Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa huonekalun lakkaamisessa

Vierailija
14.04.2015 |

Minulla on pari huonekalua, jotka ovat lakattuja, mutta ongelmana on se että ne ovat hieman punertavia ja lattiani taas kylmänruskea, joten eivät sovi yhteen. Eivät ole hirveän tummalla lakattuja. Voinko lakata päälle ilman että hion kaiken entisen lakan pois? Se olisi liian suuri urakka.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee epätasaisen värinen pinta. Osta/lainaa tasohiomakone suurimpia pintoja varten niin homma hoituu nopeammin. Jos kyseinen vehje on sulle ihan uus tuttavuus, niin ei kannata jännittää sen käyttöä, on nimittäin todella helppoa.

Tuollainen työ kannattaa tehdä kerralla kunnolla.

Vierailija
2/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis todellakaan kannata hioa lakkaa pois, se lakka tukkii paperin heti ja joudut käyttämään sitä kilometrin. Siklaa mielummin pääset paljon vähemmällä, ja siklauksen jälkeen vain kevyt hionta 180 tai 240. Pölyt pois. Ja mihin sikli ei taivu, se kohta sitten hiomapaperilla. Varo ettei paperi ole liian karkeaa ettei tule naarmuja ja hiominen toki myötäsyyhyn. Minä hioisin ne kohdat, mihin sikli ei taivu, ensin 100, sitten 120 tai 150, sitten 180 ja lopulta 240.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot lakan ja päissäsi hakkaat huonekalut palasiksi. Problem solved.

Vierailija
4/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taidan sittenkin vain hioa pintaa hieman ja laittaa maalin päälle.

ap

Vierailija
5/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hionut hiomahiirellä lakatut huonekalut ja maalannnut, jos puupinta on hyvässä kunnossa. Jos se vaatii kittauksia, niin sitten on viisasta ottaa maalinpoistoaine kehiin. (Maalinpoistoaine ei ole viisasta, jos huonekalussa on kangasta). Maalinpoistoaineella lakka lähtee kuplimalla irti, sen jälkeen huolella pestään. Olen minä sitä sisällä käyttänyt, kun kaikki ikkunat ja partsinovi on auki, ja lattia pitää suojata vahakankaalla. Aine on kuitenkin kalliimpaa kuin hiominen, melkoista myrkkyä, hanskat pakolliset ja haisee pahemmalle, joten suosittelen hiomista ja maalausta hyvälaatuisella pensselillä pari kolme ohutta kerrosta.

Vierailija
6/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:14"]

Ehkä taidan sittenkin vain hioa pintaa hieman ja laittaa maalin päälle.

ap

[/quote] jos saan neuvoa niin pese pinta maalipesulla, sellaisella mitä ei tarvitse huuhdella ja joka karhentaa pinnan niin vältyt hiomiselta. Paitsi jos lakka selvästi hilseilee jostain niin sitten pitää ottaa se pois. Yritin googlettaa mitä itse olen käyttänyt mutta en tietenkään löytänyt, se on suihkutettavaa eikä sitä tarvitse pestä pois. En muista edes sen merkkiä mutta varmaan osaavat auttaa kaupassa. #4

Vierailija
7/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalinpoistoaine voi auttaa poistamaan lakankin, mutta se tulee tehdä ulkona yms. Jos karhentaa hiukan ja amaalaa päälle peittävällä maalilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän