Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suunympärysihottuma kuriin?

Vierailija
25.03.2015 |

Miten te muut vaivasta kärsineet olette saanut homman hoidettua? Minulla jo neljättä vuotta vaivana tuo, ja viime syksynä levisi myös silmien alaluomiin. Kamalassa kunnossa kasvojen iho :( En tupakoi. En käytä meikkiä (olisi joskus tosin kiva mutta yritä nyt ihottuman päälle laittaa meikkiä, ärtyy vain ja korostuu). En värjää hiuksia, käytä hiuslakkaa tms kemikaaleja. Pesuaineina ainoastaan erisanin tuotteita.

Onko kukaan koskaan päässyt eroon tästä vaivasta ja mistä ihmeestä tällainen ylipäänsä johtuu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sitrushedelmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit. Olikohan tetrasykliini (?)

Vierailija
4/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hartsiallergia tai keinokumiallergia tai molemmat.

Kierteen saa katkaistua protopic voiteella ja välttämällä allergiaa aiheuttavia kemikaaleja.

t: Samasta vaivasta parantunut

Vierailija
5/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kanssa protopic. Heti jos syön vehnää ja maitotuotteita alkaa nenän alta ja suun ympäriltä kuivumaan.

Vierailija
6/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että usein 30-40 vuotiaana puhkeaa suunympärysihottuma. On etenkin naisten vaiva. Kun ehtii huonoksi niin antibiootilla lähtee, muutoin oli voide jolla voi pitää kurissa. Käy näyttämässä dermatologille!

Vierailija
7/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa Olivia-lehdessä Suvi Tiilikainen kertoo miten pääsi vaivasta eroon. Lehti ei ole mylla just tässä niin en muista tarkemmin.

Vierailija
8/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut muu kuin tetrasykliini. 

Vierailija
9/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut Eucerin Aquafor, rasvainen rasva pitämään sitä poissa. Illalla pesun jälkeen, vloppuna koko ajan, säännöllinen käyttö. Tukee ihon suojaavaa rasvakerrosta.

joskus sain myös tetrasykliiniä, mutta se auttoi aina vaan hetkeksi. Liittyy jotenkin hormoneihin, ehkä myös stressiin tai 30 kriisiin.

Tosi paljon tsemppiä ja myötätuntoa. Mulla oli aivan mieli maassa, kun mikään ei auttanut siihen.

Vierailija
11/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunympärys kuivaa stressissä ja lähtee kortisonivoiteella. Paska vaiva.

Vierailija
12/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:45"]

Mulla ei auttanut muu kuin tetrasykliini. 

[/quote]

Pitääpä jatkaa vielä.
Ihan aluksi pahimpaan tilanteeseen jouduin syömään tetrasykliiniä 3kk kuurin. Se auttoi. 
Tämän jälkeen ihottuma uusiutui aina keväisin seuraavan neljän vuoden ajan. Tällöin riitti kun ensioireiden tullessa otti antibioottia muutaman kapselin. Eli ihan pari päivää siis.
Tämän jälkeen ihottumaa ei ole enää tullut, ihme juttu. 

Tsempit täältäkin, tuo on oikeasti viheliäinen vaiva. 

Vierailija
13/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet 4 vuotta kärsinyt, mutta nyt vasta otat selvää mikä siihen auttaisi?????

Vierailija
14/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lähtee samalla anibottivoiteella kun ruusufinnikin,eli näillä rozazol tai rozacea voiteilla, joita saa apteekista. Sen jälken kannattaa välttää kylmää, kuumaa, aurinkoa, tuulta, pakkasta, alkoholia, kahvia, mausteisia ruokia, stressiä ja kosteuttaa huolella.

Jos jollakulla on ihottuma, joka paranee kortisonivoiteella, niin se ei ole suunympärysihottuma eikä ruusufinni, vaan jnkun sortin allergia. Ensinmainitut kun eivät parane, vaan pahenevat kortisonilla.

Vierailija
15/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:51"]

Mulla suunympärys kuivaa stressissä ja lähtee kortisonivoiteella. Paska vaiva.

[/quote]

Tuota nimenomaan ei saa hoitaa kortisonivoiteella.

Vierailija
16/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunympäryksen ihottuma on yleistä ruoka-aineallergioissa

Vierailija
17/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä perioraalidermatiitti, kortisonivoide pahentaa oireita! Terkuin kosmetologi

Vierailija
18/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:36"]Tästä siis kyse: http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00499

Ap
[/quote]
Siis itse tiedät täsmälleen mistä on kyse ja laitoit linkin, eikö tuossa kerrota miten hoidetaan??

Vierailija
19/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"]

Siis olet 4 vuotta kärsinyt, mutta nyt vasta otat selvää mikä siihen auttaisi?????

[/quote]

En pidä lääkäreistä. Kuulun niihin ihmisiin ketkä menevät lääkäriin vasta kun on pää kainalossa. Tämä johtuu siitä että on niin huonoja kokemuksia, valtaosaa lääkäreistä ei kiinnosta potilas sittenkään vaikka sillä on pää kainalossa. esim kun umpisuoli puhkesi niin minua oltiin laittamassa kotia, kuumetta oli 41, ja lääkäri naureskeli että joku vatsapöpö vain :/

Ap

Vierailija
20/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:37"]

Syötkö sitrushedelmiä?

[/quote]

En säännöllisesti, mutta jos nyt appelisiinit näyttävät hyviltä, saatan ostaa. Tai jonkin dipin tekoon sitruunan. Ostan ruokani luomuna vähentääkseni kemikaalikuormaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme