Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olen ollut? Mikä kaupunki? Salapoliisitehtävä...

Vierailija
13.04.2015 |

Olen istunut auton takapenkillä 80-luvulla ja ajanut talon ohi, joka oli ylhäällä jyrkän mäen rinteessä. Kadulta nousi tämän tapaisia kiviportaita ja "istutuslaatikoita" rinnettä myöten ylös asti:

http://www.ikikivi.fi/images/igallery/original/101-200/kiviportaat_kivimuurissa-101.jpg

Eli noita kymmenen riviin tai jotain... Maisema oli muuten lehtimetsää, ehkä, tien toisella puolella oli järvi tai meri ja tie teki jyrkän mutkan heti talon jälkeen. Kaupungissa.

Siellä ylhäällä tais olla joku prameempi pytinki. Mieleeni tulee Raisio, Naantali, Lahti... Tai sitten ei mikään noista. Muistan, että pyysin isän ajamaan siitä uudestaan ohi, kun tahdoin katsoa. (Isällä ei mitään muistikuvaa, kysyin jo).

Osaako kukaan kertoa kuvaukseen sopivaa paikkaa?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska, mä oon nyt niin täpinöissäni varmoista vinkeistä, että googlemapsi alkoi jumittamaan!!! -ap-

Vierailija
42/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään keki Naantalista mikä tuo voisi olla, terv. naantalilainen. Minulla tulee mieleen eniten Tamminiemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:05"]

Annalan kartano Helsingin Arabiassa Hämeentieltä katsottuna?

[/quote]

Liian lattea :) Annalan kartano oli kyllä googlamapsin mukaan ihan jossain muualla, mutta löysin kyllä tarkoittamasi paikan! -ap-

Vierailija
44/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:03"]

Loviisa? Toi näyttää Bongan linnalta toi talo. Tosin sinne ei kyllä mene tuollaisia portaita. Toinen vaihtoehto voisi olla Loviisan vanhasta kaupungista?

[/quote]

Ei oo Bonga, enemmän oleellista on toi portaikko, tuosta talon ulkomuodosta en nyt ihan täysin varma ole. -ap-

Vierailija
45/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä mitään tuttua?

http://aijaa.com/t1uKOK

Vierailija
46/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:58"]

Lauttasaaressa Helsingissä?

[/quote]

Liian tiivistä ja kerrostalomaista asutusta, kelailin alueen päälisinpuolin läpi. Kiitos kuitenkin! -ap-

Vierailija
47/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:19"]

Onko tässä mitään tuttua?

http://aijaa.com/t1uKOK

[/quote]

Ei :( Höh.... Jyrkempää rinnettä kehiin, ehkä vähän pienempää taloakin ;) Kiitos silti tästä! -ap-

Vierailija
48/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylillisesti tuollainen sopisi paremmin Ruotsiin. Oletteko lomailleet ja autoilleet siellä?

Vierailija
49/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:25"]

Tyylillisesti tuollainen sopisi paremmin Ruotsiin. Oletteko lomailleet ja autoilleet siellä?

[/quote]

Niin sopisi, tai ehkä Maarianhaminaan, mutta eipä olla koskaan käyty mun lapsuudessa. Ja Oulua korkeammallakaan ei olla oltu, eli sijainti etelä-suomi + keski-suomi alueella.

Naantali ja Helsinkin johtaa, minä tutkin karttaa ;)

Lappeenranta ja Rauma tulee kanssa jostain syystä mieleen, mutta en tiiä...

-ap-

Vierailija
50/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:05"]

Olen istunut auton takapenkillä 80-luvulla [/quote]

Oletko ollut tuolloin minkä ikäinen? Alle kouluikäinen?

Piirtämäsi kuva on kyllä hieno. Kolmessa vuosikymmenessä paikka on voinut muuttua paljonkin. Jo pelkästään lapsuudestasi muistamasi lehtimetsä on voinut silloin olla puisto, joka on nyt joko täysin metsittynyt tai kokonaan poishakattu. Sen tilalle on voitu rakentaa jopa taloja.

Miksi sinulle on niin tärkeää muistaa? Haluatko ostaa tuon talon? :)

Vierailija
52/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalissa on kyllä mäkiä, mutta ilman tuollaisia kiviportaita. Tai jos on ne, niin pramea rakennus puuttuu. Ainoa jyrkkä mäki autoille on Kuparivuori, ja sen varrelta löytyy lähinnä jäähallit.
Jos Turun seudulta haet, niin voisiko ennemmin olla Hirvensalosta tai Kakskerrasta?

Vierailija
53/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en voi nukkua ennen kuin arvoitus ratkeaa!

Vierailija
54/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koti Turus.

Vierailija
56/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:05"]

Olen istunut auton takapenkillä 80-luvulla [/quote]

Oletko ollut tuolloin minkä ikäinen? Alle kouluikäinen?

Piirtämäsi kuva on kyllä hieno. Kolmessa vuosikymmenessä paikka on voinut muuttua paljonkin. Jo pelkästään lapsuudestasi muistamasi lehtimetsä on voinut silloin olla puisto, joka on nyt joko täysin metsittynyt tai kokonaan poishakattu. Sen tilalle on voitu rakentaa jopa taloja.

Miksi sinulle on niin tärkeää muistaa? Haluatko ostaa tuon talon? :)

[/quote]

Alle kouluikäinen juu, ehkä jotain 5-6 v. Että kyllä maisema on voinut muuttua. Mutta jotenkin mun mielikuva on sellainen, että paikka näytti jo silloin pysähtyneeltä. Sellainen melkein suojelukohde, mut ei ihan. Toivottavasti siihen ei ole mitään lähiöö rakennettu!

Jäi vaan se verran mieleen, että on monesti vaivannut, ja nyt kerrankin muistin kysyä sitä täältä :) Ehkä en nyt ihan ostamaan lähtis, mutta ainakin menisin uudestaan katsomaan jos keksitään, missä se on! :D

(Naantalista on ihan surkeesti katunäkymäkuvia, mut siellä oli kai jokapaikkaan ajaminen kielletty...)

-ap-

Vierailija
57/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun taidemuseo Aurakadun päässä.

Se on kohtuullisen jyrkän mäen laella, pramea rakennus kaupungissa. Katu tekee museon kohdalla jyrkän mutkan. Siitä nousee myös portaat. Tosin merta tai järveä ei ihan heti vieressä ole mutta Aura-joki ei ole kaukana ja lapsen mieli on voinut ajatella, että vesi ja pramea talo ovat aivan vieretyksin.

Vierailija
58/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut joku Ruissalon huviloista?

Vierailija
59/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa paikkaa (missä itse olen käynyt) yhdistyy mäki ja ranta, ainakaan meren rannoilla. Joku harju, Salpausselkä tms. voisi kylläkin olla?

Vierailija
60/109 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:46"]

Turun taidemuseo Aurakadun päässä.

Se on kohtuullisen jyrkän mäen laella, pramea rakennus kaupungissa. Katu tekee museon kohdalla jyrkän mutkan. Siitä nousee myös portaat. Tosin merta tai järveä ei ihan heti vieressä ole mutta Aura-joki ei ole kaukana ja lapsen mieli on voinut ajatella, että vesi ja pramea talo ovat aivan vieretyksin.

[/quote]

Ei ei ei mitään noin mahtavaa! Siis prameella tarkoitin jotain parempaa, kuin rintamamiestalo, mutta ei siis mitään linnaa. Ja muistikuvani on jostain syystä hyvinkin tarkka :D Tuolla oon käynytkin myöhemmin. -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi