Tarviiko 2-4v. lapsi kypärän potkulautaillessa?
Kommentit (26)
Muistakaa myös pelastusliivit uidessa, valjaat puuhun kiivetessä ja kuplamuovikerros ulos astuttaessa! Tai ehkä parempi olisi kieltää nuo kokonaan
Teette lapsille karhunpalveluksen, kun he eivät opi tuntemaan omia rajojaan. Kypärää käytettäessä hengenvaarallisten riskien otto moninkertaistuu vaikka kypärä suojaa vain päätä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:20"] Ei jos pysyy tasamaalla. Jos aikoo tehdä temppuja skeittiradalla tms, sitten ehdottomasti kypärä. Suomessa ollaan ihan hysteerisiä kypärän käytössä, vaikka tutkimusten mukaan kypäräpakko vain lisää hengenvaarallista riskinottoa liikenteessä ja vähentää koko kansakunnan pyöräilyä. Loppujen lopuksi sellaisia onnettomuuksia, joissa pelkkä kypärä olisi pelastanut hengen on niin vähän, että samoilla todennäköisyyksillä pitäisi kypäräpakko olla myös hölkätessä, kävellessä, portaita kiivetessä...pyöräilijä kaatuu ilman omaa syytään silloin, jos auto törmää häneen ja silloinkin harvoissa tapauksissa kypärä pelastaisi hengen (kolarissa kuolleet pyöräilijät kuolevat yleensä keskivartalon vammaan tai iskun kovuuteen) [/quote] HÖPÖ HÖPÖ [/quote] Hieno kommentti. Sinulla ei vain taida olla höpö höpö tueksi mitään tilastoja tai muuta?
[/quote] Tilastoja? Ei siihen tilastoja tarvita, vaan perus järjenkäyttöä, että osaa kasvattaa ja suojella lastaan. Ilmankos monen "akateemisen" lapset on pellossa kasvaneita.
Lahjaksi olin ajatellut ostaa 2 ja 4 vuotiaille ja mietin vaan kypärän tarvetta kun hoidin 4v. lasta jolla ei ollut kypärää mutta itse taas mietin että varmasti voisi tarvita. Ja niin tuntuu olevan. Kiitos.
Minkälainen kypärä pitäisi olla?
Meillä 3V alkanut kiinnostua potkupyörästä ja ajattelin ostaa kypärän, lappsen kanssa käytiin sovittamassa ja sellaiset styroksiset pyöräilykypärät oli huonon tuntuisia ja bell merkkisissä oli kova kuori, tuli syvemmälle päähän ja muutenkin parempia, mutta lasta ei kiinnostanut eikä saanut tolkkua minkä värinen pitäisi olla.
Ostanko vaan jonkun värisen ja pakotan lasta pitämään sitä vai mitä tekisi?
Tottakai. En ole edes koskaan edes antanut vaihtoehtoa olla käyttämättä. Kaikkien pyörällä liikkuvien vehkeiden kanssa käytetään kypärää, koska vauhti kiihtyy helposti.
En pystyisi elämään sen kanssa, että lapseni saa aivovaurion siksi, koska minä olen antanut mennä ilman kypärää