Nälkä ja oon kylässä
Ja yötä. En tiedä tarjotaanko täällä mitään enää enkä kehtaa mennä ruokaa katsomaan.
Kommentit (32)
Etkö voi vaan reippaasti sanoa, että voisitko saada vielä jotain iltapalaa, niin tulee uni paremmin.
En ymmärrä ihmisiä
1. jotka kutsuu kylään ja pitää vieraan nälässä
2. jotka menee kyläpaikkaan yöksi, jossa ei voi olla oma itsensä, ja sanoa että on nälkä
Itse en välttämättä edes nukahda nälkäisenä. Joten tuo olisi ikävä tilanne. Otan aina kylään mennessä mukaan myslipatukoita tai keksipakkauksen, joita syön hiljaa ennen nukkumaan käymistä, jos on nälkä eikä talon väki tarjoa ruokaa enää.
Ap:n tilanteessa kyllä saattaisin kysyä jotain pientä iltapalaa ja selittäisin olevani hieman nälkäinen. Jos siis välit talon väkeen ovat vähintään tuttavalliset.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kerrot suoraan että on nälkä ja voisitko ottaa jotain syötävää.
Itse olen todella vähäruokainen, enkä siksi yleensä tajua tarjota yövieraille ilta-/aamupalaa.
Mutta onneksi vieraani ovat sellaisia jotka uskaltavat avata suunsa, enkä todellakaan pahoita siitä mieltäni tms. No itseasiassa olen häpeissäni, kun en ole itse tajunnut tarjota mitään.
Yksi sukulainen tuli paikalle kun söin leipää. Kysyin onko hellalla mitään ja sain syötyä.
Muuten olisi ollut tuskallista.
Tilaa pitsa. Kais tiedät osoitteen kuitenkin antaa?
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi vaan reippaasti sanoa, että voisitko saada vielä jotain iltapalaa, niin tulee uni paremmin.
En ymmärrä ihmisiä
1. jotka kutsuu kylään ja pitää vieraan nälässä
2. jotka menee kyläpaikkaan yöksi, jossa ei voi olla oma itsensä, ja sanoa että on nälkä
No ei kai kukaan tahallaan nälässä pidä. Mutta monet eivät syö iltapalaa lainkaan, jos päivällinen on ollut tukeva.
Ihmiset ovat erilaisia. Itse söin kolmelta viimeksi eikä ole nälkä. Vaikea tietää muiden ruokailutottumuksista, jos ei kerrota.
Et jo sä nyt voi herranjestas toisten jääkaapille mennä! Vettä voit hakea hanasta, mutta et muuta. Jatkossa suosittelen pitämään pientä mutkinaa laukussa (mulla aina pähkinää ja välipalakeksejä). Tai vaihtoehtoisesti kylään mennessä viet enemmän herkkuja ja naposteltavaa (etkä vain sitä kahvipakettia ja konvehtirasian) ja kysyt erikseen, että voisiko näitä tuomiani juustosämpylöitä jättää valmiiksi pöydälle, jos illalla tai aamulla iskee nälkä, kun vielä nukutte?
suoraan kaapille vaan koluamaan
😁
Periaatteesta oletan, että vieraat tuovat mukanansa ruokaa ja juomaa, varsinkin jos vielä majoitan heidät. Oletan myös, että he tuovat omat lakanansa, ettei minulle ylimääräistä työtä, pyykkiä ja maksuja. Ja jos kutsutusta illalliskattauksesta on kyse, oletan, että he syövät samaan aikaan kuin muutkin. Ei tulisi mieleenkään tarjota sapuskaa tyhjäkäsille.
Onneksi sukulainen pyöri keittiössä.
Aamulla oli taas nälkä, mutta siitä selvittiin.
En ole 120 kg kuten sinä.