Olen sitoutumiskyvytön "pelimies". Se ei tarkoita että olisin vastuuton.
Kumma kun tuntuu usein tulevan vastaan näitä naisia, joiden mielestä mies ei ole kunnon mies jos ei hakeudu parisuhteeseen. Ja kauheaa vielä jos mies ei sitten suostu tumputtamaan yksin kotona, vaan harrastaa seksisuhteita ilman mitään sitoumuksia. Kyllä musta olisi kiva seurustella, kosia, tuntea syvempää kumppanuutta, mutta en pysty. Parisuhde tekee mut ahdistuneeksi, minkäs teet. Mikä hitto siinä on että joidenkin naikkosten pitää tunkea mulle mielipiteitään siitä mikä on hyvä mies ja mikä ei ja mitä vikaa on miehissä jotka ei sitoudu. Eihän sen nyt pitäisi niiltä olla pois jos mä en ole kumppanikandidaattien joukossa.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:56"]
Miten tämä sitoutumisen pelko tarkalleen ottaen liittyy lapsuuden kokemuksiisi?
[/quote]
Mä en lapsena oikein saanut olla lapsi. Äiti aina alkoi avautua ja valittaa mulle parisuhdeongelmistaan vaikka olin vasta vaahtosammuttimen kokoinen. Hän myös tunsi jonkinlaista mustasukkaisuutta kun tulin murrosikään ja osoitin mieheksi kasvamisen fyysisiä ja henkisiä merkkejä. Psykologinen termi tälle on henkinen insesti. Mä en oppinut terveitä rajoja ja yritin miellyttää kaikkia maailman ihmisiä. Tää sitten johti murrosiässä masennukseen ja yksinäisyyteen. On vain vaikea luottaa että nainen ei haluaisi käyttää mua välineenä tai jotenkin manipuloida tai kusta silmään.
[/quote]
Ahdistaako ajatus että naiset kontrolloi sua jotenkin heti kun annat niille vähän saumaa? Vaikea tuntea itseäsi oikeaksi mieheksi? Et halua kuulla kenenkään ongelmista ja teet mitä haluat?
[/quote]
Ahdistaa joo. Pelkään että mua manipuloidaan ja yritetään emaskuloida. Sinkkuna tunnen kyllä itseni hyvinkin miehekkääksi, parisuhteessa taas taannun. Haluan kyllä tehdä miten haluan, mutta yritän välillä ratkoa liikaakin kavereiden ongelmia ja olen mm. viime aikoina ottanut kovasti paineita eräästä kaverista joka on ollut syvästi masentunut, ihan niin kuin se olisi mun elämäntehtävä pelastaa muita. Oon siitä kuullutkin että "kato ei muut tolla tavalla lähde toisten ongelmia ratkomaan". En toki mikään tossu ole ystävyyssuhteissa, mutta välillä koen ehkä itseni ansaitsemattoman etuoikeutetuksi (kun olen selvinnyt vaikeasta nuoruudesta) ja tunnen että se on mun velvollisuus auttaa vaikeuksissa olevia.
AP
Miten tuo vastuullisuutesi ilmenee?
Olet rehellinen naisille? Käytät aina kondomia?
Varmasti sinussa on jotakin muutakin, mikä saa naiset pitämään sinua vastuuttomana.
On siinä vastuuta tyydyttää koko suomen naiset. Monilla on pula aika vaikka sitä ei aina edes päällepäin arvaisi. Pitäisi saada kaikille sellaiset valonheittimet, joilla voisi hälyttää munamiehen paikalle jos löytää itsensä liukkaasta tilanteesta ja apua kaivataan.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:31"]
Varmasti sinussa on jotakin muutakin, mikä saa naiset pitämään sinua vastuuttomana.
[/quote]
Se riittää kun sanoo, ettei halua ollenkaan parisuhteeseen. Ei näitä todella tutut naiset heitäkään, vaan eniten tulee täysin tuntemattomilta. Mihin muuhun he viittaisivat, jos se on vastaus siihen kun kerron etten ole etsimässä rakkautta?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:30"]
Miten tuo vastuullisuutesi ilmenee?
[/quote]
Olen mielestäni reilu ihminen sukulaisille ja ystäville. En elele toisten rahoilla, panostan opiskeluun ja työhön jne.
Minäkin olen vastuuntuntoinen työtön, työtön-työtön-työtön-lappu lähtee aina ajoissa hakemaan uutta työttömyyskorvausta. Kannan siis vastuuni ja teen osuuteni vastuuntuntoisesti yhteiskunnan pilarina.
Ehkä sun pitäis harkita terapiaa tohon ahdistuneisuuteen kun normaalia elämää ilmeisesti kuitenkin haittaa?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:41"]
O?
[/quote]
Ei ala nimi oolla.
AP
[/quote]
En ole ap enkä pelimies, mutta eiköhän tässä ollut puhe kulttuurisesta asenteesta, jossa parisuhde merkitsee vastuullisuutta ja sinkkuus vastuuttomuutta. Kyllähän lapseton ja miehetön nelikymppinenkin on mielikuvissa joko mielenvikainen kissaerakko tai kevytkenkäinen ikiteini.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:41"]
Ehkä sun pitäis harkita terapiaa tohon ahdistuneisuuteen kun normaalia elämää ilmeisesti kuitenkin haittaa?
