Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko bentsojen vieroitusoireet kestävät?

Vierailija
29.12.2021 |

Onkohan jollakulla kokemusta tai tietoa? Pari kuukautta ehdin syödä pienellä annoksella tuota pirullista lääkettä. Nyt on 5 päivää viimeisestä lääkkeestä, ja olo on aivan kamala. Huimaa, pyörryttää, väsyttää, lihakset jumissa, henkeä ahdistaa, epätodellinen olo, päätä puristaa. Joko pitää varata lääkärille aikaa, vai voivatko vieroitusoireet kestää näin kauan? Ikinä en enää koske bentsoihin, jos niistä tällainen olo tulee.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä määräävät jatkuvasti, mutta kukaan ei osaa auttaa sinua lopetuksessa, selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Vierailija
62/80 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte tappaa, lääkärit tappaa näillä lääkkeillä potilaansa, mahdoton selvitä hengissä niiden lopetuksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lääkäri, että se on menoa, nämä lääkärit määräävät pkv lääkkeitä ja koukuttavat potilaat, mutta mitä mieltä ovat lopettamisesta, kukaan tai mikään ei auta vieroitukseen, korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. Hyvä Terveystalo Jyväskylä. 

Vierailija
64/80 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsokoukkua on sanottu yhdeksi pahimmista koukuista. Jotkut syö vissiin pientä annosta lopun ikäänsä. 

Vierailija
65/80 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nisti mun lääkäri JS terveystalo Jyväskylä ainakin taitaa olla. Ei opamox ole mikään kipulääke ja siitä on mahdoton irtaantua. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Vierailija
66/80 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän näitä vastuuttomia lääkäreitä, esim Jyväskylä terveystalo,sisätautilääkäri JH tuhosi kehoni valtavalla opamox määrillä ja vuosien reseptit, selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Vierailija
67/80 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kukaan elävänä eroon pääse. Totaali unettomana korvat suhisten on mahdotonta päästä eroon. Eihän lääkärit mieti asiaa kun näitä määräävät. Koukuttavat potilaat ja kukaan ei osaa auttaa lopetuksessa. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. Tarina on. Kiitosta terveystalo Jyväskylä ja kokenut sisätauti lääkäri JS, toimi täysin terveystalolle määrättyjen ohjeiden vastaisesti. 

Vierailija
68/80 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en tiedä onko mulla mitään mahdollisuutta päästä eroon ilman menehtymistä. 

Vierailija
69/80 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Jos parin kuukauden bentsot katkaistaan, sitä ei tehdä yhtäkkiä vaan vähentämällä annosta pikkuhiljaa.

Valitettavasti tätä tapahtuu Suomessa, että kerralla poikki ja kunnon abstinenssioireet päälle. Ei saisi tapahtua. Psyk.sh.

Vierailija
70/80 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte tappaa, lääkärit tappaa näillä lääkkeillä potilaansa, mahdoton selvitä hengissä niiden lopetuksesta. 

Googlaa tapering off benzos, sekä Ashton Manual. Psyk.sh.

Vierailija
71/80 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa tapering off benzos, sekä Ashton Manual. Psyk.sh.

Tuota noudattamalla yllättävän helppoa. Psyk.sh.

Vierailija
72/80 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kesti. Sain osastolla isohkoja annoksia muutaman viikon, ehkä kuukauden päivät, ja lopetin todella varovasti "murusittain", silti oli tosi vaikeaa. Kuulemma noita ei saisi käyttää kuin 6 pvää kerrallaan max mutta noin vain määräävät pidemmäksi aikaa... tsemppiä ap:lle, on kurjaa mutta yli myös pääsee.

Vierailija
73/80 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk sitten lopetettu ns seinään. 

Vieläkin on vier.oireita, myös fyysisiä.

En käytä enää koskaan.

Vierailija
74/80 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi nisti mun lääkäri JS terveystalo Jyväskylä ainakin taitaa olla. Ei opamox ole mikään kipulääke ja siitä on mahdoton irtaantua. 

Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Onko muilla(kin) tuo tinnitus - korvien suhina? 

T.  päässä jatkuvasti, 11 kk lopetuksesta.

Vierailija
75/80 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet selvinnyt, ole iloinen siitä

Älä aloita uusi koskaan. Selvisin itse eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Vierailija
76/80 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisitkö todella hengissä bentso vieroitus on yleensä mahdoton. 

Vierailija
77/80 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, en tiedä onko mulla mitään mahdollisuutta päästä eroon ilman menehtymistä. 

Mie ainakii kualin!

Tajuuttekste?!?

Kualin!!!!

Vierailija
78/80 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet selvinnyt, ole iloinen siitä

Älä aloita uusi koskaan. Selvisin itse eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. 

Sulla on kyllä joku muu ongelma, kuin kohtuullinen bentsoannos. Mistä höyrylästä kirjoittelet?

Vierailija
79/80 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedin viitisen vuotta Tenoxia ja Diapamia koko ajan, sitten lopetin kuin seinään. Ei tullut erityisiä viekkareita. 

Nyt oon vetäny pari kk morkkujohdannaisia, ja jänskättää jos reseptin uusiminen ei mee enää läpi.

Vierailija
80/80 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuo ovat yksilöllisiä, mutta kyllähän ne bentsojen vieroitusoireet voivat olla tosi vaikeat ja kestää kauan. Itse käytin vuosia ongelmatasolla ja pääsin irti, vaikka työtä ja tuskaa se oli. Sanoisin kuitenkin, että mielestäni niistä oli helpompi päästä eroon kuin pubrenorfiinista. Monet kuitenkin sanovat, että menee juuri toisin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi