Kauanko bentsojen vieroitusoireet kestävät?
Onkohan jollakulla kokemusta tai tietoa? Pari kuukautta ehdin syödä pienellä annoksella tuota pirullista lääkettä. Nyt on 5 päivää viimeisestä lääkkeestä, ja olo on aivan kamala. Huimaa, pyörryttää, väsyttää, lihakset jumissa, henkeä ahdistaa, epätodellinen olo, päätä puristaa. Joko pitää varata lääkärille aikaa, vai voivatko vieroitusoireet kestää näin kauan? Ikinä en enää koske bentsoihin, jos niistä tällainen olo tulee.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Itsellään nyt kolme kuukautta ehkä kokonaan ilman ja alkaa olla jo melko normaali olo. Myrkkyä noi pillerit on, antavat kyllä avun nopeasti, mutta lopettaminen on yhtä tuskaa.
Ehditkö kauan syödä?
Ap
Se on hyvin yksilöllistä. Itse käytin yli 7 vuotta hyvin isoja määriä lopettaen ne lopulta seinään, mitään vieroitusoireita tuntematta. Toisilla tulee ne hyvin lyhyestäkin käytöstä ja melko ikäviäkin ne voi olla. Itsellä taas opiaattilääkkeistä tulee todella voimakkaat ja pitkäkestoiset vieroitusoireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennä joko pikku hiljaa tai kärsi ns kylmä kalkkuna, ei se niin paha ole eikä kestä ikuisesti.
Taisi olla pikkuhiljan ja kylmän kalkkunan välistä tämä minun lopetustahti. Pakko yrittää uskoa, ettei kestä ikuisesti.
Ap
Ei se haittaa vaikka lopetit melkee suoriltaan, koska otit niitä vain sen pari kuukautta. Pysy tiukkana nyt pari kk, uskon et kundi on kunnossa sitten.
Pahimmassa tapauksessa kuukausia.Tosin noin vähäisellä käytöllä ei tule vielä refloja.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessa kuukausia.Tosin noin vähäisellä käytöllä ei tule vielä refloja.
Mitä nämä nyt sitten on, ellei vieroitusoireita? Jotkut ilmeisesti on herkempiä reagoimaan lääkkeisiin kuin toiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennä joko pikku hiljaa tai kärsi ns kylmä kalkkuna, ei se niin paha ole eikä kestä ikuisesti.
Taisi olla pikkuhiljan ja kylmän kalkkunan välistä tämä minun lopetustahti. Pakko yrittää uskoa, ettei kestä ikuisesti.
Ap
Ok, aika jännä, että sinulle tuli riippuvaisuus noinkin pienessä ajassa. Onko sun asiat muuten järjestyksessä ja painaako ahdistus kovinkin arkea? Silloin voi olla aika hankala lopettaa.
Jotkut ottaa myös viikon-parin verran kaljan tai pari päivittäin tasoittamaan oloa ja lopettaa senkin sen jälkeen, mutta meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok, aika jännä, että sinulle tuli riippuvaisuus noinkin pienessä ajassa. Onko sun asiat muuten järjestyksessä ja painaako ahdistus kovinkin arkea? Silloin voi olla aika hankala lopettaa.
Jotkut ottaa myös viikon-parin verran kaljan tai pari päivittäin tasoittamaan oloa ja lopettaa senkin sen jälkeen, mutta meitä on moneksi.
Ei kyllä edes ajatus kaljasta tai parista tunnu yhtään hyvältä. Stressiä on muutenkin ollut kyllä ennen tätä, että josko se vaikuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmänä jos lopettaa niin voi helposti olla vaikka vuoden ahdistukset ja kaikki herkut. Ei oo nättiä, veikkaan että jotku on hirttäny ittensä näitten viekkareitten takia jos ollut vähän heikkopäisempi.
Jos tulee "vuoden ahdistuksia" niin ne tulee kyllä sitten siitä omasta elämästä itsestään, johon ne bentsot on otettu avuksi alunperinkin.
Minä olin päiväsairaalassa bentsovieroituksessa. Kamalaa oli , muistaakseni kolme kuukautta meni. Yritä liikkua , lukea , tee käsitöitä siis touhua äläkä ajattele olotilaasi koko aikaa. Kyllä se tuosta helpottaa kohta ja sulla tosiaan käyttöaika noin lyhyt niin ne viekkarit on varmaan psyykkisiä. Kyllä kestät , kestin minäkin. Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmänä jos lopettaa niin voi helposti olla vaikka vuoden ahdistukset ja kaikki herkut. Ei oo nättiä, veikkaan että jotku on hirttäny ittensä näitten viekkareitten takia jos ollut vähän heikkopäisempi.
Jos tulee "vuoden ahdistuksia" niin ne tulee kyllä sitten siitä omasta elämästä itsestään, johon ne bentsot on otettu avuksi alunperinkin.
Eiku riippuu välillä se voi triggeröidä systeemin niin pahasti, että se johtuu pelkästään siitä lääkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku riippuu välillä se voi triggeröidä systeemin niin pahasti, että se johtuu pelkästään siitä lääkkeestä.
Ok, en ole itse nähnyt, kuullut tai kokenut moisesta, mutta en käy vähättelemäänkään jos jollain on noin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, en ole itse nähnyt, kuullut tai kokenut moisesta, mutta en käy vähättelemäänkään jos jollain on noin käynyt.
Minulla kävi, mutta lääke olikin antipsykootti, jota käytin 3 vuotta. Seinään lopetin ja nyt vielä vuodenkin jälkeen jäänyt krooninen ahdistus. Nyt helpottunut vähän, mutta ollut kyllä melkoinen vuosi. Jotku tuotteet helpottaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi, mutta lääke olikin antipsykootti, jota käytin 3 vuotta. Seinään lopetin ja nyt vielä vuodenkin jälkeen jäänyt krooninen ahdistus. Nyt helpottunut vähän, mutta ollut kyllä melkoinen vuosi. Jotku tuotteet helpottaa oloa.
Aivan, mutta taidetaan sitten puhua aivan erilaisesta lääkkeestä ja vaikutuksista noiden antipsykoottien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Muista ap, että nyt on huono olla, mutta se menee kyllä ohi. Jos pystyt, niin koita huomata pieniä hyviä asioita elämässä. Ahdistus on tunne, joka tulee ja menee. Välillä se saattaa vierailla pitempäänkin, mutta pidä mielessä, että sun keho on saanut vierasta ainetta ja se reagoi siihen. Ei sille mikään lääkäri mitään mahda, se on vaan kärsittävä.
Todennäköisesti lätisen tässä itsestäänselvyyksiä, mutta annan sulle kuitenkin mun myötätunnot.
Niin lähinnä tuolla lääkärillä meinasin sitä, että pitääkö tässä huolestua, että on kyse jostain muusta kuin vieroitusoireista.
Ap
Käytin pari vuosikymmentä, elämä meni kun sumussa. Nyt kun olen pari vuotta ollut käyttämättä olen huomannut persoonan muutoksen itsessäni.
Vierailija kirjoitti:
Käytin pari vuosikymmentä, elämä meni kun sumussa. Nyt kun olen pari vuotta ollut käyttämättä olen huomannut persoonan muutoksen itsessäni.
Huomaa millaisia irtokarkkeja ne ovat joillekin olleet.
Itse lojunut eläkkeellä tuolloin ilman yhtäkään bentsoa ja siinä se vasta elämä menikin ohi. Nyt syönyt useamman vuoden ja huomannut selvän muutoksen itsessäni. Ei sumua vaan aitoa elämää.
Onko tästä oikeasti tullut joku narkkien vertaistukipalsta? Luulin lähinnä mt-ongelmaisten ajanviettopaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa millaisia irtokarkkeja ne ovat joillekin olleet.
Itse lojunut eläkkeellä tuolloin ilman yhtäkään bentsoa ja siinä se vasta elämä menikin ohi. Nyt syönyt useamman vuoden ja huomannut selvän muutoksen itsessäni. Ei sumua vaan aitoa elämää.
Jos bentsot parantaa elämää niin aika kurja sellainen täytyy olla, voimia sulle.