Käyn leipäjonossa silloin tällöin kun rahat on vähissä, käyttäydyn aina hyvin enkä etuile tms, mutta silti ruuan jakajat huutavat minulle/meille kuin vähä-älyisille
Miksi pitää olla niin töykeä niille ihmisille, jotka joutuvat nöyrtymään leipäjonoon??
Kommentit (43)
Se on se ihmisluonto sellainen, että se polkaisee heti varpaille, kun huomaa jonkun itseään heikommassa asemassa olevan. Useimmille ihan liian herkullinen paikka olla näyttämättä ns. mahtiaan. Kun kuspis nousee päähän niin se on pitelemätön paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki ap?
Pk seutu
Onpa kamalaa, hekinhän on siinä asiakaspalveluammatissa joten pitäisi osata käyttäytyä 😳
Meidän jonossa ollaan ihan ystävällisiä ja mukavia. Jos joku meinaa rohmuta, niin sit ehkä hieman ärhennytään.
Oon ollut myös jakopuolella ja siinä tuli kyllä nähtyä vaikka minkälaista ihmistä. Suurin osa on tosi mukavia joita on ihan ilo auttaa ja heitetään läppää keskenään, kaikki ollaan samalla viivalla. Sit siellä on joku, joka tulee kännissä eikä suostu uskomaan että paikalla tulee olla selvinpäin ja alkaa riehumaan. Yksi tyyppi sit nyrpisteli ääneen "en tykkää tästä, en ota tuota tuota, hyi stana mitä pskaa taas!". No älä käy siellä jonossa, jos et tykkää tai ohita vaan ne tuotteet joita et halua! Tuon kanssa meinas mennä hermo välillä.
Ehkä jotkut jakelijat on vaan niin leipääntyneitä.
Kai noista voi palautettakin antaa?
Ei suurin osa muutenkaan mielellään käy ruokaansa leipäjonosta, eikä tuommoinen ylimielinen asenne ainakaan auta.
5 leipää ja 2 kalaa kirjoitti:
Palautetta seurakunnalle! Ei kenenkään tarvitse kuunnella v.......a, kun muutenkin elämä on selviytymistä seuraavaan päivään. Lappu kpl-määrästä olisi hyvä olla.
Arvatenkin jakajat saavat loput itse, mitä ei mene jakoon.
.
Ei, kyllä ne jakajat ottavat ensin kuormasta itselleen ja kaverille, ennen kuin päästävät jonottajia sisään. Tietenkin.
Järkyttävän kuuloista. Alistamista ja nöyryyttämistä. Henkistä väkivaltaa, ei mitään vähempää.
Toivoisin todella, että jaksaisitte valittaa. Ja tehkää se mahdollisimman ylös. Seurakunnan diakonian tapauksissa kirkkoherralle, näissä muissakin puljujen isoimmille pomoille.
Kuulostaa kammottavalta, että ihminen joutuu köyhyyden, nälän, ehkä sairauksien, ja jonottamisen - ehkä ulkona Suomen säissä - yhteydessä vielä julkisesti kovasanaisesti moitituksi. Vaikka yrittää vain selviytyä ja toimia oikein.
Lämmin halaus virtuaalisesti teille kaikille! Tiedostan ainakin itse hyvin sen, että voin tämän hetken hyväosaisuudestani huolimatta olla leipäjonossa jatkossa milloin tahansa.
Kuvittelen että tuossa tilanteessa rohkaiseva kohtaaminen, inhimillinen katse ja hetken tuomitsematon läsnäolo auttaisi yhtä lailla kuin se avustuskassin sisältö.
Jokainen ihminen on ihan yhtä arvokas.
Minusta on mielenkiintoista, kuinka tuollainen toimintatapa on hyväksytty sen muun porukan kesken. Jos siis yksi on tällainen kovistelija, niin kuinka helposti muut menevät mukaan siihen ja alkavat käyttäytyä samoin, vaikka muuten eivät ikinä käyttäytyisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkki tästä. Mun on muutoin vaikea uskoa.
