Kauanko bentsojen vieroitusoireet kestävät?
Onkohan jollakulla kokemusta tai tietoa? Pari kuukautta ehdin syödä pienellä annoksella tuota pirullista lääkettä. Nyt on 5 päivää viimeisestä lääkkeestä, ja olo on aivan kamala. Huimaa, pyörryttää, väsyttää, lihakset jumissa, henkeä ahdistaa, epätodellinen olo, päätä puristaa. Joko pitää varata lääkärille aikaa, vai voivatko vieroitusoireet kestää näin kauan? Ikinä en enää koske bentsoihin, jos niistä tällainen olo tulee.
Kommentit (62)
Tuossa kirjoituksessani oli väärin tuo määrä opamox ei tietysti 630mg vaan 630 mg !
Mitäs tämä pelleilee,miksi kertomerkkiä ei tule,siis käytin opamoxia kuusi kertaa kolmekymmentä mg vuorokausi,piti alkaa vääntään tämäkin kettingistä !
Söin niitä kymmenisen vuotta, mutta onneksi melko pienellä annoksella, joten vieroitusoireet kesti vain pari viikkoa.
Sen jälkeen oli yllättävän helppoa, joten vaikka joillakin vieroitusoireet voi olla paljon pahempia, niin niillä pelotellaan liikaa.
Mieluummin otan oireet, kuin sen zombie-olotilan.
Vierailija kirjoitti:
Tapa itsesi narkkari
Mene hoitoon, sosiopaatti.
Elä nyt hitossa vie niitä loppuja apteekkiin, menee hyvin kaupaksi nuorisolaisille
Vierailija kirjoitti:
Söin niitä kymmenisen vuotta, mutta onneksi melko pienellä annoksella, joten vieroitusoireet kesti vain pari viikkoa.
Sen jälkeen oli yllättävän helppoa, joten vaikka joillakin vieroitusoireet voi olla paljon pahempia, niin niillä pelotellaan liikaa.
Mieluummin otan oireet, kuin sen zombie-olotilan.
Hyvä ettet ylilääkitse itseäsi. Ne onkin tarkoitettu sellaisille, joille ne sopivat ja joilla oire tekee zombiksi.
Siinä kymmenen päivää meni, mutta annos oli jo 300 mg/vrk Diapamia. Kyllä sen kestää, mutta pidä huoli ettei paluuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessa kuukausia.Tosin noin vähäisellä käytöllä ei tule vielä refloja.
Mitä nämä nyt sitten on, ellei vieroitusoireita? Jotkut ilmeisesti on herkempiä reagoimaan lääkkeisiin kuin toiset.
Ap
Jotain muuta? Et tiedä mihin reagoit?
Tai elimistösi opettelee taas elämään ilman lääkkeitä. Koet nyt asioita ilman jotakin, joka oli elämässäsi jonkin aikaa. Et tiedä edes menneisyytesi perusteella täysin, miltä mikäkin tuntuu. Olet eri ihminen ja kokenut eri asioita kuin ennen lääkkeitä.
Summassa en oleta tietäväni arvailla. Mutta jos käytön syy on merkittävä, prosessoit tunteitasi ja käyttäydyit eri tavalla lääkkeiden kanssa kyseisessä tilanteessa kuin ilman niitä. Jos se on vaikuttanut elämääsi jotenkin ja näkyy vielä tänä päivänä, et ehkä osaa vielä elää asian kanssa niin, ettet tuntisi oloasi oudoksi.
Katso lääkkeesi puoliintumisaika. Pidempään vaikuttavissa lääkkeissä ainetta on sinussa edelleen.
Se toimii myös mm. lihasrelaksanttina. Eihän sinulla ole yläkroppa jumissa?
Oletko syönyt ja juonut riittävästi?
Multa lopetettiin 10v bentsot seinään. Sitä ei enää uusittu julkisella. En tiedä mitä teen. Mua särkee niin kovaa päähän ja mikään ei auta ei ainakaan käsikauppa särkylääkkeet tai triptaanit auta. Lääkäri laittoi merkinnän ettei reseptiä saa uusia. Annos pieni 15mg oxamin paniikkihäiriöön. En pääse edes ulos nyt. Tätä jatkunut 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Multa lopetettiin 10v bentsot seinään. Sitä ei enää uusittu julkisella. En tiedä mitä teen. Mua särkee niin kovaa päähän ja mikään ei auta ei ainakaan käsikauppa särkylääkkeet tai triptaanit auta. Lääkäri laittoi merkinnän ettei reseptiä saa uusia. Annos pieni 15mg oxamin paniikkihäiriöön. En pääse edes ulos nyt. Tätä jatkunut 10 päivää.
Saisitko reseptin uusittua yksityisellä? Miksi ei uusittu, jos kerran on paniikkihäiriö, eli ihan oikea syy, mihin bentsot on? Onko niitä mennyt liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko vielä täällä? Mikä tilanne?
Älkää lopettako bentsoja seinään!!! Se on hengenvaarallista! Itse sain status epilepticuksen eli monta epilepsiakohtausta peräkkäin ja kävin hyvin lähellä kuolemaa. Käyttämäni annoskaan ei ollut iso.
Hitti ei pääse eroon, vaan ne ovat tuhonneet koko kehon ja aivot kokonaisvaltaisesti, kuolema seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän, aivan kuten paha krapula.
Olen useampaan otteeseen syönyt bensoja pitkään ja lopettanut kerralla - hankaluuksitta.
Ei kaikille vaan tule vierotusoireita.
Joillekin tulee kuulemma hyvinkin hankalat... tsemppiä.
Eipä sovi bentsot kaikille, sellaista joku kertoi että jos tulee halu nostaa annosta niin silloin pitäisi vaan lopettaa kokonaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän, aivan kuten paha krapula.
Olen useampaan otteeseen syönyt bensoja pitkään ja lopettanut kerralla - hankaluuksitta.
Ei kaikille vaan tule vierotusoireita.
Joillekin tulee kuulemma hyvinkin hankalat... tsemppiä.
Eipä sovi bentsot kaikille, sellaista joku kertoi että jos tulee halu nostaa annosta niin silloin pitäisi vaan lopettaa kokonaan...
Totta. Minulle ei ole tullut vaikka vuosia syönyt ja lopettanut seinään. Monta kertaa. Läheiseni joutui hakeutumaan laitosvieroitukseen. Ehkä syynä oli on että itse käytän niitä somaattiseen vaivaan ja hän psyykkiseen.
Olen käyttänyt bentsoja 30 vuotta säännöllisesti joka päivä määrät vaihdelleet tosi paljon 60-250 mg:n välillä kun kysymys opamoxeista,pitkät ajat ennen "sähköres tuloa oli päiväannos 630 mg/vrk ,siis 180mg/vrk,joskus "pompsahti 250-300mg/vrk ja vähentelin vuosien mittaan !Olen kokenut mielestäni monenlaista "oloa kun usein bentsot loppuneet eikä ole saanut mistään,se on ollut pahinta että ei huolehdi niiden riittävyydestä seur saamiseen asti !En halua pelotella ketään kyllä niistä eroon pääsee kotioloissakin eikä siihen kuole,itselleni ei sovi vähentely vaan kertarysäys ja sitten kärsiä muutama viikko koko ajan väheneviä huonoja oloja !Pitää järjestellä asiat niin että on ainakin viikko täysin vapaata aikaa eli ei tarvitse kuin tehdä mitä pystyy kyllä se olo kohentuu päivä päivältä !Tarkoitin siis jos kerralla haluaa eroon niin silloin on aikaa vain olla ilman mitään menoja tai häiriötekijöitä !