Ei Postiin pääse töihin
Olen laittanut hakemuksen eikä kukaan ole tarjonnut töitä. Olen perusterve, 42v nainen ja mulle kelpaisi kaikki työ.
Kommentit (14)
Ei niin. Ja sitten kehtaavat väittää, että puuttuu 200 työntekijää. Olen perusterve 35-vuotias.
Oletko soittanut? Nyt ei kuulemma tarvii hakemustakaan. Jos ne luuli että etsit vaan jotain väliaikaispaikkaa ennen parempia töitä jos teit ihan hakemuksen. Olisit soittanut tai laittanut viestin jossa muutama kirjoitusvirhe.
Posti on matalan kynnyksen työpaikka, todennäköisesti jossain vaiheessa työtä löytyy jos olet sinnikäs. Siellä on huutava pula työntekijöistä. Missä vaiheessa hakuprosessia homma tyssää kohdallasi? Onko sinulla ajokortti? Mitä töitä haet? Postinjakajaksi pääsee ehkä helpoiten, varsinkin yöjakajaksi. Kannattaa ottaa aluksi mikä tahansa työ, olla hyvä työntekijä ja siitä on sitten hyvät mahikset jossain vaiheessa hakea siirtoa juuri niihin hommiin, mihin eniten haluaa. Esim. jos joitain kuukausia hoidat yöjakajan työt hyvin, niin sen jälkeen olet hyvillä sijoilla pääsemään logistiikkakeskuksen hommiin.
Yksi vaihtoehto on myös hakeutua Postiin vuokrafirman kautta (olikohan Bolt?) ja tehdä jonkin aikaa hommia siten. Mutta kannattaa sitten jossain vaiheessa kysyä saisitko työsuhteen suoraan Postiin - saat siten paremmat työehdot.
Ja ole valmis osa-aikaiseen työhön. Sitä postilla piisaa reippaasti. Jos tavoittelet kokoaikaista työtä, niin suostu aluksi osa-aikaiseen ja vasta sen jälkeen ala kysellä koko-aikaisen perään. Tosin harmillista kyllä, Posti on viimevuosina muuttanut monia töitää osa-aikaiseksi ja kokoaikaista on vähemmän... Mutta jotkut postilaiset tekevät kahta työtä saman lafkan alla eli tapoja kyllä löytyy kuinka työtunteja saa enemmän. Mut hyväksy alkuun jokin osa-aikainen vaikka tunteja olisi tosi vähänkin.. Pääasia että pääset taloon, siitä se sitten lähtee.
T. Tyytyväinen posteljooni
Vierailija kirjoitti:
Käy koulut ja hanki pätevyys.
Ei sinne mitään koulutusta tarvita.
Allukin on postinjakaja ja tunnen pari muutakin, ei ruudinkeksijä postinjakajaa, joten luulisi, että ap.kin pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väärä ihonväri.
Postilla nimenomaan ihonväriä ei katsota, pääasia että on hyvä kieliosaaminen joko suomeksi tai enkuksi.
Tuttu haki varhaisjakeluun jossa jatkuva pula työntekijöistä, ei päässyt vaikka on reipas 46 v. nainen ja vuorotyötä tehnyt aiemmin eli valvominen tuttua. Epäili itse että ikä oli syynä.
Avaa chatti osoitteessa:
Vastaile chatin kysymyksiin ja jätä lopuksi pyydetyt yhteystiedot. Älä jätä hakua pelkän työhakemuksen varaan. Pyydä yhteydenottoa. Mailaa. Soita. Ota alkuun vastaan mikä tahansa työ, osa-aikainenkin, ja hae myöhemmin sisäistä siirtoa mielekkäämpiin hommiin.
Älä luovuta. Posti on mainettaan parempi työpaikka, toki matalapalkka-ala, mutta hyvällä asenteella ihan ok työ.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu haki varhaisjakeluun jossa jatkuva pula työntekijöistä, ei päässyt vaikka on reipas 46 v. nainen ja vuorotyötä tehnyt aiemmin eli valvominen tuttua. Epäili itse että ikä oli syynä.
En usko, että ikä oli syynä. Varhaisjakelussa on paljon eläkeläisiäkin töissä. Jokin muu ominaisuus ei nyt mätsännyt, kannattaa analysoida mikä se voisi olla ja hakea myöhemmin uudestaan uudella taktiikalla. Siihen työhön kyllä pääsee jos fyysinen kunto on kohtuullinen ja henkinen kantti kunnossa. Toki voi joutua odottamaan että piirejä vapautuu, ehkä kesän jälkeen moni vakkari lopettaa + talven tullen moni uusi lopettaa kun ei enää jaksa painaa yötyötä loskassa. Aktiivisuus on se juttu kaikissa töissä, pidä huoli että olet työnantajan mielessä kun paikkoja vapautuu. Ja painota etsiväsi pitkäaikaista vakituista työtä, vaikka se ei olisikaan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu haki
varhaisjakeluun jossa jatkuva pula työntekijöistä, ei päässyt vaikka on reipas 46 v. nainen ja vuorotyötä tehnyt aiemmin eli valvominen tuttua. Epäili itse että ikä oli syynä.
En usko, että ikä oli syynä. Varhaisjakelussa on paljon eläkeläisiäkin töissä. Jokin muu ominaisuus ei nyt mätsännyt, kannattaa analysoida mikä se voisi olla ja hakea myöhemmin uudestaan uudella taktiikalla. Siihen työhön kyllä pääsee jos fyysinen kunto on kohtuullinen ja henkinen kantti kunnossa. Toki voi joutua odottamaan että piirejä vapautuu, ehkä kesän jälkeen moni vakkari lopettaa + talven tullen moni uusi lopettaa kun ei enää jaksa painaa yötyötä loskassa. Aktiivisuus on se juttu kaikissa töissä, pidä huoli että olet työnantajan mielessä kun paikkoja vapautuu. Ja painota etsiväsi pitkäaikaista vakituista työtä, vaikka se ei olisikaan totta.
Nimenomaan haettiin työntekijöitä eli paikkoja oli kyllä vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan haettiin työntekijöitä eli paikkoja oli kyllä vapaana.
Mutta ikä tuskin oli tässä se juttu. Ikää enemmän katsovat esim. fyysistä kuntoa ja soveltuvuutta duunari-hommiin. Tietenkään aina kaikki ei pääse töihin, mutta uutta yritystä vaan myöhemmin.
Meiän kunnassa on paljon iäkkäitä jakajia, jopa eläkeläisiä, ja he ovat yleensä sitä kaikista sitoutuneinta ja pitkäaikaisinta työntekijäainesta.
T. Varhaisjakaja
No ei sinnekään kaikki mahdu, silloinhan työttömyys olisi ratkaistu.