Se mistä haen välillä ruokaa, on seurakunnan tilat. Sisälle pääsee kerralla n 5 ihmistä ja he kulkevat sellaista ”rataa” pitkin, jossa joka pisteellä on joku antamassa jotakin. Jos ei liiku tarpeeksi nopeasti, saa huudot, että sinun takiasi täällä ollaan iltaan asti vai? Ja kerran eräs sanoi että on keliaakikko, olisiko teillä gluteenitonta leipää? Siis kysyjä kysyi aivan kauniist, ei olettanutmitään vaan kysyi ihan asiallisesti. Siihen olisi voinut vastata asiallisesti että valitettavasti ei, tässä on kaikki mitä on. Mutta eikös tämä jakaja alkanut huutamaan että jos ei kelpaa niin annetaan seuraavalle, ei täällä voi valkkailla! Joskus on kori josta saa itse ottaa, esim jugurttipurkkeja tai raejuustoa. Välillä sanotaan että saa ottaa kaksi, mutta jos erehtyy ottamaan seuraavalla kerralla kaksi, saa taas huudot että yksi kappale jokaiselle! Joku lappu olisi hyvä olla, ettei tule vahingossa otettua liikaa.. se kun aina vaihtelee.
Ymmärrän että on ärsyttävää jos joku jää pitkäksi aikaa valkkaamaan tai rohmuaa liikaa, mutta sellaista en ole nähnyt ikinä.Todella kurjaa ja epäasiallista, ihan vaikea uskoa todeksi. Nyt olisi palautteen aika näille jakelijoille, ehdottomasti. Vaikka siellä ei maksetakaan mistään, ei ihmisiä saa kohdella noin alentuvasti. Se on ruokapalvelu, ja siellä on palvelijoita palvelemassa palvelun käyttäjiä.
Vai oikein palautetta? Työstä missä saa ilmaiseksi haistella ulon ja vanhan viinan hajuja. Minulle jos antaisit "palautetta" niin tiuskaisisin vastaukseksi että sun naamaa ei sitten tarvi enää täällä näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Se on se ihmisluonto sellainen, että se polkaisee heti varpaille, kun huomaa jonkun itseään heikommassa asemassa olevan. Useimmille ihan liian herkullinen paikka olla näyttämättä ns. mahtiaan. Kun kuspis nousee päähän niin se on pitelemätön paikka.
Ei se ole ihmisluonto, vaan tietynlaisten ihmisten tapa käyttäytyä. Osa ihmisistä on vallanhaluisia ja haluavat alistaa. Tutkitusti he hakeutuvat tarkoituksella tehtäviin joissa pääsevät niin tekemään. Esim. psykopaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mistä haen välillä ruokaa, on seurakunnan tilat. Sisälle pääsee kerralla n 5 ihmistä ja he kulkevat sellaista ”rataa” pitkin, jossa joka pisteellä on joku antamassa jotakin. Jos ei liiku tarpeeksi nopeasti, saa huudot, että sinun takiasi täällä ollaan iltaan asti vai? Ja kerran eräs sanoi että on keliaakikko, olisiko teillä gluteenitonta leipää? Siis kysyjä kysyi aivan kauniist, ei olettanutmitään vaan kysyi ihan asiallisesti. Siihen olisi voinut vastata asiallisesti että valitettavasti ei, tässä on kaikki mitä on. Mutta eikös tämä jakaja alkanut huutamaan että jos ei kelpaa niin annetaan seuraavalle, ei täällä voi valkkailla! Joskus on kori josta saa itse ottaa, esim jugurttipurkkeja tai raejuustoa. Välillä sanotaan että saa ottaa kaksi, mutta jos erehtyy ottamaan seuraavalla kerralla kaksi, saa taas huudot että yksi kappale jokaiselle! Joku lappu olisi hyvä olla, ettei tule vahingossa otettua liikaa.. se kun aina vaihtelee.
Ymmärrän että on ärsyttävää jos joku jää pitkäksi aikaa valkkaamaan tai rohmuaa liikaa, mutta sellaista en ole nähnyt ikinä.Todella kurjaa ja epäasiallista, ihan vaikea uskoa todeksi. Nyt olisi palautteen aika näille jakelijoille, ehdottomasti. Vaikka siellä ei maksetakaan mistään, ei ihmisiä saa kohdella noin alentuvasti. Se on ruokapalvelu, ja siellä on palvelijoita palvelemassa palvelun käyttäjiä.
Vai oikein palautetta? Työstä missä saa ilmaiseksi haistella ulon ja vanhan viinan hajuja. Minulle jos antaisit "palautetta" niin tiuskaisisin vastaukseksi että sun naamaa ei sitten tarvi enää täällä näkyä.
Minä en haise pahalle, enkä käytä alkoholia ja käyn leipäjonossa. Ainoa iljettävä asia minussa on se että hanskoja ei ole, eikä lämmintä toppatakkia.
Sosiaalista oppimista tuokin, kai. Negatiivista sellaista ja vaatinee jonkinlaista vähintäänkin empatiavajeista persoonaa.
