Sukulaiset synttäreille n. 150 km päästä enkä aio laittaa lämmintä ruokaa. Mitä tarjolle makeiden lisäksi?
Coctailpiirakat, valmis voileipäkakku, pasteijoita...?
Kommentit (69)
Jos haluat ostaa kaupasta jotain hyvää, jota kehtaa tarjota, sinun täytyy kyllä TIETÄÄ mitä ostat ja mistä. Eli missä pikkuleipomossa on parhaat kinkkupiirakat ja minkä kaupan einestiskillä on juuri se paras munakasrulla. Ja sitähän me ei voida sinulle sanoa, kun ei edes tiedetä, missä asut. Saarioinen ja Kotivara ei ole mitään oikeaa juhlaruokaa.
Jos et halua väkertää mitään, tee kunnon ruoka, eikä mitään piiperryksiä. Jos ajat " JUHLIIN" 150km, niin haluutko itse ajaa vielä takaisinkin surkean muonan (makkaraperunat) turvin? Voihan se appi tykätä nakeista ja ranskiksista, mut ei se sitä tarkoita, että se pitäis sitä juhlaruokana.
Ja eiks vieraille ole parempi tarjota jotain, mitä he mielummin syövät kuin tekoporvarin näennäishienoa paskaa, josta kukaan ei kuitenkaan tykkää?
Mä inhoan mäntykalusteita.
Vierailija:
hätävaratarjottavia eli rasvaiset pasteijat, cocktailpiirakat ja pelkälle majoneesille maistuva voileipäkakku ovat ihan kamalia ja näkee että emäntä ei ole viitsinyt vaivautua. Juu ja sitten vielä nakit ja ranskalaiset, jippii.Taidatte syödä mäntyisen pirttipöydän ääressä ?
ei ne kaupan valmiitkaan itekseen esille tuu. kyllä mä suosin lämmintä ruokaa pitkän matkan matkaajille, sen ovat ansainneet, kuitenkin on kyse lähisukulaisista jotka tuskin teillä usein käy.
kyllä voisit vaivautua sen verran. ja ehkä ne tiskit ehtii myöhemmin laittaa? tai sit ihan kertiksiä
Vierailija:
hänen vanhemansa tulossa?
Todella hyvää saa vain tekemällä itse tai tietämällä paikan, josta saa itse tehdyn veroista (tai parempaa). Kaupan pakasteallas ei ole oikea osoite.
Tai tiedän, jos eivät salaattia syö. Pistä niille sitten vittu HK:n siniset naaman eteen ja ketsuppi -ja sinappiputelit pöytään. JOs se on sitten sitä, mistä oikeasti kaikki tykkää.
Nakkeja ja rasvapiirakoita peliin vaan ! Älä unohda seinappia ja ketsuppia pöydästä!
Vierailija:
Ja eiks vieraille ole parempi tarjota jotain, mitä he mielummin syövät kuin tekoporvarin näennäishienoa paskaa, josta kukaan ei kuitenkaan tykkää?Mä inhoan mäntykalusteita.
Vierailija:
hätävaratarjottavia eli rasvaiset pasteijat, cocktailpiirakat ja pelkälle majoneesille maistuva voileipäkakku ovat ihan kamalia ja näkee että emäntä ei ole viitsinyt vaivautua. Juu ja sitten vielä nakit ja ranskalaiset, jippii.Taidatte syödä mäntyisen pirttipöydän ääressä ?
Kaupasta saa hyviä valmiita eineksiä jopa juhlapöytään. Täällä taas hienostellaan.
sukulaisia. Siivotkoon ja huolehtikoon tarjottavista mies itse. Mulla on muukin elämä, kun olla jonakin helvetin emäntänä.
NÄen silmissäni ap:n keittiön ja kämpän. Sotkaa lattiasta kattoon ja kirjahyllyssä ei kirjan kirjaa, vaan romua täynnä. Vieraille ei tarjota koskaan viiniä, vaan särvitään aina helvetin iänikuista sumppia. Tarjottavana kuvottavaa voileipäkakkua ja jälkkärinä joku einesesanssikakku. Kahvipöydässä ollaan hiljaa, kun ei ole mitään puhuttavaa, kun ei mistään mitään tiedetä. Jossain vaiheessa appi saattaa äityä haukkumaan somaleita.
voitaikinalta en kaikki maistuvat !
VAi tarvitseko vinkin hyvistä pakasteranskalaisista ? ;-DDDDDDDDDDD
Olisi kannattanut heti ekassa viestissä sanoa, että kyse on valmisruoista - ai sori, eihän kyse ollut ruoista, vaan valmiista kahvitarjottavista!
miettimään yhtään hyviä vihtoehtoja, vaan tarjoilee sitä samaa PASKAA AINA. Avoanopilla joutuu joka kerta syömään kohteliaisuudesta sitä kuvotusta...
Voileipäkakku sen sijaan on todella hyvää (riippuu tietty, että mistä koostuu) ja siitä kokemukseni mukaan pitävät kaikki, myös lapset. Ja pienellä vaivannäöllä voileipäkakusta saa myös koristeellisen ja kivan näköisen.
voi olla hyvää, riippuu ihan tekijästä osaako tehdä. Turha odottaa että muunmaalaiset arvostaisivat perinneruokiamme jos emme itse niitä arvosta. Ehkäpä sinun avoanoppisi ei osaa laittaa karjalanpaistia kunnolla, itse olen syönyt sekä hyvää että pahaa karjalanpaistia
Vierailija:
miettimään yhtään hyviä vihtoehtoja, vaan tarjoilee sitä samaa PASKAA AINA. Avoanopilla joutuu joka kerta syömään kohteliaisuudesta sitä kuvotusta...Voileipäkakku sen sijaan on todella hyvää (riippuu tietty, että mistä koostuu) ja siitä kokemukseni mukaan pitävät kaikki, myös lapset. Ja pienellä vaivannäöllä voileipäkakusta saa myös koristeellisen ja kivan näköisen.
Hän haluaa ostaa kaiken lähimarketista ja kyselee meiltä, mikä siellä on hyvää!!!
annetaan juhlissa. Sen voi tehdä myös hirvenlihasta, vähän juhlavampaa. Sesongista riippuen voi tarjota madekeittoakin tai vaikka borsch-keittoa taikka seljankaa.
Tulee halvemmaksikin kuin kaikenlaiset cocktailpiirakat ja muut. Siihen ruokajuomaksi tarjolle kaljaa, vettä ja mehua, miksei myös viiniä (sitten ateria tulee kyllä kalliimmaksi). Aterian päälle riittää kahvit (+ konjakki ;) ja peruspullavalikoimat.
Toisaalta, en tiedä mistä päin ap on, mutta meillä laitetaan yleensä pöytä koreaksi. Yleensä on paria kolmea eri kuivaa kakkua, pullapitkoa tai -kranssia, useampia pikkuleipiä, omatekoisia karjalanpiirakoita ja munavoita, lihapiirakkaa (itse tehtyä taikinasta lähtien), täytekakku tai kääretorttua+jäätelöä sekä marjapiirakoita. Sekä voileipäkakkua. :) Joskus myös jotain väkerryksiä esim. muffineja tai suolaisia hyrriä tms.
Meiltä ei lähdetä nälkäisinä! Harvoin on jäänyt mitään kotiväelle syömisiä, yleensä loppuu kesken, vaikkei kitsastellen tarjolle laiteta.
miehiään ja heidän sukulaisiaan. ARvaanko oikein, että miehesi (ukko junttiperheissä) ei eväänsä liikauta, vaikka on hänen vanhemmistaan kyse? Ja eikös vain hänen vanhempiensakin mielestä ole maailman itsestäänselvin asia, että juuri sinä siivoat ja kokkaat heille. Sitten kehutaan majoneesi suupielistä tursuen, kuinka mainio emäntä heidän miniänsä on? Ja eikö vain anoppi satu olemaan sellainen, jonka takia kämppä pitää kiiltää, koska hänen kunnia-asiansa on ollut se, että koti on aina streriili. Pirtiikaluston tulee kieltää ja räsymattojaen hapsut tulee olla suorassa. Kirjahyllyssä olevien valokuvakehysten ja posliinikissojen ja Tallinnasta tuotujen likööripullojen päällä ei saa olla pölyä.
Anoppini tekee aivan mahtavan hyviä voileipäkakkuja. Ne on meidän juhlissa aina odotettuja herkkuja. Itse teen joskus valmiiksi erilaisia leipiä ja nekin uppoavat hyvin. Leivät vievät vain ison säilytys- ja tarjoilutilan.