kampaaja sitten leikkasi minulle KANANPERSEEN
kävin ma kampaalla (suosittu paikka) ja pyysin poikatukkaa, kerroin haluavani muutosta. tukkani on ohut, lasimainen,erittäin vauhdilla rasvoittuva eikä minulla ole aamuisin aikaa laittaa sitä kun koira pissitettävä ja kolme lasta saatava kouluun/tarhaan !
no, kampaaja oli sitä mieltä että minulle ei täysin lyhyt sovi ja ehdotti että ottaa niskan lyhyeksi ja jättää eteen sivulle pidempää. kuulosti hyvältä ja näyttikin hyvältä.. kunnes kävin kotona suihkussa ja kampajan tekemä kampaus suli pois!nyt minulla on molemminpuolin silmiä kaksi hapsottavaa hiussuikaletta ja kynitty niska. kun kortin saada taakse volyymia geelillä, tajusin järkyttyneenä että sehän on kananperse..
en oikein keksi muuta, kuin että vedän miehen koneella koko pään siiliksi :( !
Kommentit (61)
Minun tyypilliset suomalaiset haivenet on aina osattu parhaten leikata ja värjätä jossakin muualla kuin Suomessa. Ihan sama missä maassa olen menyt kampaajalle niin olen saanut tosi hyvän leikkauksen ja värin. Olen vetänyt johtopäätöksen, että Suomessa on huono kampaajakoulutus ja käynkin täällä vain pakon edessä.
Opettele käyttämään harjakiharrinta tai pyöröharjaa ja fööniä. Vähän se vie aikaa, mutta opit kyllä föönaamaan tukkasi nätiksi. Jos sulla on ollut aina lyhyt tukka, niin sekin vie oman aikansa, ennen kuin hiukset asettuvat uuteen kuosiinsa. Hieman kärsivällisyyttä vain, kyllä se siitä
Ap halus helpon tukan ja täällä annetaan vinkkejä mihin sisältyy joku 6 vaihetta ja menee varmaan puoli tuntia... Kampaajan sielunsiskoja?
Ap, suosittelen suolasuihkeen lisäksi hankkimaan myös joko hiuspuuteria tai hyvän kuivashampoon (esim. clippotek), hiuspuuteri ja/tai kuivashampoo auttaa nimittäin tyveä kohoamaan ja pysymään "ilmavana".
Itse en ainakaan koskaan ole oppinut muotovaahtoa kunnolla käyttämään ja sen laitto märkään tukkaan ja kuivaus pää alaspäin tuntuu paljon hankalammalta kuin kevyt ravistus hiuspuuteria haluttuihin kohtiin ja pörrötys. Niinpä ajattelin vinkata näistä muistakin tavoista kohottaa tyveä ;) Suolasuihke sitten mielestäni enemmän pörröttää itse hiusta, ei niinkään tyveä, mutta tuollaiseen tukkaan juuri hyvä lisä (kunhan ei hiuksia märiksi asti suihki)
Olisi kiva tietää, minkä ikäinen olet. Pitäisi olla lailla kiellettyä leikata lyhyttä kynittyä tukkaa alle viisikymppisille. Ainakin kasvojen tulisi olla erittäin kauniit ja persoonalliset, ja kaulan pitkä. Ja ruumiinrakenne sellainen, ettei pää näytä nuppineulan päältä.
huhhei ei se kampaaja sulle kananpersettä leikannut vaan ihan itse sen sellaiseksi teit :DDDDD
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:38"]En ymmärrä, mistä käsitys, että lyhyt tukka olisi helppo, on lähtenyt. Itselläni oli nuorempana lyhyet hiukset, mm. tuo ap:n malli, ja yllättävän kauan sai ilmakihartimien, pyöröharjojen ja föönien kanssa sitä väkrätä, jotta asettuisi, kun takaraivolla oli parikin pyörrettä. Sitten kasvatin pidemmät hiukset ja yllätyin, kuinka helppo näihinkin tiiviisiin ja lasimaisiin hiuksiin oli saada volyymia vain muotovaahdolla ja föönaamalla pää alaspiäin heti, kun olivat siinä nykyisin muodikkaassa "pitkä polkka" -pituudessa. Nykyään on vielä hennoille hiuksille tosi hyviä tuotteita, jotka nimenomaan eivät latista hiusta. Esim. tuo suolasuihke, jota monet ap:lle ehdottavat, on loistava.