Tästä asiasta, kaikista vähäosaisimpien kaltoinkohtelusta apua hakiessaan, pitäisi kyllä puhua enemmän.
Omaksuttu auttajan identiteetti on ikävämpi juttu, mikäli rehellinen käsitys itsestään sekä halu ja kyky itsereflektioon puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en haise pahalle, enkä käytä alkoholia ja käyn leipäjonossa. Ainoa iljettävä asia minussa on se että hanskoja ei ole, eikä lämmintä toppatakkia.
Että arvon rouva napsii kolmiolääkkeitä eikä viinaa ei muuta mitään. ULOS!
Narsistista psykologiaa. Miksi käyt leipäjonossa, Kela on olemassa ja osakke-markkinat (markkinat ovat kauppapaikka missä myydään ja ostetaan esineitä, palveluita, tuotteita, fyysistä ja ei-fyysistä sisältöä). Lukee wikipediassa jotenkin noin ja olen väärässä jos olen. Kaikki on kuviteltua.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan käynyt Hurstin ruokajakelussa. Itse olen käynyt siellä ja saanut juuri tuollaista kohtelua osakseni. Itse olen rauhallinen ja asiallinen täti- ihminen vs piripääriehujat siellä mutta aina kohdellaan aggressiivisesti ja alentuvasti. Kun vertaa esimerkiksi Myllypuron jakeluun niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Siellä kohdellaan ihmisiä todella ystävällisesti ja asiallisesti.
Hursti itse on fantastinen tyyppi, mutta ruuan jakelijat hommassaan niin "voimaantuneita" ettei tee mieli mennä sinne, mutta kun on pakko.
Kertokaa välittömästi tällaisesta Hurstille !
Ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää käytöstä ruuan jakelijoilta !
On halpamaista käyttäytyä alentuvasti ja tylysti niitä kohtaan, joilla on muutenkin tiukkaa ja vaikeaa.
Ihan sellainen vaivaistalo-mentaliteetti. Almuja teille raukoille jaetaan. Tulee paha mieli kun lukeekin tuollaisesta.
Jos tätä ketjua luet sinä, ylimielinen ja töykeä ruokatarvikkeiden jakelija, niin mene itseesi. Mitä luulet saavuttavasi töykeydelläsi?
Miltä luulet niistä tuntuvan, jotka joutuvat turvautumaan leipäjonoon?
Saisit hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelen, että tässä on kysymys siitä, että ruoanjakajat huutavat vain niille, jotka tekevät jotain väärin. Tuskin he huutelevat ihan huvikseen? Onhan siellä kuitenkin oltava hyvä järjestys. Jos sinulle huomautetaan jostain, älä tee sitä toista kertaa.
Kuule, vidduilu vähävaraisille/sairaille on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina joten kuvatunlainen toiminta ei ole ollenkaan harvinaista.
On ihmisiä, jotka nauttivat siitä, että kun jollain on asiat huonosti, niin saavat tätä tylyttää ja ehkä itkettää. Toisin sanoen lyövät lyötyä.
Olen itsekin joutunut sellaisen kieroutuneen ihmisen maalitauluksi, en tosin leipäjonossa.
Vierailija kirjoitti:
Narsistista psykologiaa. Miksi käyt leipäjonossa, Kela on olemassa ja osakke-markkinat (markkinat ovat kauppapaikka missä myydään ja ostetaan esineitä, palveluita, tuotteita, fyysistä ja ei-fyysistä sisältöä). Lukee wikipediassa jotenkin noin ja olen väärässä jos olen. Kaikki on kuviteltua.
Mene sinä puhumaan osakkeistasi vaikka talousfoorumille.
Mistäköhän on noin törkeä jakelija löydetty .. Jos ei halua varattomille jakaa ruokaa niin kannattaa pysyä kaukana leipäjonosta ja etsiä jotain muuta työtä. Eikös ne ole yleensä muutenkin vapaaehtoisia, jotka siellä ovat? Siinä touhussa jos jossain täytyisi olla sydän paikallaan.
Mutta tällaisia ihmisiä nyt löytyy vähän kaikkialta. Esim. hoitotarvikejakelusta, kun itse haen lähetteen kanssa minulle kuuluvia tavaroita niin tämä eräs katselee nenän vartta pitkin ja kohtelee todella rumasti. Että sellaista..
Palautetta seurakunnalle! Ei kenenkään tarvitse kuunnella v.......a, kun muutenkin elämä on selviytymistä seuraavaan päivään. Lappu kpl-määrästä olisi hyvä olla.
Arvatenkin jakajat saavat loput itse, mitä ei mene jakoon.
.