Olen juonut aamuittain veden kanssa sitruunan mehua
Täällä oli vinkki, että puolikkaan sitruunan mehu pitäisi juoda veden kanssa niin selluliitti vähenee. TOTTA SE ON! Näin tehnyt vajaa pari viikkoa ja ihoni on huomattavasti sileämpi ja muhkurat ovat vähentyneet. Nyt olen ainoastaan läski.
Kommentit (10)
Juu, nyt voit sitten sitruunamehun juomisen lisäksi harjata hampaasikin ruokasoodalla ja vaikka juoda sitä vettä, niin sekin sitten muka vaikuttaa happo-emästasapainoon.
Ainoa vaan, että noilla jutuilla se elimistön happo-emästasapaino ei muutu oikeastaan yhtään miksikään, vaan elimistö korjaa sen aina siihen samaan 7,35-7,45
Mä itse aloin juomaan aamuisin tuota sitruunavettä, kun lopetin kahvinjuonnin+tupakoinnin, eikä elimistö enää oikein toiminut. Tuo laittaa aineenvaihdunnan käyntiin kuitenkin aika luonnollisesti (vrt lääkkeet).
Pitääkin tutkia mihin kaikkren muuhun tuo voi vaikuttaa.
Ja jos se hävittää selluliittia (sitä ei itsellä ole niin en tiedä hävittääkö), se varmaan perustuu siihen että sitruuna puhdistaa. Se on aika käytetty näillä detoxkuureillakin.
Mä join sitruunavettä joka ikinen aamu yli 2kk:n ajan enkä huomannut mitään muutosta kehossa tai aineenvaihdunnassa. Huuhaata koko juttu. Niin ja imin sen pillillä. Pilli syvälle suuhun ja nielaisu saman tien, niin ei osunut hampaisiin. Huuhtelin vielä suun vedellä sen jälkeen.
Hampilekuri kiittää, kun varmistat hänen työnsä ;)
En uskalla yrittää juurikin hampaiden takia.
Entä jos sen imis pillillä? Pillin pää kielelle ihan suun takaosaan. Ehkä niin ei tulis huuhdottua hampaita sillä.
Jos veden pH on 7 ja sitruunan 2.3, ja jos itse sitruunamehua lasissa on joku 0,5 dl ja vettä 3 dl, luulen että vesi laimentaa sitä sitruunaa kyllä jonkun verran. Eiks kolan pH ole muuten ole n. 2.5, niin miksi 3 dl kolaa ei kuulosta niin kamalalta, ja arvelen että sitruunaveden pH jää jopa korkeammaksi kuin kolan?
Happo + emäs = hiilidioksidi ja vesi, eli suunhan voinee neutralisoida vaikka ruokasoodavedellä joka on siis emäksinen, tai jollain muulla about neutraalilla? Eli jos sitruunan jälkeen huljuttaa suun vaikka maidolla (jonka pH 6.5) niin kyllähän se nyt vähän kompensoi tilannetta jonnekin "normiruuan" tasolle.
Ihmettelen vähän tätä sitruunan demonisointia.
6 jatkaa:
Olen itsekin huomannut sitruunavedellä olevan hyviä vaikutuksia vaikka en ole sitä nyt muutamaan kuukauteen juonutkaan. Olen käyttänyt pilli kurkkuun ja ime -tapaa. Muuten, se voi sitten herkistää auringolle, ainakin minä muutun sitruunasta kauttaaltani valoaraksi niin kesällä pitää vähän miettiä milloin sen sitruunavetden juo :)
Paljonhan on muuten vitamiiniporetablettiliuoksen pH, niitähän monet imee joka aamu? Appelsiinituoremehun pH näyttäisi olevan noin 2. Moniko juo sitä?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:47"]
Jos veden pH on 7 ja sitruunan 2.3, ja jos itse sitruunamehua lasissa on joku 0,5 dl ja vettä 3 dl, luulen että vesi laimentaa sitä sitruunaa kyllä jonkun verran. Eiks kolan pH ole muuten ole n. 2.5, niin miksi 3 dl kolaa ei kuulosta niin kamalalta, ja arvelen että sitruunaveden pH jää jopa korkeammaksi kuin kolan?
Happo + emäs = hiilidioksidi ja vesi, eli suunhan voinee neutralisoida vaikka ruokasoodavedellä joka on siis emäksinen, tai jollain muulla about neutraalilla? Eli jos sitruunan jälkeen huljuttaa suun vaikka maidolla (jonka pH 6.5) niin kyllähän se nyt vähän kompensoi tilannetta jonnekin "normiruuan" tasolle.
Ihmettelen vähän tätä sitruunan demonisointia.
[/quote]
Harva juo kokista joka aamu, mutta tuota sitruunavettä on ilmeisesti tatkoitus juoda juuri niin usein.