Saako täysi-ikäinen opiskelija verkkopankkitunnukset?
Onko jotain ongelmia, jos ei ole muita tuloja kuin opintotuki?
Kommentit (47)
Siis miksei Nordea antaisi tunnuksia ellei ole säännöllisiä tuloja? Omani sain jo 14 vuotiaana ja oikein tuputtivat vielä nuo tunnukset mulle kun hain visa electronia. :D
Luottotiedoton ei saa tunnuksia, sillä ne maksavat yli 25 vuotiaille. Sensijaan alaikäinen lapsi saa kyllä tunnukset oman vanhemman luvalla, joka tällöin ottaa vastuun tunnusten käytöstä. Luottokorttiakaan ei saa ilman säännöllisiä tuloja ja puhtaita luottotietoja, vaikkakin tosin 90 opintopisteellä luottokorttikin on opiskelijalle ilmainen.
t. Pankkineiti
Mulla ne tuli automaattisesti ku täytin 18.
Ehkä kannattaa käydä ihan kiusallaan siellä Nordean palvelutiskillä nostamassa tai tallettamassa muutama kymppi rahaa tai ihan vain kysymässä tilin saldo! Ehkä alkavat antaa tunnuksia kaikille.
En kyllä tajua, miksi kukaan haluaisi ne tunnukset Nordeasta. Tajuttomat palvelumaksut varsinkin niille, joilla ei ole säännöllisiä tuloja tai hurjasti talletuksia tai lainaa, ja paska palvelu muutenkin. Löytyy parempiakin pankkeja tästä maasta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:37"]Ehkä kannattaa käydä ihan kiusallaan siellä Nordean palvelutiskillä nostamassa tai tallettamassa muutama kymppi rahaa tai ihan vain kysymässä tilin saldo! Ehkä alkavat antaa tunnuksia kaikille.
En kyllä tajua, miksi kukaan haluaisi ne tunnukset Nordeasta. Tajuttomat palvelumaksut varsinkin niille, joilla ei ole säännöllisiä tuloja tai hurjasti talletuksia tai lainaa, ja paska palvelu muutenkin. Löytyy parempiakin pankkeja tästä maasta.
[/quote]
Kyllä siellä pankin tiskillä tiedetään, että kaikille ei tunnuksia anneta (tai kaikki eivät niitä edes halua) joten kassapalveluja on tarjottava tälle ryhmälle. Ei millään yhden miehen saldokyselyprotestilla saa aikaiseksi mitään. Pankissa vaan ei tykätä näitä tiliänsä miinuksella roikottavista, ja he ovat yhtä yksittäistä nostopanijaa merkittävästi huonompi asiakasryhmä. Tavallinen luottotiedollinen kassakävijä on sitäpaitsi loistava asiakas, sillä häntä voidaan ohjata helposti sellaisten palveluiden äärelle, jotka tuottavat rahaa sekä pankille että asiakkaalle.
Olen pankissa töissä, ja ihan oikeasti se menee niin, että perussääntö on että pitää olla säännöllinen rahavirta ko.pankkiin ennen kuin saa nettipankkitunnukset. Nykyisin tosin on alettu enemmän ja enemmän antaa tunnuksia ilman sitäkin. Mutta esim. ulkomaalaisille sääntö on edelleen ehdoton.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:20"]Siis sotkeeko ihmiset täällä nyt luottokortin ja verkkopankkitunnukset keskenään vai mistä tää säännölliset tulot lässytys nyt kumpuaa?
[/quote]
Minulle on pankkitäti näin vastannut ja pankinjohtaja aivan samaa. Koska Nordeaa ei kiinnosta. T. 37