voi tehdä?
M40
Kommentit (58)
Mulla on samanlainen mies. Nyt käy terapiassa. Sun täytyy tehdä vaimolle selväksi että tuo ei käy, eikä ole normaalia. Et aio katella loppuelämääsi. Lapset pelkää, kaikki kärsii. Hänet täytyy ensin saada ymmärtämään että käyttäytymisensä ON ongelma. Sitten sille voi tehdäkin jotain.
Hormoneihin en oikein usko, tai sitten ne ovat jotenkin pysyvästi vinossa. Tätä on nimittäin jatkunut jo vuosia, mutta nyt vasta havahduin siihen kun tosiaan kuulin noista lasten kavereiden ajatuksista.
ap
Impulssikontrollin puute. Terapiaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:01"]
Impulssikontrollin puute. Terapiaan.
[/quote]
Kuka tällaista terapiaa tarjoaa?
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 22:50"]Mulla on samanlainen mies. Nyt käy terapiassa. Sun täytyy tehdä vaimolle selväksi että tuo ei käy, eikä ole normaalia. Et aio katella loppuelämääsi. Lapset pelkää, kaikki kärsii. Hänet täytyy ensin saada ymmärtämään että käyttäytymisensä ON ongelma. Sitten sille voi tehdäkin jotain.
[/quote]
Missä käy terapiassa, mitä kautta sinne voi hakeutua? Mitä terapiaa saa? Psyko, lyhyt, behavioraalinen ja mitä näitä nyt on!
Oletko naimisissa naisnarsistin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:19"]
[/quote]
En narsistin, mutta hysteerisen raivopään kanssa kylläkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:19"]
[/quote]
Kaikki ikävät ihmiset ei oo narsisteja
Kuulostaa epävakaalta
vedä rakoja älä anna itseäsi kohdella miten sattuu, ota etäisyyttä, kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa toista. Jos törmäät sukupuoli-vinoiluun pyydä että sinut otetaan vakavasti. Tässäkin ketjussa joku sanoi otatko naiselta pataan, huono vitsi, naisetkin ovat väkivaltaisia.
No ei toi kulosta normaalilta. Tollasia raivoojaija on vaikka kuinka. Koskaan ei voi tietää miten tulisi toimia. Se on vahingollista lapsille. Ota asia puheeksi, kerro mitä et hyväksy. Terapiaa saa yksityisesti monista paikoista. Aloittaa vo vaikka terveyskeskuksesta, seurakunnan pariterapiasta tms. Voisin jopa suositella eroa, ellei muu auta.
Syitä vaimosi käytökselle voi olla useita, mutta onko muita oireita? Onko käytös ollut aina samanlaista, vai onko se mùttunut?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 23:24"]
Kuulostaa epävakaalta vedä rakoja älä anna itseäsi kohdella miten sattuu, ota etäisyyttä, kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa toista. Jos törmäät sukupuoli-vinoiluun pyydä että sinut otetaan vakavasti. Tässäkin ketjussa joku sanoi otatko naiselta pataan, huono vitsi, naisetkin ovat väkivaltaisia.
[/quote]
Kuten alussa mainitsin, vaimo ei ole toistaiseksi ollut ihmisiä kohtaan väkivaltainen - jos nyt ei henkistä väkivaltaa lasketa. Kyse on yleisestä riehumisesta, huudosta ja kiroilusta. Ehkä olisi melkein parempi, jos olisi lyönyt jotakuta. Silloin tämä olisi huomattavasti selvempi juttu.
ap
Kuulostaa ihan mun siskolta. Ja sanoit osuvasti - koko ajan sai pelätä, mitä rouva raivokohtauksissaan keksii..Muistan elävästi, kun olin lapsenvahtina ja hiusharja meni rikki, en uskaltanut kertoa.
Toisaalta, vieraiden aikana hän oli mitä ystävällisin olento, mutta perheen kesken oli helvetti irti, myös lapset sai osansa ja käytti häikäilöttämästi toisia hyväkseen. No, erohan siinä perheessä tuli.
Sitten silmäni avautui, kun luin juttuja miten naisnarsistin käyttäytyvät, eikä sen jälkeen tarvinnut pelätä, kun katkaisin siskooni välit kokonaan, vaan yhteydessä olen lapsiin ja lasten isään.
Hormonikierukka? Ei sovi sekään kaikille.
No älä oo nössö vaan lähde. Kohta se käy jonkun kimppuun vielä. Ei tollasta tartte sietää.