[/quote]
Mulla on lyhyet hiukset, eikä niille tartte kovin kummoista tehdä. Illalla pesen ja aamulla vähän veden kanssa oikoo pahimpia mutkia ja toisinaan föönaa kuivaksi. Siinäpä se. En tarvitse harjoja, muotoilutuotteita, suoristimia tai kähertäjiä. Kampaan hiukset isolla harvapiikkisellä kammalla, siinäkin jo osaltaan menee asentoon. Helppoa. Ja mulla on kuitenkin paljon pyörteitä, mutta vedellä ne saa oiottua.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:09"]
Toi tehytukka oli hyvä, googletin sen, ja löysin myös sellaiset kuin akavatukka ja pamtukka! Tiedättekö minkälaisia ne ovat? :D
[/quote]
Ooh, mä tiedänvaan kouvola-tukan http://static.naamapalmu.com/files/3z/medium/kcyfpru6.jpg
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:46"]
Niinkuin on jo sanottu niin kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa ja föönillä kuivaat sen. Pöyhit kuivaamisen aikana ja sormilla harot eri suuntiin ja välillä ihan päänmyötäisesti. Sitten kun hiukset on asettuneet nätisti ja kuivat niin lakkaa ja se on siinä. Sitten kun lakkaa laitat niin voit vähän sormilla nostaa päällimmäisiä hiuksia, että saat nostetta, mutta ei siis pystyyn mistään kohtaan!
Lyhyet hiukset on oikeasti tosi helpot!
[/quote]
Miten nämä on jotenkin ristiriidassa keskenään :D. Ensin luetellaan pitkä pätkä mitä pitää tehdä, ja sitten väitetään että helppoa on :P. Verrattuna siihen että pitkät pitää vaan pestä ehkä useammin, niin ei se päivittäinen pesu kyllä hankalampaa ole kuin tuo savotta.
Minusta jo se, että lyhyeen on "pakko" käyttää joka päivä muotoilutuotteita, on tosi iso miinus. Ensinnäkin hiukset tuntuu inhottavalta jos niissä on tököttejä, ja toisekseen ei se voi kovin terveellistä olla käyttää jatkuvasti vähintään paria kolmea kemikaalia päässään.
[/quote]
No oma näkemys on että ne on helpommat. Tohon savottaan menee noin 5 minuuttia. Jos olis pitkät hiukset niin föönäisin niitä paljon pidempään ja silloin ne olisi vasta kuivat. Siihen vielä hiusten laitto päälle, jos halusin pitää auki niin suoristusta tai kohotusta yms. Lyhyillä hiuksilla olen paljon huolitellumman näköinen kuin pitkillä. Kyllästytti se ainainen ponnari tai nuttura kun esim töissä ei pitkiä hiuksia voinut pitää auki. Ja eihän näihin mikään pakko ole laittaa aineita jos ei halua! Kun on hyvin leikattu malli niin hyvin voi antaa suihkun jälkeen kuivua vapaasti, itsellä ainakin toimii niinkin. Tykkään vaan itse, että suortuvat on omilla paikoillaan siksi näen myös hieman "vaivaa". En todellakaan koe tätä mitenkään vaivaksi tai savotaksi. Jos nyt miettii esim aamulla omaan laittautumiseen kuluvaa aikaa niin suihku, hiusten pesu ja laitto sekä meikkaus onnistuu noin 20 minuutissa.
Riippuu siitä miten sä laitat ne sun hiukset
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:57"]Se on huomattavasti parempi kun laitat sen noin kuin kampaajakin on laittanut, älä nyt tuolla lailla kohtisuoraan pystyyn vedä kuin kakadulla! Vähempikin volyymi riittää.
[/quote]
Ai kamala minkä huutonaurun sain tästä! Kakadu, voi jösses!
Mutta Ap.lle sympatiat, tiedän tunteen !!!
[/quote]
DD
Itse en kovinkaan usein käy kampaajalla, sillä en jaksa niitä. Sellaiset sanat kuin "En käytä hiustenmuotoilutuotteita, joten voisitko tehdä leikkauksen joka näyttää hyvältä ilman kiloa lakkaa / muotovaahto / geeliä ynnä muuta" on täyttä hepreaa suurimmalle osalle. Ilme on yleensä järkyttyneempi, kuin jos olisi kertonut suunnittelevansa joukkomurhaa. Helpommalla pääsee, kun pyytää jotakuta kaveria leikkaamaan.
Ap, googlaa "pixie cut", katso kuvia. Saat helposti stailattua hiuksesi makeen näköiseksi.
En oo nauranut pitkään aikaan av:lla millekään näin paljon :D
Ihan kauhean vaikea leikkaus hoitaa tuo "kananperse".Lisäksi se on just se ruma kynitty pää josta Suomi-mammat tunnetaan. Silmälasit päähän vielä niin täydestä menee.
Jos haluaa helppohoitoisen tukan niin puolipitkä, ei otsista ja joku kiva väri joka on niin lähellä omaa että juurikasvu ei ala haitata heti.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:46"]
Niinkuin on jo sanottu niin kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa ja föönillä kuivaat sen. Pöyhit kuivaamisen aikana ja sormilla harot eri suuntiin ja välillä ihan päänmyötäisesti. Sitten kun hiukset on asettuneet nätisti ja kuivat niin lakkaa ja se on siinä. Sitten kun lakkaa laitat niin voit vähän sormilla nostaa päällimmäisiä hiuksia, että saat nostetta, mutta ei siis pystyyn mistään kohtaan!
Lyhyet hiukset on oikeasti tosi helpot!
[/quote]
Miten nämä on jotenkin ristiriidassa keskenään :D. Ensin luetellaan pitkä pätkä mitä pitää tehdä, ja sitten väitetään että helppoa on :P. Verrattuna siihen että pitkät pitää vaan pestä ehkä useammin, niin ei se päivittäinen pesu kyllä hankalampaa ole kuin tuo savotta.
Minusta jo se, että lyhyeen on "pakko" käyttää joka päivä muotoilutuotteita, on tosi iso miinus. Ensinnäkin hiukset tuntuu inhottavalta jos niissä on tököttejä, ja toisekseen ei se voi kovin terveellistä olla käyttää jatkuvasti vähintään paria kolmea kemikaalia päässään.
[/quote]
Juuri niiden muotoilutuotteiden ja muun säätämisen takia se on itse asiassa se lyhyt tukka, joka tiheää pesua kaipaa. Pitkän pelastat kuivashampoolla ja/tai ponnarilla.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:10"]
Ihan kauhean vaikea leikkaus hoitaa tuo "kananperse".Lisäksi se on just se ruma kynitty pää josta Suomi-mammat tunnetaan. Silmälasit päähän vielä niin täydestä menee.
Jos haluaa helppohoitoisen tukan niin puolipitkä, ei otsista ja joku kiva väri joka on niin lähellä omaa että juurikasvu ei ala haitata heti.
[/quote]
Kyl-lä. Jos olisin teknisesti näppärämpi, tekisin jonkun "The kananperse is a lie"-meemin tästä. Ja kyllä, päässä on ollut joskus värjätty kananperse, ja ajan sekä rahan kulutus hiussäädössä oli aivan käsittämätöntä. Nyt oma väri vaaleilla raidoilla pitkänä, kampaajalla pitää käydä kolmen kuukauden välein ja aamulaitto on yhtä kuin harjaus ja ponnari. Aina ei edes sitä ponnaria.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:34"]Mä en tajunnu miksei kampaaja leikannut polkkista? Tuo ei ole edes lähellä sitä, vaikka jotain selitti. Kananperse tukka se on... :D
[/quote]
Eikös ap juuri halunnut lyhyen tukan?
minulla on ollut aina pitkä suora tukka, en ole ikinä laittanut hiuksiani sen kummemmin mitä nyt joskus teininä omistin kreppiraudan.. tuo geelikin on jäänne ajoilta, kun kokeilin otsatukkaa ja siinä olevien kahden pyörteen takia jouduin painamaan sitä alas geelillä & pinneillä.. mutta yritetään, jos tästä vielä nätti tukka saataisiin !
Ap
Minäpä sanon että älä leikkaa yhtään, koska olet 5kk päästä samassa tilanteessa kuin nyt kun hiukset kasvaa takaisin. Tuo on hyvä ja paha pituus siitä kun kasvaa tosi nopeasti ulos mallista. Youtube on täynnä videoita ja juurikasvu.org on loistava paikka saada kampausvinkkejä. Suositan kärvistelemään pari kuukautta, kyllä ne kasvaa takaisin. Kohta saat ne jo kiinni.
Mulla on ollut samanlaiset hiukset, ja muotoilin ne niin että ensin muotovaahtoa (kosteisiin hiuksiin suihkun jälkeen) ja kuiviin hiuksiin hiuspuuteria, sitten pörrötys. Vähän kampaa päällimmäisille että ei ole ihan röllipeikon näköinen. Myös suolasuihke antaa rakennetta mutta saattaa lähmätä. Vaha kannattaa vielä unohtaa tuossa pituudessa jos ei nimenomaan halua kananpersvettiä, mutta 5cm pidempiin hiuksiin (tyveen) se on jo hyvä aine. Käytin muuten usein myös isoja tarrapaplareita kuivumisen aikana, niin että hiukset ei edes yltäneet sen paplarin ympäri (olisiko 4cm halkaisijaltaan).