Kävin lähes 80 -vuotiaalla lääkärillä joka tutki minua eikä tuijottanut näyttöä
Kun oli lähdössä, lääkäri nousi seisomaan. Julkiterhikistä katsoin iän.
Kommentit (26)
Oliko mieslääkäri? Onko aloittaja mies vai nainen?
Oli mieslääkäri. Aloittaja on 18-vuotias nainen. Ei ihme että lääkäriltä riitti huomiota.
Vanha kuin kilpikonna? Monen vanhempi on kyllä samaa ikää.
Ei osannut käyttää tietikonetta. Lähdettyäsi kirjoitti tietosi pieneen korttiin. Hyvä!
Mulle yksi vanhempi lsisätautilääkäri sanoi jo 20 vuotta sitten, että kyllä hyvä ja kokenut lääkäri osaa tutkia potilaan tapaamisessa samat asiat kuin konetutkimukset.
Tarkoitti siis kuvantamisia. Piti sellaisia turhina, vaikka kyllä suostui minut lähettämään, kun pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko mieslääkäri? Onko aloittaja mies vai nainen?
Mieslääkäri, olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Oli mieslääkäri. Aloittaja on 18-vuotias nainen. Ei ihme että lääkäriltä riitti huomiota.
Kävin joku aika sitte myös vanhemmalla mieslääkärillä. Tutki kunnolla eikä juuri näpytellyt tietokonetta ja oli tosi kohtelias vaikka olen alle 2-kymppinen mies.
Joutuiko aloittaja olemaan alasti tai alusvaatteissa vastaanotolla?
Kyllä nuo vanhemmat lääkärit etenkin miehet on parhaita. Entinen työterveys lääkäri oli tuollainen asiallinen ukko. Valitettavasti jäi eläkkeelle ja tilalle tuli nipottava noin nelikymppinen nainen.
Minä olisin luullut että nuoret naiset inhoaa vanhoja mieslääkäreitä.
Nuoret lääkärit tuntuvat olevan monesti myös hyvin vaivautuneita sanomaan jos pitää vaikka riisuuntua. Kierrellään ja sanotaan epäselvästi. Vanhemmat lääkärit taas sanovat selvästi ja kuinka paljon pitää riisua.
Klassinen keski-eurooppalaisen perhelääkärin vastaanotto?
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti kehittynyt vartalo, katsotaanpa... ;)
Aha, mä olen lääkärillä hakemassa hoitoa, en katsekontaktia.
Lääkäritosasivat ennen tutkia potilasta ja tehdä diagnooseja ilman tietokonetta.
Helsingissä ainakin vielä muutama vuosi sitten piti vastaanottoa vanha lääkärimies. Käsittääkseni teki vain ajokorttilausuntoja enää, tai ainakin oli pääjuttu hänellä. Muistaakseni eläkkeellä oleva oikeuslääketieteej(?) professori.
Siis kun itse olin lähdössä.