[/quote]
Terapiassa kävin. Sitä kautta vasta oikeastaan tajusin olevani ahdistunut parisuhteesta itsestään ja sen miten se juontaa juurensa lapsuuteen. Vaikka ymmärrän syyn, paha olo ei vaan lähde pois. Sinkkuna en ole oikeastaan lainkaan ahdistunut.
AP
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:42"]
[/quote]
En ole ap enkä pelimies, mutta eiköhän tässä ollut puhe kulttuurisesta asenteesta, jossa parisuhde merkitsee vastuullisuutta ja sinkkuus vastuuttomuutta. Kyllähän lapseton ja miehetön nelikymppinenkin on mielikuvissa joko mielenvikainen kissaerakko tai kevytkenkäinen ikiteini.
[/quote]
Sitten noita sanoja käytetään ihan väärin. Niillähän oikeastaan vain syyllistetään miellyttämisenhaluisia ihmisiä perustamaan perhe/hankkimaan lapsia vaikkeivät sitä itse edes haluaisi. Moni niin sitten tekeekin. Ei ihan tervettä touhua.
AP
Minäkin kysyisin, että oletko naisille rehellinen ja käytätkö kondomia? Jos kyllä molempiin, niin olet sinä sitten ihan vastuullinen ihminen, ei mitään vikaa sellaisessa elämäntavassa.
Mikä siinä sitoutumisessa ahdistaa?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:50"]
Minäkin kysyisin, että oletko naisille rehellinen ja käytätkö kondomia? Jos kyllä molempiin, niin olet sinä sitten ihan vastuullinen ihminen, ei mitään vikaa sellaisessa elämäntavassa.
[/quote]
Ei ole kiinnostusta naisiin jotka odottavat multa sitoutumista tai lehtolapsiin random-hoitojen kanssa.
AP
Mun mies oli tuollainen. Sit tapasi minut.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:50"]
Mikä siinä sitoutumisessa ahdistaa?
[/quote]
En oikein kykene luottamaan naisiin. Läheisyys alkaa ahdistaa.
AP
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:52"]
Mun mies oli tuollainen. Sit tapasi minut.
[/quote]
Kerro luonteestas. Meinaa oma ahdistus ei lähtenyt pois, vaikka exä oli maailman luotettavin, reiluin ja empaattisin nainen...
AP
[/quote]
En ole kovin empaattinen, enemmänkin vaativa mutta ehdottoman reilu. Miehen perheessä ihan hirveä lapsuus, riitoja, paha ero ja isän itsari. Pelkäsi riitoja, lähti aina vetämään kun tuli erimielisyyksiä.
Ei kauheen lämmin perhe, meillä taas tapeltiin ja halattiin, ja kai mä opetin sen tappelemaan niin, ettei kädestä saa irrottaa...äitiään aloin halata väkisin kunnes alkoi halata takaisin.
Alussa oli hankalaa, sillä oli niin hirveä määrä naisia ympärillä, ja oli vaikea välttää mustasukkaisuutta. Siitä ne sitten muut jäi pois, lopettelivat soittelun kun huomasivat, et kaveri ei enää ole kiinnostunut. Mä olen erilainen kun ne muut. Ne oli varsinaisia kaunottaria, pitkine kinttuineen. Mää oon puolitoistametrinen poninhäntätyttö.
Meidän tapaaminen oli vahinko. Kaverini yritti iskeä sitä ja mä yritin auttaa, ja tässä sitä ollaan!
[/quote]
Hassua, itse tunnen vetoa lähinnä naisiin, jotka ovat hyvin empaattisia mutteivät kovinkaan vaativia eivätkä ainakaan dominoivia. Toisaalta mä olen ite enemmän sellainen suorapuheinen testomies ja siksikin varmaan tuntuu luonnolliselta että on vähän sellanen hennompi ja pehmeämpi nainen kumppanina. Se tuntuu hyvältä balanssilta kun mä heitän jotain mustaa huumoria aroista aiheista ja nainen vähän puolileikillään paheksuu että "ei noin saa sanoa".
Toisaalta eipä se balanssi sitten kuitenkaan toimi, mutta vaikea nähdä että jos nainen olis enemmän sellaista kovanaamatyyppiä, että asiat muuttuisi yhtään helpommaksi. Voin kuvitella että silloin sitä vasta pelkäisikin että nainen manipuloi ja yrittää ohjailla mua.
Riitely ei kyllä varsinaisesti ole meillä ongelma, paitsi silloin kun mä koen että nainen pelaa jotain peliä mun kanssa. Silloin ylireagoin helposti ja toki olen muutenkin ristiriitatilanteissa paljon, todella paljon kärttyisämpi ja kiihkeämpi kuin ikinä sinkkuna ollessani. Sinkkuna tuntui etten hätkähdä mistään ja tuijottaisin tyynenä vaikka itse paholainen tulisi mun eteen huutamaan. Toisaalta silloin kun ylireagoin, mulla ei ole koskaan ollut vaikeaa nopeastikin myöntää virhettäni ja leppyä naiselle. Mutta mulla vaan tuntuu tää homma olevan eri päin kuin miehillä yleensä: olen sinkkuna vakaa ja stressitön, parisuhteessa kompleksinen ja levoton.
AP