Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi hyväksyttävää jättää toinen, jos hän ei enään vastaa aluksi tapaamaasi henkilöä?

Vierailija
29.12.2021 |

Eli jos puoliso vaikka lihoaa 40 kiloa tai sairastuu vakavasti, psyykkisesti tai fyysisesti, kehittää vakavan päihdeongelman yms.? Harvemmin ihminen enään palaa entisenlaiseksi, joten siinä sitä joko itse puolisonsa vuoksi kärsii tai puoliso kärsii ja tulee jätetyksi. En nyt tarkoita vanhuudenvaivojen tuomia ongelmia, siinä vaiheessa ongelmilla ei enää ole niin merkitystä, kun ollaan oltu jo niin pitkään yhdessä ja kummallakin niitä ongelmia tuppaa tulemaan iän karttuessa. Mielestäni on iham hyväksyttävää jättää ihminen, joka on omalla toiminnallaan "pilannut" itsensä, terveysongelmien takia olisi todella kylmää jättää toinen, mutta senkin ymmärtäisin jollain tasolla.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi jättää. Mikä estää?

Vierailija
2/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä tilanne, kun puoliso ei sairastumisen jälkeen ole enää sama ihminen, kuin ennen. Tässä vielä ollaan, vaikka välillä ihmettelen miksi. Välillä olen myös epäillyt, ettei puolisokaan minua jäisi kaipaamaan jos erottaisiin, vaikka asiasta puhuttaessa ei missään nimessä toivo eroamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kumppani muuttui vuoden jälkeen hellästä ja huomioivasta etäiseksi tyypiksi, joka tuli vaan harrastamaan seksiä niinkuin mitään erikoista muutosta ei ois tapahtunut. Muuta yhteistä tekemistä ei enää löytynyt. En ollut tyytyväinen.

M44

Vierailija
4/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä "kasvetaan erilleen" .  Paitsi avioliitossa, sehän on pyhä vala, ja ollaan sovittu että vasta- ja myötämäessä ollaan yhdessä kuolemaan asti, tuli sitten mitä tahansa.

Vierailija
5/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kysellä toisten hyväksynnän perään, jos haluaa erota.

Vierailija
6/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet liitoista päättyy eroon.

Vierailija
7/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti, jos toinen alkaa turruttaa tunteitaan syömiseen tai juomiseen niin parisuhteessa on vikaa alunperinkin. Ei kukaan hetkessä pompsahda 40 kiloa lihavammaksi tai päihdeongelmaiseksi.

Toki sulla on oikeus jättää toinen koska vaan, mutta jos olet koskaan yhtään välittänyt toisesta, yrität varmasti ensin ottaa selvää siitä miksi toinen muuttuu huonompaan suuntaan, ja miten häntä voisi auttaa.

Vierailija
8/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ”lihoo”, ei ”lihoaa”.

Vierailija
9/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ”lihoo”, ei ”lihoaa”.

Minä kirjoitan miten lystään.

Vierailija
10/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti, jos toinen alkaa turruttaa tunteitaan syömiseen tai juomiseen niin parisuhteessa on vikaa alunperinkin. Ei kukaan hetkessä pompsahda 40 kiloa lihavammaksi tai päihdeongelmaiseksi.

Toki sulla on oikeus jättää toinen koska vaan, mutta jos olet koskaan yhtään välittänyt toisesta, yrität varmasti ensin ottaa selvää siitä miksi toinen muuttuu huonompaan suuntaan, ja miten häntä voisi auttaa.

Ai ei vai, sano tuo ex-tyttöystävälleni, joka turposi 40 kiloa parissa kuukaudessa.

Vierailija
11/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sinä tai meistä kukaan samanlaisena vuosikymmenestä toiseen? Sairastumiset Kuuluvat elämään. Jos olet naimisiin mennyt, olet luvannut olla yhdessä myötä ja vastamäessä. Et ole ilmeisesti puolisoasi ikinä rakastanut. Jos kumppani lihonut, voitte yhdessä aloittaa terveemmän elämän.

Vierailija
12/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyväksyttävää jättää toinen mistä vain syystä jos ei sitten ole luvannut että on toisen kanssa loppuelämänsä tapahtui mitä hyvänsä. Ei kannata tehdä moista lupausta jos sitä ei aio pitää.

Vierailija
13/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se riippuu. Esimerkiksi kaverillani oli tosi mukava mies, mutta sitten mies alkoholisoitui ja muuttui todella väkivaltaiseksi. Ei kaverini voinut hänen kanssaan elää, kun heillä oli lapsikin.

Vierailija
14/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä jättää! Vaan onhan rakkaudestakin sanottu, miten se kaiken kestää, joten pitäisi antaa mahdollisuus suhteelle ja olla kärsivällinen sekä pitkämielinen.

Siinähän sen näkee mitä helppoheikkejä nykynuoriso on kun heti ensimmäisen vastuksen kohdatessa, niin herkästi eroillaan. Miten teidän kanssa uskaltaa perhettäkään perustaa tai lapsiakaan tehdä, kun on semmoinen 20v projekti.

Vierailija
15/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroon mitää hyväksyntää tarvitse. Riittää että toinen ei enää halua olla yhdessä.

Vierailija
16/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää voi ilman syytäkin.

Vierailija
17/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä tilanne, kun puoliso ei sairastumisen jälkeen ole enää sama ihminen, kuin ennen. Tässä vielä ollaan, vaikka välillä ihmettelen miksi. Välillä olen myös epäillyt, ettei puolisokaan minua jäisi kaipaamaan jos erottaisiin, vaikka asiasta puhuttaessa ei missään nimessä toivo eroamme.

Ehkä se sanoo niin koska ei itsekään tiedä? Minulla on ollut viime vuosina aivotapahtumia joiden seurauksena tunne-elämäni on latistunut ja osa muististani on mennyt. Voin sanoa että joku on tärkeä koska se joskus oli, mutta oikeasti en tunne mitään ja minulle on ihan sama vaikka ihmiset vain häviäisi.

Vierailija
18/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa jättää, jos/kun homma menee vähänkin hankalaksi tai työlääksi. Uusi rakkaus odottaa jo!

Vierailija
19/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai, sano tuo ex-tyttöystävälleni, joka turposi 40 kiloa parissa kuukaudessa.

Oho, tuollainen vaatii 6000-7000 kilokalorin vetämistä vuorokautta kohden. Olisi mielenkiintoista tietää elämästänne lisää. Mitä tapahtui, miksi hän yhtenä päivänä vaan yhtäkkiä alkoi vetää tuollaisia määriä ja jaksoi ylläpitää moista parin kuukauden ajan?

Vierailija
20/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet on aina vapaaehtoisuuteen perustuvia. Ja rakkauteen. Jos rakastat, sopeudut muuttuviin tilanteisiin. Jos rakkaus loppuu, ei ole parisuhdetta, se on joku muu suhde, ja kannattaa tarkkaan miettiä mikä se on ja onko siinä järkeä.

Päihteet, väkivalta, alistussuhteet taas on asioita erikseen. Niihin EI PIDÄ JÄÄDÄ minkään syyn varjolla. Edes "rakkauden".