Vauva tuli, parisuhde meni, apua!
Saimme lapsen noin vuosi sitten. Vuosi on ollut raskas. Vauva on sairastanut paljon ja oma olo on ollut masennukseen taipuva.
Parisuhde on erääntyt ja kylmentynyt. Riitelemme paljon ja läheisyys kadonnut. Seksiä ei ole vaikka olen yrittänyt pitää siitäkin huolen. Mies ei.
Kertokaa omia kokemuksianne kuinka tästä voi selvitä ilman eroa?
Pahinta on se että riitojen aikana mies on alkanut sanomaan todella pahoja asioita:(
Kommentit (31)
Meillä auttoi, kun mies jäi hoitovapaalle ja minä palasin töihin.
Olette molemmat väsyneitä ja väsyneenä sitä sanoo paljon asioita, joita ei tarkoita. SUlla on hormonihöyryjä ja itsetunto alhaalla ja puheista päätellen ei miehesikään itsetunto huipussaan on. Ihan ensteksi yrittäkää hoitaa väsymys pois. Toisekseen, puhukaa. Kolmanneksi, puhukaa. ja neljänneksi, yrittäkää hankkia itsellenne kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä. Vuoden ikäisen lapsen voi jättää jo vähäksi aikaa hoitoonkin.
Kyllä se siitä. Lasten kanssa on rankkaa. Erota ei tosiaankaan tarvitse. Ja paras olisi, kun molemmat muistaisitte olla heiluttelematta sitä erokortti ylipäätäänkään.
Pikkulapsiaika on raskasta parisuhteelle mutta menee ohi. Ei pidä tehdä hätiköityjä päätöksiä.
Ennen ei erottu lapsen jälkeen, koska nainen kantoi vastuun kodista kotona ollessaan. Nykyään nainen olettaa, että mies tekee kaikin tultuaan töistä, kun nainen tarvitsee omaa aikaa. Pienen vauvan ja vähän isommankin hoitaminen kotona on niin helppoa, että miehen soisi saavan istahtaa edes hetkeksi töiden päätyttyä. Olen sitä mieltä, että jos nainen on kotona äitiyslomalla, hän pitää myös kodista huolta. Näin parisuhteelle jää illalla aikaa, eikä kenenkään tarvitse nalkuttaa likaisista tiskeistä.
Urpo. Jos ja kun nainen ei saa yöllä nukkua, tulee miehen olla vauvan kanssa töistä tultuaan ja mahdollistaa naiselle päiväunet. En edelleenkään käsitä, miksi minua on kehotettu täällä vain eroamaan, vaikkei mieheni edes ole ollut noin törkeä kuin ap:n mies.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:16"]
Urpo. Jos ja kun nainen ei saa yöllä nukkua, tulee miehen olla vauvan kanssa töistä tultuaan ja mahdollistaa naiselle päiväunet. En edelleenkään käsitä, miksi minua on kehotettu täällä vain eroamaan, vaikkei mieheni edes ole ollut noin törkeä kuin ap:n mies.
[/quote]
Missä se mies ottaa päiväunet? Työpaikallako? Jos vauva huutaa yöt, niin kyllä siinä valvoo sekä mies että nainen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:16"]
Urpo. Jos ja kun nainen ei saa yöllä nukkua, tulee miehen olla vauvan kanssa töistä tultuaan ja mahdollistaa naiselle päiväunet. En edelleenkään käsitä, miksi minua on kehotettu täällä vain eroamaan, vaikkei mieheni edes ole ollut noin törkeä kuin ap:n mies.[/quote]
Äiti nukkuu silloin kun vauva nukkuu, ei se vaadi kuin totuttelemista.
Vaikea ulkopuolisena mennä neuvomaan tuntematta teitä, mutta tuskin se vauva teidän suhdetta kaataa, se vaan tuo ne ongelmakohdat paremmin esiin. Meillä on 2-vuotias, ja mies palvoo mua, enemmän jopa kuin ennen lasta. On raskausarpia joo, mut on miehelläkin kaljamahaa. Muutakin ongelmaa on ollut, lapsi valvotti meitä vauva-aikana ja tiuskittiin toisillemme, seksi oli jonkin aikaa tosi vähissä, samoin yhteinen aika. Kotitöistä on joskus riitaa, suhde on liian arkinen. Silti me ollaan me, perhe. Toistemme tuki ja turva. Jos suhde kaatuu noin pieneen asiaan kuin muutaman kuukauden univelkaan ja seksin vähyyteen, on pelkkä ajan kysymys mihin muuhun asiaan se tulee kaatumaan (toisen sairastuminen, masennus, työttömyys...). Hyvä suhde kestää myös vaikeat ajat. Meitä lapsen tulo on vain liimannut lujemmin yhteen. Toisaalta me myös riidellään ja sanotaan ihan avoimesti toiselle kaikki asiat jotka jurppii niin ei jää mitään hampaan koloon. Oon huomannut, että sellaset pariskunnat, jotka kerää kaiken katkeruuden toista kohtaan sisälleen, eroaa herkemmin, kun kaikki sitten joskus vuosien päästä lopulta purkautuu kerralla ulos.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:05"]
Pikkulapsiaika on raskasta parisuhteelle mutta menee ohi. Ei pidä tehdä hätiköityjä päätöksiä.
[/quote]
Tämä on totta.
Meillä parisuhde löytyi uudestaan vasta kun nuorin lapsi meni kouluun.
Nyt voin vain sanoa, että olen todella iloinen siitä että suhde kesti vaikeiden aikojen yli :)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:12"]
Jos on jo nyt noin paljon ongelmia, todennäköisesti eroatte. Lapsen hankkiminen on pettämisen jälkeen pahin juttu, jonka parisuhteelle voi tehdä.
[/quote]
Tämä on kyllä kaikessa karmeudessaan aivan totta! Lapsen syntymäpäivä on todella monessa tapauksessa parisuhteen kuolinpäivä. Vain hyvin harvat ovat riittävän viisaita laittamaan asiat sellaiseen järjestykseen että parisuhde kestää lapsen tulemisen.
[/quote]
Jostain syystä suurin osa parisuhteista selviää lapsen tulosta ilman isoja ongelmia. ON harhaa, että lapsi vie parisuhteen. Ehei, vanhemmat itse sen tuhoavat.
Up