Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vaihdat puhelinta, vaikka se olisi ehjä?

Vierailija
29.12.2021 |

Siis, jos puhelimessa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta haluat paremman kameran tms.?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ärsyttää, kun ostaa uuden puhelimen niin sitten pitää opetella sen käyttö. En jaksa. Siksi sinnittelen aina niin kauan samalla kunnes hajoaa. Persettä en kuvaa, joten en tee juuri mitään laadukkaalla kamerallakaan.

Vierailija
22/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspuhelin Nokia ostettu vuonna 2015 ja toimii hyvin vieläkin. Hinta 25 euroa.

Toinen puhelin Samsung ja ostettu vuonna 2017 ja toimii hyvin vieläkin. Hinta 129 euroa.

Puhelimen ruutu on kuitenkin liian pieni mihinkään hyvään kokemukseen, joten harkinnassa tablettiläppäri joku 15" voisi olla hyvä kakkostietokoneeksi samalla. Windows ehdottomasti silloin.

Minulla Samsungin peruskännykkä vuodelta 2015, jolloin ostin sen jo edesmennestä Anttilan tavaratalosta. Se toimii edelleen moitteettomasti ja käytän sitä puheluita ja tekstiviestejä varten, sillä sillä ei edes pääse nettiin. Muita teknisiä laitteita löytyy kyllä kotoa kuten pari digikameraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viiden vuoden välein vaihdan. Edellisessä ei ollut mitään vikaa ja akkukin tokmi hyvin mutta tietyt sovellukset lakkasivat toimimasta. Tuli ilmoitus että ei tule enää päivityksiä niin vanhaan laitteeseen.

Vierailija
24/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuoteen uusin iPhone.

Vierailija
25/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda jos ehjä. Tuntuisi rasittavaltakin lähteä vaihtamaan

Vierailija
26/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vaihtaisin ehjän puhelimen ehjään puhelimeen?

Vierailija
27/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kun alkaa näyttään siltä että hajoaa käsiin.

Mun puhelin on nyt vasta puoltoista vuotta vanha, mutta oon huomannu että kun painan tuolta puhelimen kyljessä olevaa painiketta, josta siis näyttö herää päälle, niin se ei meinaa välillä millään mennä päälle vaikka kuinka painelee.

Varmaan joutuu kohta ostaan uuden.

Vierailija
28/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun saan edellisen operaattorin osamaksusopimuksen loppuun, eli joko 2 vuoden tai 3 vuoden välein. Sitten kun vanhan palauttaa operaattorille uutta hankkiessa niin sillä pari vuotta vanhalla on kuitenkin vielä hyvin hyvitysarvoa uuteen puhelimeen. Näin pystyy pitämään puhelimen riittävän uutena, koska työni luonteen vuoksi minulla pitää olla suhteellisen uusi puhelin käytettävissä menemättä tarkeimmin syihin.

Vierailija
29/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4 vuoden välein, yleensä akku on ainoa syy vaihtoon.

Vierailija
30/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö kiittää kun puhelinta pidetään mahdollisimman pitkään.

Nyt korona-aikana on ollut lisäksi komponenttipulaa, joten en senkään vuoksi vaihtanut vielä työpuhelintakaan vaikka olisi jo muuten voinut. Toimii erittäin hyvin edelleen, akku myös.

Jos kyllästyttää, niin aina voi vaihtaa ulkoasun teeman.

Vierailija
31/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden välein.

Vierailija
32/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun akku menee ja tavallisesti se kestää noin 3 vuotta.

Vierailija
33/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä saamme uuden puhelimen kahden vuoden välein, jos on jotain vikaa. IPhonessa menee akku nopeasti huonoksi, se on riittänyt syyksi. Lunastan yleensä vanhan puhelimen ja annan vanhemmilleni, kummalla nyt sattuu olemaan huonompi puhelin sillä hetkellä.

En ole itse ostanut puhelinta moneen vuoteen, mutta uuden hankkisin sitten kun on oikeasti rikki.

Siis eihän tuo ole mitenkään rikki, jos menee vielä käyttöön?

Itsellä varmaan joku 4-5 vuotta. Aiemmin oli noin 2 vuotta, mutta nykyään laitteet ei juuri kehity (ja ovat aiempaa kalliimpia), niin turha vaihtaa.

Vierailija
34/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 3 vuotta.

Monet operaattorit tarjoavat puhelimen 3 vuoden maksuajalla. Jaksat siis kuitenkin odottaa, että edellinen on kokonaan maksettu, ennenkuin ostat uuden? Vai hajoaako puhelimesi 3 vuoden välein?

Vierailija
35/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda puhelinta "huvin vuoksi", odotan että menee rikki/huonoksi ja korjaaminen maksaisi lähes saman verran kuin puhelin (ostan aika edullisia puhelimia). Yhden puhelimen vaihdoin siksi, kun päivityksiä ei enää saanut ollenkaan ja osa sovelluksista ei sen takia toiminut.

Vierailija
36/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut perheenjäseneltäni hänen vanhan puhelimensa siinä vaiheessa, kun hän itse vaihtaa uudempaan. Käytössäni on ollut iPhone 5, 6, 7 ja nyt 11. Noista vanhoista 5 käytän edelleen Chromecastin kanssa (valitettavasti osa suoratoistopalvelujen sovelluksista ei enää toimi vanhassa iOS:issa), 6 annettiin ulkomailla asuvan sukulaisen käyttöön, ja 7:sta hajosi ruutu matkoilla, joten siitä otettiin vakuutusyhtiön tarjoama hyvitys ennemmin kuin korjaus.

Vierailija
37/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone 6:sen vaihdoin viime vuonna iPhone 13 malliin, eli 6 vuotta oli edellinen puhelin. Olisi vanhempi malli toiminut vielä muuten hyvin, mutta siihen ei tullut enää kaikkia päivityksiä ja akku ei kestänyt kovin kauan vaikka kerran vaihdoin sen. Toivottavasti tämä nykyinen kestää vähintään vielä 5 vuotta, eli vuoteen 2027.

Vierailija
38/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun saan edellisen operaattorin osamaksusopimuksen loppuun, eli joko 2 vuoden tai 3 vuoden välein. Sitten kun vanhan palauttaa operaattorille uutta hankkiessa niin sillä pari vuotta vanhalla on kuitenkin vielä hyvin hyvitysarvoa uuteen puhelimeen. Näin pystyy pitämään puhelimen riittävän uutena, koska työni luonteen vuoksi minulla pitää olla suhteellisen uusi puhelin käytettävissä menemättä tarkeimmin syihin.

Jos työn luonteen vuoksi pitää olla suhteellisen uusi puhelin käytettävissä, niin työnantaja hankkii työsuhdepuhelimet niitä tarvitseville.

Vierailija
39/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina ärsyttää, kun ostaa uuden puhelimen niin sitten pitää opetella sen käyttö. En jaksa. Siksi sinnittelen aina niin kauan samalla kunnes hajoaa. Persettä en kuvaa, joten en tee juuri mitään laadukkaalla kamerallakaan.

Kuvaamiseen tarvitaan oikea kamera eikä mikään selfievekotin.

Puhelin puhelimena ja kamera sitten kamerana.

Satunnaisia näpsäytyksiä voi toki ottaa, mutta ne kuvat on usein mitä sattuu.

Vierailija
40/46 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaihtanut puhelinta kuin vasta sitten, kun sitä ei kannata enää korjata. Joskus siihen vaikuttaa takuun päättyminen ja kallis puhelimen korjaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi