Pitääkö miehen olla sosiaalinen?
Pitääkö naiset enemmän sosiaalisista miehistä, joilla suu käy niin kuin ad-hd ruuneberi? Kelpaako epäsosiaalinen mies ns. intovertti, joka ei puhu paljon ja on rauhallinen? Vai onko tässäkin se, että hiljainen mies kelpaa vain jos se on komea kun sitten se on naisten mielestä ihanan rauhallinen tms.?
Kommentit (9)
En tykkää sosiaalisista miehistä. Itsekin oon kait asperger.
Riippuu varmaan naisesta mistä se tykkää.
No ei tarvi olla sellainen yltiösosiaalinen kaveriporukoissa pyörivä, mutta kyllä mä tykkäisin että mulle osaa jutella.
No mulle keskustelu on olennaista. Kaipaan taitoa sekä ystäviltä että miehiltä. Kovin hiljaisten seurassa en osaa rentoutua kun tulee sellainen olo että itselle jää yksin vastuu viihtymisestä
No olipa taas asenteellinen aloitus.
Miehen pitää olla sopivasti sosiaalinen. Ei tarvitse pitää puhumisesta ja rauhallinen saa olla. Mutta jos istuu isommassa seurueessa koko illan tuppisuuna, se on huonoa käytöstä jos ei kyseessä ole ujo teini. Samoin jos kahden kesken ei osaa puhua mistään kiinnostavasta, vastailee vain kysymyksiin.
Mulle on aivan sama, millaisia muiden miehet on, mutta omani pitää olla sosiaalinen. Ja sosiaalinen ei mitenkään liity adhd:hen ihan vaan näin tiedoksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:43"]No olipa taas asenteellinen aloitus.
Miehen pitää olla sopivasti sosiaalinen. Ei tarvitse pitää puhumisesta ja rauhallinen saa olla. Mutta jos istuu isommassa seurueessa koko illan tuppisuuna, se on huonoa käytöstä jos ei kyseessä ole ujo teini. Samoin jos kahden kesken ei osaa puhua mistään kiinnostavasta, vastailee vain kysymyksiin.
[/quote]
Kuka tätäkin alapeukuttaa ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:20"]
Pitääkö naiset enemmän sosiaalisista miehistä, joilla suu käy niin kuin ad-hd ruuneberi? Kelpaako epäsosiaalinen mies ns. intovertti, joka ei puhu paljon ja on rauhallinen? Vai onko tässäkin se, että hiljainen mies kelpaa vain jos se on komea kun sitten se on naisten mielestä ihanan rauhallinen tms.?
[/quote]
Ensinnäkin adhd-Runeberg ei ole sosiaalinen. Ihminen, joka maanisesti puhua pulputtaa ja sählää omiaan keskittymiskyvyttömyyttään, harvoin jaksaa kuunnella, mitä muilla on sanottavaa.
Toisekseen introvertti ei tarkoita ihan samaa kuin epäsosiaalinen. Introvertti voi olla käytöstavoiltaan sosiaalinen ja viihtyä ihmisten seurassa, mutta ekstrovertteihin verrattuna hän tarvitsee myös omaa aikaa voidakseen kerätä energiaa, joka hupenee muiden seurassa. Ekstrovertit puolestaan näivettyvät yksin ollessaan. He saavatkin energiaa muiden ihmisten seurasta.
Joten joo, kyllä kelpaisi rauhallinen introvertti, joka puhuu vähän. Komeakaan ei tarvitse olla, kunhan on sujut oman itsensä kanssa. Tuli oltua ihan liian monta vuotta naimisissa adhd-duracell-pupu-ekstrovertin kanssa, joka rakasti omaa ääntään niin paljon, ettei viitsinyt pahemmin kuunnella minua tai ketään muutakaan. Minulle riitti yksi tuota lajia, kiitos. Olen ennemmin ilman miestä kuin häivytän itseni jälleen seinätapettiin samanlaisen rasittavan energiasyöpön vuoksi.
Luuletko, että kaunis, mutta hiljainen, tasainen ja rauhallinen nainen kelpaa miehille?