Onko Thaimaa oikeasti paratiisi, verrattuna esim. Kanariaan?
Kanarialla ollaan lomailtu paljon. Kanarian rannat tosin ovat mielestäni olleet tavallaan pettymys, koska haaveilen sellaisista paratiisirannoista, joista matkaesitteissä on kuvia.. vihreitä palmuja, valkoista hiekkaa, pitkiä rantoja, turkoosia vettä...
Onko niitä Thaimaassa oikeasti, vai ovatko nekin kuvat sieltä ihan vaan photoshopattuja?
Thaimaan matkat maksavat paljon enemmän kuin Kanarian, mietin että maksanko turhasta, jos haluan nähdä niitä paratiisirantoja, ja ovatkin sitten livenä ihan Kanarian tasoisia. Kertokaapa te, jotka tiedätte!
Ja voi myös ehdottaa lomakohdetta Thaimaassa, jossa olisi kuvitelmieni kaltainen ranta. Ja jätetään nyt pakettimatkojen, tursmin ym. kauhistelut toiseen kertaan, kiitos.
Kommentit (53)
Phuketissa Bang tao beach......mieletön paikka
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:51"]
Thaimaa oli meille pettymys. Ihan äärettömän tylsää. Oli niin kuuma että lapset ei olisi jaksaneet liikahtaa hotellin uima-altaalta. Mies ei viihtynyt hotellilla. Mun mies ja lapset ei kuulu samalle lomalle. Sain ihan hirveän ripulin. Olin 3 kk sairaslomalla. Ei ikinä enää Thaimaaseen.
Sanotaan (ja kirjoitetaan) Thaimaahan. Vai menetkö seuraavalla lomallasi Ahvenanmaaseen?
Ai Thaimaassa ei ole mitään tekemistä, jos ei sukella? :D Mulla on kyllä sujuneet kaikki viis lomaa oikein rattoisasti. Ja ei, en vain makaa rannalla tai huristele skootterilla, vaan osaan keksiä tekemistä ihan missä vain. Makuasioitahan nämä on, joku viihtyy ja joku ei, mutta on aika turhaa sanoa, että mitään tekemistä ei ole, jos ei sukella. En muuten sukella itsekään. :D Phuketin sää on ehdoton iso plussa, samoin rannat, joita ap kaipasi.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:55"]Mä voin kanssa suositella lämpimästi Meksikoa, siellä ranta on sitä valkoista puuteri ja meri turkoosi. Jos euroopassa haluaa loistavalle rannalle niin yllättäen sellainen löytyi Mallorcan Alcudiasta (loistava lapsiperhekohde). Siellä on todella pehmeä vaalea rantahiekka ja kirkas meri. Ranta on myös erittäin pitkälle loiva.
[/quote]
Onko mallorcassa lämmintä talvella?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:51"]
Thaimaa oli meille pettymys. Ihan äärettömän tylsää. Oli niin kuuma että lapset ei olisi jaksaneet liikahtaa hotellin uima-altaalta. Mies ei viihtynyt hotellilla. Mun mies ja lapset ei kuulu samalle lomalle. Sain ihan hirveän ripulin. Olin 3 kk sairaslomalla. Ei ikinä enää Thaimaaseen.
Sanotaan (ja kirjoitetaan) Thaimaahan. Vai menetkö seuraavalla lomallasi Ahvenanmaaseen?
[/quote]
No en mene Thaimaahan enkä Ahvenanmaaseen. Paskoja paikkoja molemmat.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:31"]
Ai Thaimaassa ei ole mitään tekemistä, jos ei sukella? :D Mulla on kyllä sujuneet kaikki viis lomaa oikein rattoisasti. Ja ei, en vain makaa rannalla tai huristele skootterilla, vaan osaan keksiä tekemistä ihan missä vain. Makuasioitahan nämä on, joku viihtyy ja joku ei, mutta on aika turhaa sanoa, että mitään tekemistä ei ole, jos ei sukella. En muuten sukella itsekään. :D Phuketin sää on ehdoton iso plussa, samoin rannat, joita ap kaipasi.
[/quote]
No kerro ihmeessä mitä teet ThaimaaSSA ;)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:38"]
Lämpöä on enemmän ja vihreyttä ja valkoista hiekkaa. Mutta paratiisit löytyy muualta kuin Kanarialta tai Thaimaasta.
[/quote]
Totta. Riippuu mikä on kullekin paratiisi. Jos nyt kuitenkin haluat Thaimaata kokeilla suosittelen Koh Sametia, Phuketia tai Krabia. Kaikissa olen käynyt, mutta enää en Thaimaahan mene. Tylsä pidemmän päälle.
[/quote]
Koh Lanta
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:38"]
Lämpöä on enemmän ja vihreyttä ja valkoista hiekkaa. Mutta paratiisit löytyy muualta kuin Kanarialta tai Thaimaasta.
[/quote]
Totta. Riippuu mikä on kullekin paratiisi. Jos nyt kuitenkin haluat Thaimaata kokeilla suosittelen Koh Sametia, Phuketia tai Krabia. Kaikissa olen käynyt, mutta enää en Thaimaahan mene. Tylsä pidemmän päälle.
[/quote]
Koh Lanta ja Khao lak
Itse tykkään sekä Thaimaasta että Meksikosta. Ainakin Bang Tao Beach Phuketissa on juurikin tällainen turkoosi meri, hieno ranta -paikka mutta kuitenkin helposti mentävissä pakettimatkoilla. Meksikossa koin, että meri on vieläkin enemmän turkoosia ja hiekka oikeasti valkoista :) Playa del Carmenissa oltiin Riviera Maya rannikolla. Siellä on hyviä hotelleja kilometritolkulla. Sää voi tosin olla vielä joulukuun lopulla epävakaata. Hiihtoloman tienoilla sitten varmempaa aurinkoa. Thaimaassa hieman samoin mutta kuumuus on taattu molempina ajankohtina. Meksikossa oli mielestäni mukavampi ilmasto tehdä ja puuhastella kuin Thaimaassa. Ei ollut niin tukalaa ja kosteaa.
47: kävin ruoanlaittokurssilla, pelasin golfia, kävin veneretkellä ja kalastamassa, kävin kansallispuistossa ja katsomassa Buddha-patsaita, söin hyvin ja tietenkin uin, nautin auringosta ja luin. Muun muassa. Minulle riittävästi tekemistä lomalla.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:51"]
Hawaiji olisi varmaan oikeasti paratiisi
[/quote]
Tuota noin, ei se nyt niin ihmeellinen ollut. Ja ihan täynnä japanilaisturisteja! :) Ja esim. Waikiki beach on ihan onnetoman kapea, Kanarialla on paljon hienompia rantoja.
Thaimaassa on paljon korkeampi kosteus
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:50"]
Sekä Meksikossa Playa del Carmenissa ja Thaimaassa olen viettänyt ihania lomia. Tylsää on vain, jos ei keksi tekemistä. :) Viimeksi oltiin viime vuonna Phuketissa Kata Beachilla, ihana ranta, kivoja ravintoloita ja näkemistäkin vaikka skootterilla huristellen. Sopii mainiosti lapsiperheillekin. Kerran laskin, että meidän kahden viikon Thaimaan-loma tuli kaikkine kuluineen maksamaan saman kuin kavereiden viikon Kanarian-loma.
[/quote]
Thaimaassa ei ole mitään tekemistä jos ei sukella. Elefantti safarille ei voinut mennä eettisistä syistä. Vesiputoukset yms. oli helmikuussa kuivana. Krääsän ostamiseen Thaimaa soveltuu. 21 päivän lomalla sitä tekisi muutakin kuin huristelisi skootterilla. Rannathan on huikeita, mutta ne ovat.. rantoja. (olimme 3 kohteen kiertomatkalla). Krääsää krääsää krääsää, hierontojen ja hoitojen tyrkytystä. Lapsille ruoka liian mausteista. Ilman lapsia olisin jopa voinut nauttia matkasta, olisi voinut syödä missä haluaa, ja loikoilla rannalla... Mieluummin sitten matkustelen Euroopassa niin on jotain tekemistäkin. Ja ymmärrän kyllä heitä jotka Thaimaaseen rakastuvat, mahtava ilmasto, halvat hinnat, mutta meidän perheelle se ei ole sopiva. Ja sitä kannattaa pohtia ENNEN matkalle lähtöä.