Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mies nai ylöspäin?

Vierailija
29.12.2021 |

Yleensä puolisot ovat suht samaa yhteiskuntaluokkaa ja vähän samaa sarjaa. Mutta yksi tuttu mies poikkeaa tästä hieman. Hän on ollut kahdesti naimisissa. Molemmat vaimot ovat huomattavan korkeasti koulutettuja (yli maisteritason), ulkoisesti huomiotaherättävän hyvännäköisiä ja tyylikkäitä, mukavia ihmisiä ja hyviä seuranpitäjiä. Maailmaa nähneitä naisia.

Mies itse on ihan tavallinen keskiluokkainen mies. Ulkoisesti ok, hoikka, kestävyysurheilua harrastava. Maisteri, humanisti. Ei status-ammatissa, toisin kuin nämä vaimot.

Mikä tekee sen, että mies kahdesti päätyy löytämään puolisokseen astetta ylempää luokkaa olevan naisen?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pariutumista voi yleistää mihinkään yksinkertaisiin sääntöihin. Jos pelkkää "yhteiskuntaluokkaa" katsoo, niin aika monikin mies nai ylöspäin. Mutta koko luokka on yksinkertaistus asiasta, itse asiassa yhteiskuntaluokka käsitteenäkin on aika moniulotteinen, lasketaanko 100t vuodessa nettoava firmaa pitävä putkimies ylemmäksi kuin apurahalla kitkuttava 15t tienaava tohtori jne. Ihmiset ne kumppaninsa enemmän tai vähemmän valitsee, ainakin täällä Suomessa, missä ei järjestetä avioliittoja.

Ainakin itselle myös kumppanin ominaisuuksista myös yleensä merkitsee paljon enemmän se, että on riittävä kaikilla mittareilla, kuin että olisi "yhteiskunnan kermaa". En ainakaan jaksaisi katsella jotain korkeimman oikeuden tuomaria, jolla ei olisi yhtään huumorintajua, vaikka kuinka hieno asunto Eirassa tulisi miehen mukana. Eihän tuo kuvailemasi mies ole edes mitään alaluokkaa, maisterin paperit menee jo reilusti ohi mediaanista koulutuksessa. Tohtorin/lisurin tutkinto taas on harvinaisuus myös yhteiskunnan kermassa, esim. harvemmalla yritysjohtajalla sellainen on, vaikka muuten olisi luokaltaan sitä huippua.

Vierailija
62/63 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta itse elin tälläisessa suhteesa 20.v omaa tyhmyyttäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa luonnossa