Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole ihmisen arvoista elämää elää täällä yksiössä

Vierailija
29.12.2021 |

Kamala olo ja seinät kaatuu päälle. Pandemia on ollut hirveää aika meille, jotka asumme yksiössä. Mä olen nyt kaksi vuotta tehnyt töitä, syönyt, nukkunut ja viettänyt vapaa-aikaa tässä 26 neliön kokoisessa yksiössä.

Noh, paljon isompaan ei ole varaa vaikka olen korkeakoulutettu ja tienaan 3600 euroa kuussa. Ei mennyt elämä niin kuin nuorempana kuvittelin.

N30

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen kaksioon ei ole varaa? Tai edes isompaan yksiöön?

Vierailija
2/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan muuttaa edullisempien vuokrien seudulle. Jos vielä etätöitä pystyt kotoasi käsin tekemään, (niin kuin aloituksestasi saa sellaisen käsityksen) niin ei pitäis olla mikään ongelma.

t. 59 neliön kaksiossa yksin asuva 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihmisoikeusrikkomuksia tollaset rotanloukut noin isolla käyttöasteella koko kansasta, itsekin pidän korkeentaan väliaikaisratkaisuna, mutta monille se ei sitä ole vaan pysyvää todellisuutta :( rivarissa sentään on voinut koronan aikaan saunoa, laittaa kasveja/kukkia, grillata, ottaa aurinkoa, tavata muutamia ihmisiä kerrallaan turvavälein takapihalla ym…

Vierailija
4/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla menee suurin osa tuloista vuokraan. Ap:llä suorastaan herraskaiset olot, ellei nyt jotain ryöstövuokraa maksa Helsingin kalleimmassa talossa.

Vierailija
5/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisko hiukan isompi asunto hänen oloaan, jos hän ei uskalla lähteä ulos?

Vierailija
6/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kusetettu sukupolvi. Normaali asuminen on tehty liian kalliiksi ihan tavalliselle kansalaiselle.

t. terveisiä täältä 22 neliön yksiöstä toivottaa M32

Vierailija
7/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pandemia ollut hirveää aikaa meille JOTKA ASUMME YKSIÖSSÄ", eli tais olla pointti tuo yksiö...

Vierailija
8/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 neliöö on tila-asunto. Oikea yksiön koko on 16-18 neliöö.

Vierailija
9/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot ovat 3600e/kk, niin pystyt kyllä itse vaikuttamaan asuinolosuhteisiisi. Meillä on kolmio, jossa asuu viisi ihmistä. Että meidän perheeseen nähden asut tilavasti.

Vierailija
10/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot edelleen nuori ja tulet vielä asumaan paljon mukavammin tulevaisuudessa. Nuoruudessa nyt vaan joutuu asumaan kaikenmaailman rotanloukoissa kun alkaa rakentamaan elämäänsä.

Minä asuin aikanaan 18 neliön yksiössä monta vuotta, mutta nyt minulla on iso omakotitalo järven rannalla.

N42

Vierailija
11/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin väittää? Näyttävät ihmiset ulkona kulkevan ihan normaalisti, oli sitten yksiön tai ok-talon asukki.

Vierailija
12/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kusetettu sukupolvi. Normaali asuminen on tehty liian kalliiksi ihan tavalliselle kansalaiselle.

t. terveisiä täältä 22 neliön yksiöstä toivottaa M32

Jep. Meidän ikäisillä on verkkopankit, älypuhelimet, Netflix ja Wolt.

Mutta se mikä meiltä puuttuu on normaalit kohtuuhintaiset asunnot joissa säilyisi mielenterveys

Vierailija
13/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen kiitollinen siitä että saan asua pienessä yksiössä ja haluan elää loppuelämäni nykyisessä kodissani joka on yksiö.

Vierailija
14/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutut Helsingissä niin muuta maalle. Yksiön hinnalla saat talon, metsää ja peltoa. Johan on tilaa hengittää.

Vierailija
15/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tulot brutto 4500 eur mutta yksiössä asutaan. vähän on nyt pandemian aikana alkanut ahdistaa kun tämä toimii työhuoneena, makuuhuoneena ja urheilusalina. Mutta mihinkään skutsiin en muuta stadin kantakaupungista. 

Vierailija
16/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nekään ole juuri minkäänarvoisia asuntoja edes yhdelle ihmiselle suuressa osassa muuta maat.

Helsingissä asuville ehkä se oma epäonnistumisen/"epäonnistumisen" (lue kummin päin tunnet) tunne voikin iskeä muita myöhemmin.

Itselleni ainakin kaatuu seinät päälle pienessä kaksiossakin. En viihdy yhtään ja ahdistaa.

Kumppanillekaan ei ole tarvetta, kun olen pääosin yksinviihtyvä aseksuaali ja parisuhdehan se aina on se maaginen asia, jonka avulla päästään asumaan laveammin.

No tai raha siis. 🙄

Pitäisi varmaan alkaa taas pelata veikkauksen pelejä, niin ehkä onnetar olisi joskus 10 vuoden päästä armeliaalla tuulella.

Vierailija
17/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitää aloittaa, kaikkien. Asutko keskustassa? Jos haluat enemmän neliöitä muuta kauemmaksi, esim. lähiöön tai vanhempaan taloon. Ihan perusjuttuja!

Tai jos ideologiaa etsitään, minä olen sitä mieltä, että maailma voisi vihdoinkin sopia, että puolustusvarustuksesta luovutaan eikä niihin sitoudu turhaa valtioiden varoja. Yksilöt olisivat sitten hieman vauraampia ja onnellisempia.

Vierailija
18/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain pitää aloittaa, kaikkien. Asutko keskustassa? Jos haluat enemmän neliöitä muuta kauemmaksi, esim. lähiöön tai vanhempaan taloon. Ihan perusjuttuja!

Tai jos ideologiaa etsitään, minä olen sitä mieltä, että maailma voisi vihdoinkin sopia, että puolustusvarustuksesta luovutaan eikä niihin sitoudu turhaa valtioiden varoja. Yksilöt olisivat sitten hieman vauraampia ja onnellisempia.

AP on jo "aloittanut" varmaan yli 10 vuotta sitten. AP on keski-ikäinen. Jossain on yhteiskunnassa vikaan kun vielä tuon ikäiset joutuu asumaan lähinnä nuorille aikuisille tarkoitetuissa yksiöissä.

Vierailija
19/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot edelleen nuori ja tulet vielä asumaan paljon mukavammin tulevaisuudessa. Nuoruudessa nyt vaan joutuu asumaan kaikenmaailman rotanloukoissa kun alkaa rakentamaan elämäänsä.

Minä asuin aikanaan 18 neliön yksiössä monta vuotta, mutta nyt minulla on iso omakotitalo järven rannalla.

N42

Anna kun arvaan: olet parisuhteessa varakkaan miehen kanssa? Se on ainoa pakokeino ulos näistä "rotanloukoista" Sinkku joutuu elämään koko elämänsä itsemurhayksiössä itsemurhaa pohtien. Onko se ihmisen arvoista elämää, onko!

Vierailija
20/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset 17 vuotta asunut yksiössä, joka tuntuu luksukselta verrattuna siihen kun alkuaan muutin omilleni niin asuin ensin viiden hengen soluasunnossa sitten vähän pienemmässä solussa, kunnes lopulta sain mahd. päästä asumaan yksiöön. Nyt asun neljännessä yksiössäni. - Muuttoja on selittänyt mm. töiden perässä muutto. Vielä näin 45 vuotiaana toisinaan haaveilee jostain tilavammasta vaikka on yksin -yksiössä asumisessaksin puolensa. Vaikka yksiön ei sijaitse enää yhtä hyvällä paikalla kuin viimeisin opiskeluaikainen kämppäni. Ja välillä tuntuu vähän tylsältä kuunnella joidenkin opiskelijoiden vinkumista siitä miten heitä sorretaan kun äkkiseltään ei tule montaa paikkaa mieleen, jossa opiskelijat voisivat asua ja elää yhtä leveästi kuin Suomessa yhteiskunnan sponsoroidessa oli kyse sitten opiskelijan vuokrakämpästä tai omasta ja tai opiskelijan vanhempien lapselleen (tässä opiskelijalle) hankkimasta kämpästä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi